    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: POMOCY!!! PRAWA AUTORSKIE !!!
    Date: Fri, 21 May 2004 22:11:35 +0200

    On Thu, 20 May 2004, tweety102 wrote:
    [...]
    >+ Ktos chce ode mnie zakupic prawa autorskie do moich referatow itp. dot. UE,
    >+ które zgromadzilem przez lata moich studiow. Ten ktos chce je wykorzystac w
    >+ portalu internetowym i pyta mnie jaka bylaby cena wykupu
    >+ licencji na zakup
    ^^^^^^^^
    >+ praw autorskich,
    ^^^^^^^^^^^^^^^
    >+ gdyz nie wyklucza iz w przyszlosci moze chciec je
    >+ odsprzedac wraz ze stronka.
    ^^^^^^^^^^

    Ja wKF: aczkolwiek raczej skłaniałbym się w stronę uznawania że
    licencja to prawo autorskie :) ("do użytkowania", odsprzedawane !)
    to puryści lubia stawiać ściankę między "licencją" (tylko prawa
    "do użytkowania") oraz "przekazaniem praw" (czyli praw do rozporządzania:
    powielania, publikacji, odsprzedaży, licencjonowania egzemplarzy...).

    >+ Problem w tmy ze ja wogole nie mam pojecia ile to moze byc warte ??
    >+ Jaka mam cene zaproponowac ???

    Hm... ja tam prawnikiem nie jestem.
    Ale widzisz przeszkodę, aby np. odsprzedać prawo np. do 50% przychodów
    z tytułu rozporządzania dziełem, sobie pozostawiając pozostałe 50% ?
    :)

    >+ Rozumiem iz powinnismy zawrzec standardowa umowe przeniesienia praw
    >+ autorskich lub licencyjna ??

    Nie wiem czy jest jakiś "standard" :) Jak dla mnie przykład powyżej
    (podział przyszłych przychodów - lub dochodów, ale tu byłbym ostrożny :))
    to też "standard" :]

    >+ Prosze niech mi to ktos dokladnie wytlumaczy jak mam postepowac w tej
    >+ sprawie..kompletnie nie wiem.

    Hm... "rób co chesz" ??
    Przecież to są TWOJE prawa. Jak ci wytłumaczę że masz sporządzić umowę
    nieodpłatnego przekazania tych praw mi (i "dokładnie wytłumaczę" co
    masz zapisać) to uznasz to za dobry pomysł ?? ;)
    Czy szukasz (przyszłego) kozła ofiarnego - "bo mi tak powiedzieli" ???
    :)

    pozdrowienia, Gotfryd