  • 1. Data: 2004-10-01 16:52:26
    Temat: Oszustwo - policja odsyła z kwitkiem
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    Sprawa niezwykle interesująca, choć z mojego punktu widzenia
    (poszkodowanego) nieco mniej zabawna. Zostałem oszukany na Allegro: zakup
    sprzętu za kilkaset zł, przelew na konto, sprzedawca zniknął, Allegro
    zawiesiło konto, towaru nie mam, pieniędzy także. Udałem się więc na
    policję z WSZYSTKIMI danymi sprzedającego, łącznie z numerem konta,
    wydrukiem aukcji, danymi personalnymi. Byłem pewien, iż sprawa jest
    ewidentna i zostanie spisany odpowiedni protokół, itp. Ku mojemu
    zaskoczeniu, policjant który przyjmował zgłoszenie zadzownił do
    prokuratora a ten ("na moich oczach") powiedział mu, by nie przyjmować
    zgłoszenia lecz odesłać zgłaszającego (mnie) do odpowiedniej prokuratury.
    No i odesłano mnie do prokuratury oddalonej o 400km... (miejsce
    zamieszkania oszusta = miejsce popełnienia przestępstwa). Nie, nie
    żartuję. Mieli prawo? Co mam z tym zrobić?

    --
    regards, sentinel

  • 2. Data: 2004-10-01 16:55:40
    Temat: Re: Oszustwo - policja odsyła z kwitkiem
    Od: Arek <a...@e...net>

    Dnia 2004-10-01 18:52, sentinel rzecze:
    [..]
    > (miejsce zamieszkania oszusta = miejsce popełnienia przestępstwa). Nie,
    > nie żartuję. Mieli prawo? Co mam z tym zrobić?

    Zgłosić to pisemnie. We wniosku napisać, że za prosisz by za miejsce, w
    którym popełniono przestępstwo, przyjąć miejsce gdzie ono Cię dotknęło,
    czyli miejsce Twojego zamieszkania.
    Ale prawda jest taka, że żyjesz w państwie policyjnym, gdzie na dodatek
    ważniejsza jest wygoda przestępcy niż pokrzywdzonego, więc mogą się na
    taką prośbę wypiąć, jak to już zobaczyłeś.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    www.eteria.net - tanie rozmowy

  • 3. Data: 2004-10-01 16:59:51
    Od: Stasio Podróżnik <B...@o...pl>

    Użytkownik sentinel napisał:

    > prokuratury. No i odesłano mnie do prokuratury oddalonej o 400km...
    > (miejsce zamieszkania oszusta = miejsce popełnienia przestępstwa). Nie,
    > nie żartuję. Mieli prawo? Co mam z tym zrobić?

    Zjedz kubek, KNORR , *ORYGINALNY* ...

    Przyprawy => http://tinyurl.com/5km58

    --
    Stasio Podróżnik
    PMS=>Black 525 TDS E-34 rej.*RP-PMS Edition* PRRC=>Jackson+AT-900

  • 4. Data: 2004-10-01 18:07:22
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

> [...]

    > (miejsce zamieszkania oszusta = miejsce popełnienia przestępstwa). Nie,
    > nie żartuję. Mieli prawo? Co mam z tym zrobić?

    Miejsce poplenienia czynu zabronionego to :
    - miejsce, gdzie sprawca dzialal lub zaniechal dzialania albo
    - miejsce, gdzie nastapil skutek czynu zabrionionego lub
    - miejsce, gdzie taki skutek mial nastapic.

    Imo nie mial prawa odmowic przyjecia zgloszenia. Ja bym zarzadal od
    policjanta pisemej odmowy przyjeca tego zgloszenia. Dowod "na gebe" to
    nie dowod ( jak pewnosc ze rozmawial z prokuratorem, a nie z kims innym
    ? ). Wg mnie zostales po prostu zbyty przez policjanta.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 5. Data: 2004-10-01 18:18:00
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    > nie dowod ( jak pewnosc ze rozmawial z prokuratorem, a nie z kims innym
    > ? ). Wg mnie zostales po prostu zbyty przez policjanta.

    Oczywiscie, pajace na komisariatach zbywaja ludzi czego sam
    bylem ostatnio swiadkiem. Okradziona w srodmiesciu kobiete wyslano
    na komisariat na peryferie miasta gdzie miszakala, wszystko po to
    aby zanizyc statystyki.

    Normalnie Mrozek i Kafka.

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 6. Data: 2004-10-01 19:06:02
    Od: "::WireFree::" <m...@n...chipdrive.pl>

    PORADA stuknac sie mocno w glowe pozatym jest grupoa dyskusyjna alllegro tam
    mozeszytac jak kupowac i od kogo zeby ie dac sie zrobic.

  • 7. Data: 2004-10-01 19:22:54
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik ::WireFree:: napisał:

    > PORADA stuknac sie mocno w glowe pozatym jest grupoa dyskusyjna alllegro tam
    > mozeszytac jak kupowac i od kogo zeby ie dac sie zrobic.

    Tam nie ma wrozek. Czasem nie da sie przewidziec oszustwa.

    pozdrawiam

  • 8. Data: 2004-10-01 20:40:20
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Fri, 1 Oct 2004 21:06:02 +0200, ::WireFree:: <m...@n...chipdrive.pl>
    wrote:

    > PORADA stuknac sie mocno w glowe

    a wiesz, że warto czasem samemu skorzystać z "porad" udzielanych innym.
    gdybyś częściej to robił usenet może byłby nieco bardziej przyjaznym
    miejscem. szczęśliwie do tej części usenetu zaglądam tylko w wypadku
    nieszczęścia.

    --
    regards, sentinel

  • 9. Data: 2004-10-01 20:42:16
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Fri, 01 Oct 2004 21:22:54 +0200, Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>
    wrote:

    > Tam nie ma wrozek. Czasem nie da sie przewidziec oszustwa.

    szczególnie, gdy sprzedający ma kilkaset pozytywnych (i tylko takich)
    komentarzy, po czym nabija w butelkę kikadziesiąt osób na jednej aukcji.

    btw Mithos - nie wiedziałem, że tu bywasz. :-)

    --
    regards, sentinel

  • 10. Data: 2004-10-01 20:45:51
    Od: sentinel <s...@g...pl>

    on Fri, 01 Oct 2004 18:55:40 +0200, Arek <a...@e...net> wrote:

    > Zgłosić to pisemnie. We wniosku napisać, że za prosisz by za miejsce, w
    > którym popełniono przestępstwo, przyjąć miejsce gdzie ono Cię dotknęło,
    > czyli miejsce Twojego zamieszkania.

    poinformowano mnie, że tak będzie szybciej - opis sprawy oraz całą
    dokumentację dostanie od razu docelowa prokuratura, niemniej jednak ciekaw
    jestem, czy w przypadku konieczności złożenia dodatkowych wyjaśnienień nie
    będę proszony o osobiste stawienie się w oddalonej o kilkaset kilometrów
    placówce. czy wobec tego nie byłoby (dla mnie) lepiej, gdybym jednak
    "poprosił" o przyjęcie zgłoszenia w miejscowej komendzie?

    --
    regards, sentinel