  • 11. Data: 2014-02-20 18:50:45
    Temat: Re: Oskarżony, poszkodowany i świadek - fakty i mity
    Od: sqlwiel <"nick"@googlepoczta.com>

    W dniu 2014-02-20 18:00, SDD pisze:

    > Tylko niewielki odsetek oskarzonych to "bandziory" reszta to
    > nieszkodliwi ludzie.

    Oczywiście. Te tysiące nieszkodliwych, którzy podprowadzili sąsiadowi z
    budowy parędziesiąt pustaków, które przypadkiem policyjny pies wskazał
    po śladach w ich szopie, to absolutnie sympatyczni sąsiedzi podlegający
    ochronie, bo przecież sąd ich jeszcze prawomocnie nie skazał.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. sqlwiel.

  • 12. Data: 2014-02-20 19:19:12
    Od: SDD <s...@t...pl>

    sqlwiel pisze:
> [...]

    > po śladach w ich szopie, to absolutnie sympatyczni sąsiedzi podlegający
    > ochronie, bo przecież sąd ich jeszcze prawomocnie nie skazał.

    Naprawdę nie sądzę, że drobny pustakowy złodziejaszek będzie ryzykował i
    zastraszał świadków.

  • 13. Data: 2014-02-20 20:36:21
    Od: "WOJO" <s...@a...unknown.hehe>

    > Naprawdę nie sądzę, że drobny pustakowy złodziejaszek będzie ryzykował i
    > zastraszał świadków.
    Możliwe, że po wyroku będzie już święty, ale w jakim celu podawać mu na tacy
    dane świadka?
    WOJO

  • 14. Data: 2014-02-20 21:31:35
    Od: "Me" <m...@a...pl>

    Użytkownik "Piotrek" napisał...

    >Jeśli odpowiedź na któreś z dwóch powyższych pytań brzmi "tak",
    >to dlaczego w naszym kraju chroni się przestępcę zamiast jego
    >ofiary i jej sprzymierzeńców?

    Może dlatego, że zasady w naszym prawie opierają się jedną nogą na czasach
    komuny?
    Bo w nowej rzeczywistości nikt faktycznie nie zabrał się za reformę
    obowiązującego prawa?
    Bo generalnie zmieniano nazwy np. Kolegium > Sąd Grodzki > Sąd Rejonowy...
    Bo do najprostszej sprawy pisze się stertę nikomu niepotrzebnych kwitów i
    się trwa?
    Bo w ten sposób utrzymuje się biurokrację prawa i napędza to twór zwany
    ustawodawstwem?
    Bo po co ma być logicznie i tak jak być powinno, jak można mieć bałagan :-)

    M.

  • 15. Data: 2014-02-21 11:21:35
    Od: SDD <s...@t...pl>

    WOJO pisze:
    > Możliwe, że po wyroku będzie już święty, ale w jakim celu podawać mu na
    > tacy dane świadka?

    Na przyklad po to, by mogl sie czegos o swiadku dowiedziec w ramach
    przygotowywania sie do obrony.

    Na przyklad, ze swiadek leczyl sie psychiatrycznie i w zwiazku z tym
    jest niewiarygodny. Ze swiadek nie mogl widziec tego i owego, bo byl u
    syna w USA i tak dalej.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 16. Data: 2014-02-22 18:43:57
    Od: "sendzina" <a...@s...goc.pl>

    SDD napisał:
> [...]
    > psychiatrycznie i w zwiazku
    > z tym jest niewiarygodny. Ze swiadek nie mogl widziec tego i owego,

    Prawo jest tak skonstruowane celowo zęby chronić bandytów i represjonować
    ich ofiary.
    Niby czego się spodziewaliście po prawie wprowadzonym i utrzymywanym przez
    bandytów, że sami siebie będą sądzić i skazywać?

    Prawo na wszelkie możliwe sposoby chroni przestępce, utajnia jego wizerunek,
    dane osobowe, natomiast ofiarę traktuje dokładnie odwrotnie, ujawnia
    wszystko i podaje to do wiadomości przestępcy, czyli przestępca może się
    dowiedzieć o swojej ofierze i jego świadkach wiele rzeczy których wcześniej
    nie wiedział, więc może się znacznie skuteczniej bronić przed ofiarą a
    ofiara odwrotnie.
    Prawo daje też przestępcy całą masę specjalnych uprawnień, na przykład
    oskarżony ma prawo kłamać i nie ponosi z tego tytułu żadnej
    odpowiedzialności. Ofiara nie ma prawa kłamać a za kłamstwo jest surowo
    karana, na dodatek ma obowiązek obalenia kłamstwa przestępcy, bo jeśli tego
    nie zrobi to sprawę przegra a jak to zrobi to przestępca ma prawo wymyśle
    nowe kłamstwo, więc pokrzywdzony praktycznie nie ma szans z oprawcą. Jak
    ktoś chociaż raz był na rozprawie sądowej, oraz ma trochę pojęcia o prawie
    to wie że sam sąd, oraz prawnicy też w kieszeni mają całą masę przywilejów
    pomagających chronić przestępcę, oraz gnębić ofiarę, na przykład sąd może
    sobie dowolnie zmieniać i fałszować zeznania świadków i nie masz na to
    dowodów bo zabrania ci nagrywania sprawy.

  • 17. Data: 2014-02-23 16:39:56
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-20 18:00, SDD pisze:
    > Uwazasz, ze ktos, kto zainstalowal lewego windowsa

    instalowanie lewego windowsa jest jak najbardziej legalne, przestepstwem
    jest jego uzyskanie.
    --
    @foe_pl

  • 18. Data: 2014-02-23 19:16:03
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    Dnia 2014-02-23 16:39, Użytkownik the_foe napisał:

    > instalowanie lewego windowsa jest jak najbardziej legalne, przestepstwem
    > jest jego uzyskanie.

    Użytkowanie chyba też ?
    Czy coś zmienili ostatnio w kodeksie ?

    Pozdrawiam

  • 19. Data: 2014-02-24 04:05:47
    Od: the_foe <t...@w...pl>

    W dniu 2014-02-23 19:16, RadoslawF pisze:

    > Użytkowanie chyba też ?
    > Czy coś zmienili ostatnio w kodeksie ?

    Jak kradniesz to po to by uzytkować.

    Art. 278.
    § 1. Kto zabiera w celu przywłaszczenia cudzą rzecz ruchomą,
    § 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
    cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

    --
    @foe_pl

  • 20. Data: 2014-02-24 08:53:11
    Od: SJS <s...@p...pl>

    W dniu 2014-02-19 20:04, Piotrek pisze:
    > Ponieważ słyszy się różne opinie na ten temat, chciałbym
    > raz na zawsze ustalić co jest prawdą, a co nie i dlaczego.
    > Mianowicie:
    >
    > - czy to prawda, że świadek nie ma wglądu w dane osobowe
    > oskarżonego, ale oskarżony ma wgląd w dane osobowe świadka?
    >
    > - czy to prawda, że poszkodowany nie ma wglądu w dane osobowe
    > oskarżonego, ale oskarżony ma wgląd w dane osobowe poszkodowanego?
    >
    > Jeśli odpowiedź na któreś z dwóch powyższych pytań brzmi "tak",
    > to dlaczego w naszym kraju chroni się przestępcę zamiast jego
    > ofiary i jej sprzymierzeńców?

    Dodaj do tego:
    Czy to prawda że oskarżony ma wgląd w dane biegłego sądowego?
    Tak
    Ciekawy przykład:
    Jestem biegłym
    Przychodzi zawiadomienie, że mam się stawić na rozprawę jako ... biegły
    w sprawie...
    Dzwonię do sądu - a gdzie akta - przecież najpierw muszę dostać akta i
    pytania
    Brał już Pan udział w tej sprawie
    Mam tylko numer sprawy i nigdy przed wymienionym w nagłówku Sądzie nie
    byłem jako biegły
    To prawda bo Sąd zmienił siedzibę, a 17 /siedemnaście/ lat temu pisał
    pan opinię w tej sprawie
    !!!!
    Idę do piwnicy, szperam - jest - komplet zdjęć - opinia - notatki
    A gdybym nie miał? Jak po tylu latach odtworzyć i opinię i okoliczności?
    Sprawa dotyczy przestępstw z użyciem materiałów wybuchowych - po tylu
    latach złapali "bombermena"
    Podsumowanie
    Przez 17 lat "bombermen" znał moje dane osobowe /wcześniej złapali jego
    kumpla/ - ja nie wiedziałem, że on jest na wolności.
    Jako biegli nie mamy ochrony i Policja odmawia biegłym wydania
    zezwolenia na posiadanie broni z racji wykonywanych funkcji.
    Wniosek
    Obywatelu biegły - broń się sam

    Obserwacja:
    - oskarżony na rozprawie dokładnie miał gdzieś....
    --
    sjs

    ---
    ochrona avast! Antivirus jest aktywna.