  • 21. Data: 2014-04-05 09:46:32
    Temat: Re: PKO BP "DUŻY PRZELEW".
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2014-04-05 01:16, WOJO pisze:
    > Ostatnio dzwonił ktoś z Play (ma tam jeszcze numer).
    > Rozmowa wyglądała +/- tak:
    > - Dzień dobry, jestem Ania Anonim z Play. Informuję Pana, że rozmowa
    > jest nagrywana.
    > - OK. Proszę chwileczkę zaczekaÄ

    U mnie rzadko który konsultant dociera do takiego etapu :-)

  • 22. Data: 2014-04-05 11:27:17
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 4 Apr 2014, Wojciech Bancer wrote:

> [...]
    [...]
    > To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
    > z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
    > przelewu.

    Przecież idzie o podanie *celu* rozmowy, a nie parametrów
    przelewu.

    > Wszystkim co mają na tym punkcie odjebane nie dogodzisz.

    Ale logika wskazuje, że odwrócenie proporcji ma sens ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 23. Data: 2014-04-05 13:53:02
    Od: poreba <d...@p...pl>

    Dnia Fri, 4 Apr 2014 10:45:35 +0200, Wojciech Bancer napisał(a):

    > To z kolei znajdzie się gros oburzonych, że ktoś bez sprawdzenia
    > z kim rozmawia mówi o tak "wrażliwych danych" jak autoryzacja
    > przelewu.
    Metod na wzajemną autoryzację zapewniającą nieujawnianie
    zastrzeżonych danych 'obcemu' można kilka wymyślić. W tym
    przypadku bank mógłby podać kilka wersji danych przelewu
    prosząc o weryfikację, która jest właściwa. Nie w tym rzecz.
    Problem w tym, że dzwoni ktoś do Ciebie i żąda od Ciebie
    autoryzacji poprzez podanie danych, których 'obcym' nie
    powinno się podawać.

    Dzwoniło do mnie ostatnio namiętnie 'coś', raz z nr.
    wskazującym na pipidowę pod Bukiem, raz z Łomży, raz skądś
    jeszcze. Przedstawiło się to i imieniem i nazwiskiem, nazwą
    firmy i stwierdziło że chce ze mną pogadać o moich
    należnościach wobec 'pewnego' operatora telekom. i żeby
    konstytuować mam się wyspowiadać z daty urodzenia, PESEL i
    więcej nie zdążyło. Poprosiłem o odwrotną weryfikację.
    Zasłaniając się ochroną danych osobowych odmówiło podania
    mojego nr klienta u potencjalnego wierzyciela, to sobie ze
    mną nie pogadało. Znaczy pogadało ale nie na temat, na jaki
    chciało. Ostatecznie rozmowy mało uprzejmie kończyły 'cosie'
    odkładając słuchawkę.

    Dawniej gdy dzwoniło inne 'coś' w imieniu operatora bez
    problemu dogadaliśmy się gdyż bez problemu podało dane o
    których pierwszy lepszy naciągacz czy kolektor danych
    osobowych nie ma pojęcia.

    Wydaje mi się, że z tym miał problem OP.

    --
    pozdro
    poreba

  • 24. Data: 2014-04-05 14:44:14
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-05, poreba <d...@p...pl> wrote:

    [...]

    > Metod na wzajemną autoryzację zapewniającą nieujawnianie
    > zastrzeżonych danych 'obcemu' można kilka wymyślić.

    I quote:
    ---
    - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z Rafałem
    Gilem ?
    - Nic mi Pana nazwisko nie mówi, więc nie odpowiem. Może
    przybliży Pan skąd dzwoni ?
    - Dzwonię z Banku ...
    ---

    Wymyśl owe metody autoryzacji, skoro wątkotwórca nawet nie chce potwierdzić
    że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę
    aby bankowi można było coś zarzucić.

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 25. Data: 2014-04-05 16:46:41
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]
    > że jest osobą która odebrała telefon. Sorry, ale w tym wypadku nie widzę

    Wymyśl metodę autoryzacji bym wiedział, że dzwoni do mnie bank,
    w którym mam interes, i rozmowa z nim nie będzie stratą czasu.

    Zacytowany dialog pozwala podejrzewać, że dzwoni marketer z
    banku spermy celem przedłożenia wspaniałej oferty na
    przechowywanie, z atrakcyjną Panią biorczynią materiału. Pobór
    płatny 300 PLN za godzinę brania.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 26. Data: 2014-04-05 19:11:04
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2014-04-05, Rafał "SP" Gil <u...@m...pl> wrote:

    [...]

    > Wymyśl metodę autoryzacji bym wiedział, że dzwoni do mnie bank,
    > w którym mam interes, i rozmowa z nim nie będzie stratą czasu.

    Wersja 1 (marketing):

    - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
    - Tak
    - Chciałbym zaoferować totamto (to zazwyczaj trwa jakieś 10-15 sek.)
    - Dziękuję, przepraszam, ale nie jestem zainteresowany (tu odkładam)

    Wersja 2 (sprawa):

    - Dzień dobry, tu Adam Pierdziszewski, czy rozmowawiam z XYZ ?
    - Tak
    - Dzwonię z banku PKO w celu autoryzacji niedawno zleconego
    przelewu, czy mogę zająć chwilę?
    - ...

    Czas rozmowy pierwszej jest zazwyczaj poniżej minuty.
    Drugiej, zależy od "sprawy".

    W obu przypadkach oceniam, że "straciłbyś" mniej więcej
    1/60 tego czasu który już przetraciłeś w związku z tą sprawą
    (i w dodatku _nieefektywnie_, bo tego nie załatwisz). :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 27. Data: 2014-04-05 23:23:50
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    cef napisał(a) :

    > U mnie rzadko który konsultant dociera do takiego etapu :-)

    U mnie pogawędka kończy się, gdy na dictum podania mojego PESELu, w
    celu autoryzacji dzwoniącego proszę o jej/jego PESEL :-)

    Zbyszek
    PGP key: 0x36A0E600

  • 28. Data: 2014-04-06 10:56:14
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

> [...]

    > 1/60 tego czasu który już przetraciłeś w związku z tą sprawą
    > (i w dodatku _nieefektywnie_, bo tego nie załatwisz). :)

    Widzisz, a mi zależy na prostym standardzie, który stosuję od
    dawna. Wygląda to w 99 % tak, i chciałbym by zawsze tak wyglądało.

    Wersja prawidłowa:
    - Dzień dobry, Tu Adam Pierdziszewski, dzwonię z NAZWA
    ATAKUJĄCEGO, czy rozmawiam z XYZ ?

    Wersja 1:

    - Tak tu XYZ, w czym mogę pomóc ?

    Wersja 2( ta częstsza):
    - NACISKAM ROZŁĄCZ i odpowiadam na pytanie aplikacji, która
    każdy nr niedostępny w książce tel traktuje takim pytaniem:
    DODAĆ DO BLOKOWANYCH ? TAK/NIE.

    W wersji 2 rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja
    blokada powoduje, że marketer ani ja w ogóle nie tracimy czasu.
    A przede wszystkim (np) nie odbieram telefonów o dupie maryni
    gdy jestem na ważnych spotkaniach, prowadzę samochód bądź
    wypoczywam.

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90

  • 29. Data: 2014-04-06 11:04:29
    Od: cef <c...@i...pl>

    > W wersji 2 rozmowa NIE TRWA W OGÓLE, a na przyszłość moja blokada
    > powoduje, Ĺźe marketer ani ja w ogĂłle nie tracimy czasu.

    A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu
    wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem rezygnacji.
    Czas trwania 3 sek.

  • 30. Data: 2014-04-06 11:34:23
    Od: "Rafał \"SP\" Gil" <u...@m...pl>

    W dniu 2014-04-06 11:04, cef pisze:

    > A nie przychodzą Ci potem SMS z powiadomieniem o pozostawieniu
    > wiadomości? Najczęściej jest to taki głęboki oddech z odcieniem
    > rezygnacji.
    > Czas trwania 3 sek.

    Nie :)
    Wszystko jest zrobione tak, bym miał spokój psychiczny ...

    Kontakt: Wrocław +48 71 718 70 90