  • 1. Data: 2016-12-21 20:35:42
    Temat: Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne
    Od: b...@g...com

    Dobra zmiana bierze sie za kaste:

    Tygodnik WPROST ?@TygodnikWPROST
    "Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne.
    Prezydent podpisał ustawę"

    --
    Smart questions to stupid answers

  • 2. Data: 2016-12-21 20:49:05
    Temat: Re: Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2016 11:35:42 -0800 (PST), b...@g...com
    napisał(a):

    > Dobra zmiana bierze sie za kaste:
    >
    > Tygodnik WPROST ?@TygodnikWPROST
    > "Oświadczenia majątkowe sędziów będą jawne.
    > Prezydent podpisał ustawę"

    No i nie zaszkodzi. A pomóc może.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 3. Data: 2016-12-21 20:53:16
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > No i nie zaszkodzi. A pomóc może.

    Noo. Na przykład złodziejom.

    --
    Liwiusz

  • 4. Data: 2016-12-21 20:57:42
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> pisze:

    > Noo. Na przykład złodziejom.

    <ironia> Ależ dla dobra wiarygodności i zaufania do bezstronności
    wymiaru sprawiedliwości każdy dobry sędzia z radością wystawi się
    na to ryzyko! </ironia>

    --
    A. Filip
    Tam gdzie piją, tam i biją. (Przysłowie białoruskie)

  • 5. Data: 2016-12-21 21:04:58
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 20:57, A. Filip pisze:

    > <ironia> Ależ dla dobra wiarygodności i zaufania do bezstronności
    > wymiaru sprawiedliwości każdy dobry sędzia z radością wystawi się
    > na to ryzyko! </ironia>

    Najśmieszniejsze jest to, że rzeczywiście są tacy, którym się wydaje, że
    ekshibicjonizm majątkowy sędziów cokolwiek zmieni w przedmiocie ich
    uczciwości.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2016-12-21 21:25:10
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

> [...]
    >
    > Najśmieszniejsze jest to, że rzeczywiście są tacy, którym się wydaje,
    > że ekshibicjonizm majątkowy sędziów cokolwiek zmieni w przedmiocie ich

    Coś tam? Tak. Sporawo? Być może. Dużo, szybko i trwale? Nie.
    Oczywiście rozmawiamy wyłącznie o "uczciwości statystycznej"
    w oczach/opinii "klientów" sądów a nie o konkretnych sędziach.
    Zakładanie że *absolutnie każdy* sędzia w RP3 jest uczciwy to wiara w
    statystyczne cuda IMHO.

    Ja się też "spektakularnego przełomu" nie spodziewam ale jestem gotów
    sprawdzić (kosztem sędziów) czy się nie mylę. Bycie nieuczciwym sędzią
    nie powinno być _łatwe_.

    --
    A. Filip
    Książki nie zawierają wszystkich słów, słowa nie zawierają wszystkich myśli.

  • 7. Data: 2016-12-21 21:38:55
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2016-12-21 o 21:25, A. Filip pisze:

> [...]
    >
    > Ja się też "spektakularnego przełomu" nie spodziewam ale jestem gotów
    > sprawdzić (kosztem sędziów) czy się nie mylę. Bycie nieuczciwym sędzią

    Podobnie jak nie powinno być łatwe bycie nieuczciwym obywatelem. To
    gdzie zobaczę twoje oświadczenie majątkowe?

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2016-12-21 22:42:59
    Od: Jacek Maciejewski <j...@g...pl>

    Dnia Wed, 21 Dec 2016 21:38:55 +0100, Liwiusz napisał(a):

    > Podobnie

    Otóż nie "podobnie". Bycie nieuczciwym sędzią powinno być znacznie
    trudniejsze niż bycie nieuczciwym obywatelem.
    --
    Jacek
    I hate haters.

  • 9. Data: 2016-12-21 23:24:16
    Od: Trefniś <t...@m...com>

    W dniu .12.2016 o 22:42 Jacek Maciejewski <j...@g...pl> pisze:

    > Otóż nie "podobnie". Bycie nieuczciwym sędzią powinno być znacznie
    > trudniejsze niż bycie nieuczciwym obywatelem.

    Oświadczenia majątkowe prokuratorów już są jawne, można je sobie obejrzeć
    w sieci.
    Zapewniam, krzywda nikomu się nie dzieje, prokuratorzy nie kruszą kopii, a
    złodzieje wiedzą tyle, ile wiedzieć powinni jako obywatele.
    Sędziom też nic nie grozi! Burzę w szklance wody robią "opozycjoniści".

    --
    Trefniś

  • 10. Data: 2016-12-21 23:24:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    > Otóż nie "podobnie". Bycie nieuczciwym sędzią powinno być znacznie
    > trudniejsze niż bycie nieuczciwym obywatelem.

    Tyle że nie ma związku pomiędzy oświadczeniami, a uczciwością sędziów.

    Tak, trzeba będzie nieuczciwy majątek lokować po rodzinie, albo wydawać
    na przyjemności nie zostawiające śladu w deklaracjach majątkowych,
    ale... tylko tyle. Nic to nie zmieni.

    Za to niepotrzebnie antagonizuje ten zawód ze społeczeństwem.

    --
    Liwiusz