  • 1. Data: 2014-02-19 00:03:21
    Temat: Działania komornika
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W mieszkaniu mieszka matka z dorosłą córką. W zasadzie niezależnie,
    wszystko właściwie jest matki, ona płaci rachunki etc. Córka robi długi.
    Przychodzi komornik, robi spis rzeczy, ignorując uwagi, że są to rzeczy
    matki.
    Córka podobno spłaca długi, ale to akurat w tej chwili nie ważne.

    Przychodzi po jakimś czasie informacja o licytacji spisanych przedmiotów
    (która ma się odbyć zresztą w lokalu, każdy z ulicy może wejść i się
    pokręcić?).
    Jakim prawem komornik wystawia na sprzedaż rzeczy niewinnej osoby?
    Co można zrobić w takiej sytuacji?

    Matka cały czas ma z córką na pieńku, teraz jeszcze ma tracić swój
    dobytek i nerwy z powodu zachowań córki? Ciężko powiedzieć, czy ona
    rzeczywiście spłaciła te długi, czy nie, ale to nie ma znaczenia chyba w
    kwestii zaboru mienia osoby postronnej?

    marcin

  • 2. Data: 2014-02-19 02:18:48
    Temat: Re: Działania komornika
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Chocobo wrote:
> [...]
    > dobytek i nerwy z powodu zachowań córki? Ciężko powiedzieć, czy ona
    > rzeczywiście spłaciła te długi, czy nie, ale to nie ma znaczenia chyba w

    Zdaje się, że już przegapiliście terminy.

    poczytac
    http://www.bankier.pl/wiadomosc/Powodztwo-przeciwegz
    ekucyjne-Jak-powstrzymac-niezasadna-egzekucje-komorn
    icza-1349210.html

    najlepiej podejsc do prawnika powie wam za stóę co zrobic jak zobaczy pisma.

    W mieszkaniu oddzielic rzeczy corki od swoich.
    Ona ma miec swoje w swoim pokoju zamykanym na klucz.
    matka swoje w swoich pokojach zamykanych na klucz.
    pozostaną ewentualnie rzeczy wspolne w kuchni łazience itp ale z tego
    strata wielka nie bedzie.

  • 3. Data: 2014-02-19 08:30:31
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 2014-02-19 02:18, witek pisze:

    > W mieszkaniu oddzielic rzeczy corki od swoich.
    > Ona ma miec swoje w swoim pokoju zamykanym na klucz.

    Tak już jest od dawna. Inna rzecz, że poza komputerem, to właściwie
    córka nie ma 'swoich' rzeczy.

    > matka swoje w swoich pokojach zamykanych na klucz.

    To też już od dawna, nie ze względu na komornika, tylko na córkę...

    > pozostaną ewentualnie rzeczy wspolne w kuchni łazience itp ale z tego
    > strata wielka nie bedzie.

    Właściwie to będzie największą stratą, bo agd, jest dość nowe, meble w
    kuchni też. Poza tym, nie ma jakichś wartościowych rzeczy. Ale ten
    barana, wpisał nawet netbooka matki na listę.
    Przy okazji, czy można mu narobić za takie rzeczy koło tyłka, jakaś
    skarga na niedokładność, czy coś?

    Tak czy siak, pewnie bez wizyty u prawnika się nie obejdzie.

    marcin

  • 4. Data: 2014-02-19 09:36:26
    Od: Maciek <m...@n...pl>

    W dniu 2014-02-19 08:30, Chocobo pisze:
> [...]
    > barana, wpisał nawet netbooka matki na listę.
    > Przy okazji, czy można mu narobić za takie rzeczy koło tyłka, jakaś
    A weź tak logicznie pomyśl. Jesteś komornikiem, przychodzisz do
    mieszkania, w którym mieszka dłużnik, widzisz sprzęty różnorakie, ale do
    czego byś nie podszedł, to dłużnik mówi, że nie jego, bo on nic nie ma.
    Skoro to nie dłużnika, czyjeś musi być, ale właściciel musi się do tych
    rzeczy przyznać i to nie w formie "panie, to moje!", bo taką deklarację
    pewnie i niejeden paser składał. Niestety, trzeba wiedzieć z kim się
    mieszka i jakie się z tym mogą wiązać "niedogodności".

    Maciek

  • 5. Data: 2014-02-19 12:00:34
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Maciek m...@n...pl ...

> [...]
    > pewnie i niejeden paser składał. Niestety, trzeba wiedzieć z kim się
    > mieszka i jakie się z tym mogą wiązać "niedogodności".

    Czyli sugerujesz, ze odpowiadam swoim majątkiem za długi współlokatora?

  • 6. Data: 2014-02-19 12:08:30
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2014 12:00, Budzik pisze:

    > Czyli sugerujesz, ze odpowiadam swoim majątkiem za długi współlokatora?

    Nie. Ale musisz udowodnić, że coś będące w dyspozycji współlokatora
    stanowi twój osobisty majątek.

  • 7. Data: 2014-02-19 12:47:34
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 19.02.2014 12:08, Andrzej Lawa pisze:

    > Nie. Ale musisz udowodnić, że coś będące w dyspozycji współlokatora
    > stanowi twój osobisty majątek.

    Czemu nie komornik? Czemu niewinna osoba ma udowadniać, że nie jest
    wielbłądem. Czy naprawdę zgodne z prawem jest zlicytowanie czyichś
    rzeczy tylko dlatego, że nie ma jak udowodnić, że są jego?

    Pomijam fakt, że osoba na której komornik siedzi nie ma żadnych dochodów
    (przynajmniej oficjalnie), druga ma normalny etat. Samo w sobie to
    powinno być chyba jakimś wyznacznikiem.
    Rodziny się nie wybiera, a z mieszkania ciężko się pozbyć...

    Inna kwestia jest taka, że córka twierdzi, że dogadywała się z
    komornikiem i uregulowała zaległości.

    marcin

  • 8. Data: 2014-02-19 13:16:26
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 19.02.2014 12:47, Chocobo pisze:

    > Czemu nie komornik?

    Bo prawo nakazuje komornikowi zajmowanie nieruchomości będących we
    władaniu dłużnika.

  • 9. Data: 2014-02-19 16:00:56
    Od: Chocobo <b...@p...fm>

    W dniu 19.02.2014 13:16, Andrzej Lawa pisze:

    > Bo prawo nakazuje komornikowi zajmowanie nieruchomości będących we
    > władaniu dłużnika.

    A co w przypadku, kiedy przedmioty znikną z mieszkania do czasu licytacji?

    marcin

  • 10. Data: 2014-02-19 16:09:52
    Od: Kris <k...@g...com>

    W dniu środa, 19 lutego 2014 16:00:56 UTC+1 użytkownik zly napisał:
    > A co w przypadku, kiedy przedmioty znikną z mieszkania do czasu licytacji?
    Komornik nie pouczył?