  • 21. Data: 2004-10-02 09:08:43
    Temat: Re: Oszustwo - policja odsyła z kwitkiem
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Tam nie ma wrozek. Czasem nie da sie przewidziec oszustwa.

    grupa alt.pl.allegro - tam takie badziewia wrzucac nalezy.

    P.

  • 22. Data: 2004-10-02 09:12:02
    Od: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>

    > Czemu ? Na kilkadziesiat kupionych przedmiotow nie zostalem ani razu
    > oszuakny. A oszukac Cie moga wszedzie.

    no to jak juz maja oszukiwac top po co masz jeszcze do tego dokladac? :)
    swistak.pl

    P.

  • 23. Data: 2004-10-02 11:45:22
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Sat, 2 Oct 2004 11:08:43 +0200, Przemek R.
    pl> wrote:

    > grupa alt.pl.allegro - tam takie badziewia wrzucac nalezy.

    nie pytałem o poradę dotyczącą Allegro, lecz zwykłego oszustwa, wyłudzenia
    i związanej z nim odmowy przyjęcia zgłoszenia przez policjanta.

    --
    regards, sentinel

  • 24. Data: 2004-10-02 11:48:22
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Sat, 2 Oct 2004 00:06:42 +0200, Robert Tomasik
    <r...@g...pl> wrote:

    > miał obowiązek zawiadomienie przyjąć i przesłać do swojej
    > nadzorującej prokuratury celem wszczęcia tzw. procesu
    > kompetencyjnego. W konsekwencji tego ustalono by, która
    > jednostka jest właściwa i tam przesłano twoje zawiadomienie.

    dzięki za rzeczową odpowiedź.

    czyli najprawdopobiej odesłano mnie do stu diabłów, by zaniżyć statystyki
    lub nie dodawać sobie papierkowej roboty? co radzicie w takiej sytuacji -
    złosić to w oddalonej prokuraturze, czy (złośliwie ;-)) w miejscowej
    jednostce policji? :-)

    --
    regards, sentinel

  • 25. Data: 2004-10-02 11:49:56
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Sat, 02 Oct 2004 07:51:55 +0200, Tristan Alder <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Policjanci to nierzadko imbecyle nie mające żadnej wiedzy o sieci. Mojego
    > kolegę oszukanego w ten sposób spisał lokalny glina, ale za to w
    > ,,miejsce przestępstwa'' wpisał zakład pracy mojego kolegi, bo tam
    > kolega użył
    > komputera do połączenia się z Allegro.

    :-)

    > (BTW: Ja się dziwię ludziom, którzy cokolwiek kupują na tym targowisku
    > złodziei. Ja tam nie wychodzę poza książki za grosze, to jedno jeszcze ma
    > szanse być legalne i bezpieczne.)

    na złodzieja trafić można wszędzie.

    --
    regards, sentinel

  • 26. Data: 2004-10-02 11:57:49
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Sat, 2 Oct 2004 08:48:18 +0200, Robol <s...@T...pl> wrote:

    > Na prawie się nie znam, jestem zwykły robol, ale na moją intuicję to
    > powinno być tak : Policja powinna przyjąć zgłoszenie od ręki .

    mnie "poproszono", bym przyszedł następnego dnia, o 14:00. ;-)

    > Wszak oni ścigają przestępców .

    tak. teoretycznie. ;-)

    > poza granicą naszego rewiru" . Prawda ? Prawdopodobnie [i chyba
    > niesłusznie] policjanci zakwalifikowali ten czyn jak nie
    > wymagający bezpośredniego ścigania sprawcy.

    to mnie właśnie martwi.

    > Tutaj to nie występuje. Policja [i prokuratura] powinny
    > natychmiast podjąć działania w celu wyłapania oszusta
    > ze względu na wysoką szkodliwość społeczną czynu.

    właśnie, jak to jest z tą szkodliwością społeczną? powyżej jakiej kwoty
    jest wysoka? 300zł?

    --
    regards, sentinel

  • 27. Data: 2004-10-02 14:52:25
    Od: kam <X#k...@w...pl.#X>

    sentinel wrote:
    > właśnie, jak to jest z tą szkodliwością społeczną? powyżej jakiej kwoty
    > jest wysoka? 300zł?

    nie ma takiej granicy

    KG

  • 28. Data: 2004-10-02 17:10:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "sentinel" <s...@g...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > lub nie dodawać sobie papierkowej roboty? co radzicie w takiej sytuacji -
    > złosić to w oddalonej prokuraturze, czy (złośliwie ;-)) w miejscowej

    Na mojego nosa nie chciało mu się pisać. Za statystykę odpowiada
    kierownictwo i szeregowemu policjantowi zwisa przeważnie. Tym bardziej nie
    będzie narażał się na nieprzyjemności z tego powodu, by komendant dostał
    premie.

    Tu nie ma co pisać o złośliwości. Zgłoś to w miejscowej komendzie. Tym
    bardziej, że akurat nie jest prawdą - jak już pisałem - że jest ona
    niewłaściwa. Ustalenie miejsca działania sprawcy jest chwilowo niemożliwe.
    Oczywiście w toku postępowania pewnie się uda, ale na starcie jest to
    niewiadoma - można jedynie domniemać, że działał pewnie niedaleko serwera, z
    którego korzystał. W tej sytuacji za miejsce popełnienia czynu należy uznać
    miejsce, gdzie nastąpił skutek. no a skutek nastąpił tam, gdzie odebrałeś
    paczkę skąd wysłałeś pieniądze.

    Tak więc nie ma większego sensu wysyłać tego gdzieś tam w Polskę, by po
    dwóch miesiącach i tak wróciła tutaj.

  • 29. Data: 2004-10-02 20:00:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Tristan Alder wrote:

    > (BTW: Ja się dziwię ludziom, którzy cokolwiek kupują na tym targowisku
    > złodziei. Ja tam nie wychodzę poza książki za grosze, to jedno jeszcze ma
    > szanse być legalne i bezpieczne.)

    A dostałeś kiedyś w ten swój głupi łeb pozwem o zniesławienie/pomówienie?

  • 30. Data: 2004-10-05 20:26:21
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 2. października 2004 09:40 opublikowane na
    pl.soc.prawo podpisane kam:

    > Co widzisz w tym złego?

    Tak, dość dziwne miejsce przestępstwa. A jakby kolega się łączył na aukcję 3
    razy, z trzech miejsc na świecie? Dla mnie miejscem przestępstwa jest
    aukcja Allegro.

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)