  • 11. Data: 2004-10-01 20:47:41
    Temat: Re: Oszustwo - policja odsyła z kwitkiem
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sentinel wrote:
    > poinformowano mnie, że tak będzie szybciej - opis sprawy oraz całą
    > dokumentację dostanie od razu docelowa prokuratura, niemniej jednak
    > ciekaw jestem, czy w przypadku konieczności złożenia dodatkowych
    > wyjaśnienień nie będę proszony o osobiste stawienie się w oddalonej o
    > kilkaset kilometrów placówce

    nie będziesz

    KG

  • 12. Data: 2004-10-01 20:52:43
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Fri, 01 Oct 2004 20:07:22 +0200, Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>
    wrote:

    > Miejsce poplenienia czynu zabronionego to :
    > - miejsce, gdzie sprawca dzialal lub zaniechal dzialania albo
    > - miejsce, gdzie nastapil skutek czynu zabrionionego lub
    > - miejsce, gdzie taki skutek mial nastapic.

    thx :-)

    > Imo nie mial prawa odmowic przyjecia zgloszenia.

    również tak myślę, i chyba nawet tak stanowi prawo - funkcjonariusz nie ma
    prawa odmówić przyjęcia zgoszenia o popełnieniu przestępstwa, right?
    załóżmy, że wyślę zgłoszenie poleconym do "właściwej" (zdaniem policji)
    prokuratury data przyjęcia tegoż opóźni się o kilka kolejnych dni (nie
    wiem jakie może to mnieć znaczenie, ale wolałbym jak najszybciej dostać
    pisemne potwierdzenie).

    > Wg mnie zostales po prostu zbyty przez policjanta.

    to i tak połowa historii. byłem poprzedniego dnia, wszystko przyniosłem na
    CD. poinformowano mnie, że _muszę_ wydrukować wszystkie dowody, maile,
    itp. po czym pojawić się następnego dnia o godzinie 14.00 - widać tylko
    wóczas można (nie)przyjąć zgłoszenie o popełnieniu przestępstwa. ;-)

    --
    regards, sentinel

  • 13. Data: 2004-10-01 21:13:32
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik sentinel napisał:

    > btw Mithos - nie wiedziałem, że tu bywasz. :-)

    Ano bywam. W koncu wypada bywac na grupie zwiazanej z moim kierunkiem
    edukacji :)

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 14. Data: 2004-10-01 21:15:19
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Fri, 01 Oct 2004 23:13:32 +0200, Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>
    wrote:

    > Ano bywam. W koncu wypada bywac na grupie zwiazanej z moim kierunkiem
    > edukacji :)

    no tak... nie żebym zapomniał, or sth. ^^`
    ale koniec oftopa, bo nas pogonią. ;-)

    --
    regards, sentinel

  • 15. Data: 2004-10-01 22:06:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sentinel" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

    Miejsce popełnienia czynu nie ma żadnego znaczenia dla kwestii przyjęcia lub
    nie zawiadomienia o jego popełnieniu. Jeśli zdaniem policjanta - bo moim
    zdaniem nie miał racji, gdyż nie wiadomo gdzie działał sprawca, zaś wiadomo
    gdzie nastąpił skutek - miejsce to było poza terenem działania danej
    jednostki, to miał obowiązek zawiadomienie przyjąć i przesłać do swojej
    nadzorującej prokuratury celem wszczęcia tzw. procesu kompetencyjnego. W
    konsekwencji tego ustalono by, która jednostka jest właściwa i tam przesłano
    twoje zawiadomienie.

  • 16. Data: 2004-10-02 05:51:55
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia pią 1. października 2004 18:52 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane sentinel:

    > No i odesłano mnie do prokuratury oddalonej o 400km... (miejsce
    > zamieszkania oszusta = miejsce popełnienia przestępstwa). Nie, nie
    > żartuję. Mieli prawo? Co mam z tym zrobić?

    Policjanci to nierzadko imbecyle nie mające żadnej wiedzy o sieci. Mojego
    kolegę oszukanego w ten sposób spisał lokalny glina, ale za to w ,,miejsce
    przestępstwa'' wpisał zakład pracy mojego kolegi, bo tam kolega użył
    komputera do połączenia się z Allegro.

    (BTW: Ja się dziwię ludziom, którzy cokolwiek kupują na tym targowisku
    złodziei. Ja tam nie wychodzę poza książki za grosze, to jedno jeszcze ma
    szanse być legalne i bezpieczne.)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 17. Data: 2004-10-02 06:48:18
    Od: "Robol" <s...@T...pl>

> [...]
    > policję z WSZYSTKIMI danymi sprzedającego, łącznie z numerem konta,
    > wydrukiem aukcji, danymi personalnymi. Byłem pewien, iż sprawa jest
    > ewidentna i zostanie spisany odpowiedni protokół, itp. Ku mojemu
    > zaskoczeniu, policjant który przyjmował zgłoszenie zadzownił do
    > prokuratora a ten ("na moich oczach") powiedział mu, by nie przyjmować
    > zgłoszenia lecz odesłać zgłaszającego (mnie) do odpowiedniej prokuratury.
    > No i odesłano mnie do prokuratury oddalonej o 400km... (miejsce
    > zamieszkania oszusta = miejsce popełnienia przestępstwa). Nie, nie
    > żartuję. Mieli prawo? Co mam z tym zrobić?

    Na prawie się nie znam, jestem zwykły robol, ale na moją intuicję to powinno
    być tak : Policja powinna przyjąć zgłoszenie od ręki . Wszak oni ścigają
    przestępców .Przecież jeśli ktoś zgłasza , że na przykład zamordowano
    człowieka to policja nie odpowie, że "odmawiamy przyjęcia zgłoszenia" bo to
    poza granicą naszego rewiru" . Prawda ? Prawdopodobnie [i chyba niesłusznie]
    policjanci zakwalifikowali ten czyn jak nie wymagający bezpośredniego
    ścigania sprawcy. Niektóre tryby kwalifikują się do rozstrzygnięć w sprawach
    cywilnych i wtedy jest to z ominięciem działań policji. Tutaj to nie
    występuje. Policja [i prokuratura] powinny natychmiast podjąć działania w
    celu wyłapania oszusta ze względu na wysoką szkodliwość społeczną czynu.Po
    wtóre : Miejsce przestępstwa to nie Kozia Wólka, czy Hawaje Dolne. To
    "INTERNET" ! I tutaj sęk. Policja ma w rubrykach do wypełnienia "miejsce
    przestępstwa" . Jeśli podasz "internet" to pytają gdzie to jest. I zaczynają
    się schody ;}. Ale zwykłego robola to nie powinno przecież obchodzić, że
    oni mają kłopot z zakwalifikowaniem "miejsca przestępstwa" .Dla nas to jest
    "internet".
    Robol

  • 18. Data: 2004-10-02 07:40:09
    Od: "Artur Ch." <s...@r...pbz>

    Dnia 2 paź o godzinie 08:48, na pl.soc.prawo, Robol napisał(a):

    > Po wtóre : Miejsce przestępstwa to nie Kozia Wólka, czy Hawaje Dolne. To
    > "INTERNET" !

    To miejsce?
    Czy raczej _środek_ / _narzędzie_ użyte do dokonania oszustwa ;)

    --
    Pozdro... Artur Ch.
    GG: 997997 ICQ: 99380423
    From: zaROTowany

  • 19. Data: 2004-10-02 07:40:16
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    Tristan Alder wrote:
> [...]
    > kolegę oszukanego w ten sposób spisał lokalny glina, ale za to w ,,miejsce
    > przestępstwa'' wpisał zakład pracy mojego kolegi, bo tam kolega użył

    Co widzisz w tym złego?

    KG

  • 20. Data: 2004-10-02 08:15:37
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik Tristan Alder napisał:

> [...]
    > kolegę oszukanego w ten sposób spisał lokalny glina, ale za to w ,,miejsce
    > przestępstwa'' wpisał zakład pracy mojego kolegi, bo tam kolega użył

    W kazdym zawodzie zdarzaja sie osobniki bardziej lub mniej inteligentne.

    > (BTW: Ja się dziwię ludziom, którzy cokolwiek kupują na tym targowisku
    > złodziei. Ja tam nie wychodzę poza książki za grosze, to jedno jeszcze ma
    > szanse być legalne i bezpieczne.)

    Czemu ? Na kilkadziesiat kupionych przedmiotow nie zostalem ani razu
    oszuakny. A oszukac Cie moga wszedzie.

    pozdrawiam