  • 1. Data: 2009-09-14 11:19:43
    Temat: Oswiadczenie woli
    Od: "Adam" <n...@a...com>

    Planuje zakup mieszkania, posrednik chce zebym na spotkaniu podpisal
    oswiadczenie woli, czy takie oswiadczenie do czegos mnie zobowiazuje czy
    moge sie za 3 dni np. wycofac bez konsekwencji prawnych?

    A.

  • 2. Data: 2009-09-14 11:26:20
    Temat: Re: Oswiadczenie woli
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Adam pisze:
    > Planuje zakup mieszkania, posrednik chce zebym na spotkaniu podpisal
    > oswiadczenie woli, czy takie oswiadczenie do czegos mnie zobowiazuje czy
    > moge sie za 3 dni np. wycofac bez konsekwencji prawnych?

    Zgłoś się do wróżki - ona może coś będzie wiedzieć BEZ podania TREŚCI
    tego dokumentu.

  • 3. Data: 2009-09-14 12:11:23
    Od: "Adam" <n...@a...com>

    > Zgłoś się do wróżki - ona może coś będzie wiedzieć BEZ podania TREŚCI
    > tego dokumentu.

    myslalem ze sama nazwa pisma "oswiadczenie woli" jest jakims urzedowym
    pismem ktore do czegos zobowiazuje lub nie
    tak jak zaliczka i zadatek - sa zdefiniowane i wiadomo co jest czym

    Adam

  • 4. Data: 2009-09-14 12:31:18
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 14:11:23 +0200, Adam napisał(a):

    > myslalem ze sama nazwa pisma "oswiadczenie woli" jest jakims urzedowym
    > pismem ktore do czegos zobowiazuje lub nie tak jak zaliczka i zadatek -
    > sa zdefiniowane i wiadomo co jest czym

    No więc w pewnym sensie tak jest jak mówisz ;-) aczkolwiek nie jest
    urzędowym pismem, lecz "zapisem tego co mówisz". I w sumie później nie
    możesz się z tego wycofać, chyba że zachodzą przesłanki z okolic art. 82
    kc.
    No chyba że to ma być jakieś zobowiązanie dotyczące rzeczy, która nie
    może być przedmiotem umowy (np. "sprzedam wątrobę"), to wówczas możesz
    śmiało podpisywać.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd

  • 5. Data: 2009-09-14 12:36:23
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 13:26:20 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):

    > Zgłoś się do wróżki - ona może coś będzie wiedzieć BEZ podania TREŚCI
    > tego dokumentu.

    A to już jest dokument? :))

  • 6. Data: 2009-09-14 12:42:28
    Od: Herald <h...@o...eu>

    Dnia Mon, 14 Sep 2009 12:31:18 +0000 (UTC), Olgierd napisał(a):

    > No więc w pewnym sensie tak jest jak mówisz ;-) aczkolwiek nie jest
    > urzędowym pismem, lecz "zapisem tego co mówisz". I w sumie później nie
    > możesz się z tego wycofać

    Zawierasz umowę o pracę z gościem. Jest to oświadczenie woli każdej ze
    stron. Umowa ma klauzule "na czas nieokreślony". Nie można oświadczyć np.
    za dwa lata woli i wypowiedzieć tej umowy? :))

  • 7. Data: 2009-09-14 13:00:07
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Adam" <n...@a...com> napisał w wiadomości

    > myslalem ze sama nazwa pisma "oswiadczenie woli" jest jakims urzedowym
    > pismem ktore do czegos zobowiazuje lub nie
    > tak jak zaliczka i zadatek - sa zdefiniowane i wiadomo co jest czym

    Zgodnie z tym, co sugeruje jezyk polski "oswiadczenie woli" jest dokladnie
    tym, co wynika z tej nazwy - czyli oswiadczeniem *Twojej* woli, zawartym na
    pismie.
    Oswiadczeniem woli moze byc np. teestament, wypowiedzenie umowy o prace,
    itp. Moga tez byc dwustronne oswiadczenia woli - czywli wszelkiej masci
    umowy - np. umowa o prace jest oswiadczeniem woli pracodawcy i pracownika.
    Bez tresci tego oswiadczenia Ci nikt nic nie powie.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 8. Data: 2009-09-14 14:57:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Herald pisze:

    > A to już jest dokument? :))

    Poniekąd... Ale nie czepiaj się słówek.

    Ważne, jak ta "wola" będzie sformułowana - czy on tylko wyrazi chęć
    nabycia, czy zobowiąże się do zawarcia umowy kupna... Oj, wiele by
    wymieniać.