  • 11. Data: 2004-03-15 08:10:49
    Temat: Re: Oprogramowanie OEM z Allegro.pl
    Od: "fart" <a...@w...pl>

    Korzystam z okazji i nie będę zaśmiecał grupy :))

    To w takim razie .... jeśli kupiłem Word OEM i zainstalowałem w komputerze
    a następnie po latach, wyzłomowałem ten komputer to:
    Mogę wspomniego WORDa zainstalować w nowym kompie ???

    pozdrawiam
    fart

  • 12. Data: 2004-03-15 09:24:26
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik fart napisał:
    [..]
    > Mogę wspomniego WORDa zainstalować w nowym kompie ???

    Zgodnie z prawem - tak.
    Wg M$ - nie.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 13. Data: 2004-03-15 11:55:25
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    > no nie wiem wg nich majac legalna winde i mirror dysku na raid'zie jestes
    > piratem, wiec sam widzisz jaka to bzdura

    A gdzie jest napisane ze nie mozna tak uzywac ??? Przeciez faktycznie
    uzywasz jednego systemu na jednej partycji logicznej, ze fizycznie sa to dwa
    dyski nie powinno rzutować ponieważ ponieważ logicznie te dwa dyski są
    widziane jako jeden. Jesli tak by to mial M$ traktowac to zaprzeczalby sam
    sobie poniewaz na procesory z HT (jeden procesor widziany w systemie jako
    dwa) potrzebna jest licencja na dwa procki.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 14. Data: 2004-03-15 11:56:23
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    > Nurtuje mnie taka kwestia. Prowadzę DG związaną z branżą informatyczną.
    > Załużmy, że kupuję oryginalne oprogramowanie OEM (np. Windows 95) na
    > aukcji Allegro.pl razem z kartą sieciową. Sporządzam z kolesiem umowę

    A od kiedy to OEM'a mozna sprzedawac/kupować z kartą sieciową ????

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 15. Data: 2004-03-15 12:06:32
    Od: "szerszen" <w...@s...pl>

    Użytkownik "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sobie poniewaz na procesory z HT (jeden procesor widziany w systemie jako
    > dwa) potrzebna jest licencja na dwa procki.

    ms nie produkuje prockow i nie wystawia na nie licencji, a co do tego gdzie
    jest tak napisane, w umowie licencyjnej ms, tak slyszalem juz pare razy od
    ludzi ktorzy maja kontak z softem od tej strony w roznych firmach

  • 16. Data: 2004-03-15 12:25:47
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

> [...]
    > jest tak napisane, w umowie licencyjnej ms, tak slyszalem juz pare razy od
    > ludzi ktorzy maja kontak z softem od tej strony w roznych firmach

    Ano jest napisane, na niektorych wersjach OEM na naklejkach jest napisane
    1-2 CPU, co pozwala uzywac na systemie 1-no lub 2-wu procesorowym. A to że
    gdzieś cos slyszales proponuje napisac ze tak slyszales a nie jako pewnik.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 17. Data: 2004-03-15 18:57:15
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    > Zgodnie z prawem - tak.
    > Wg M$ - nie.

    Tak ale kupując zaakceptowales warunki M$ i musisz tak czynic, poza tym nie
    kupiles oprogramowania tylko licencje na użytkowanie tegoż programu.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 18. Data: 2004-03-15 19:41:44
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik YaNkEs_69 napisał:
    > Tak ale kupując zaakceptowales warunki M$ i musisz tak czynic,

    Nie.

    > poza tym nie kupiles oprogramowania tylko licencje na użytkowanie
    > tegoż programu.

    Bzdura.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.losowania.net

  • 19. Data: 2004-03-15 21:06:54
    Od: "YaNkEs_69" <y...@p...onet.pl>

    > Nie.

    > Bzdura.

    No to uzasadnij swoją wypowiedz, czekam niecierpliwie.

    --
    ~~~~~~~~~~~~~~~~~
    yankes(at)poczta.onet.pl

  • 20. Data: 2004-03-15 21:12:13
    Od: Arek <a...@e...net>

    Użytkownik YaNkEs_69 napisał:
    > No to uzasadnij swoją wypowiedz, czekam niecierpliwie.

    Pożyczasz ode mnie kasę na umowę. Zapis jest, że jak nie oddasz w
    terminie to stajesz się moim niewolnikiem na ... lat.
    Ważne to? Dobrowolnie przecież podpisałeś.
    Albo inaczej - w umowie o pracę piszę, że pracujesz 200 godzin
    miesięcznie, urlop to 1 dzien w roku, chorobowe bezpłatne.
    Dobrowolnie podpisujesz - ważne to czy nie ?

    Albo Twoja żona wynajmuje mieszkanie i wpisujemy w umowe, ze jak nie
    zaplacisz czynszu na czas to mam kolacje z nią .
    Ważne to czy nie?

    Albo spisujemy umowe kupna sprzedazy auta , ale producent pisze "nie ma
    gwarancji". Wazne to czy nie?

    I tak można by mnożyć.

    Tak samo jest tutaj. M$ może sobie pisać nawet, że trzeba trzy razy
    zdrowaśkę odmówić i splunąć przez ramię lub inne durnoty.
    Na szczęście ważniejsza, nadrzędna, jest USTAWA.

    Co do zakupu to kupuję egzemplarz programu, a nie licencję na niego.
    Przeczytaj sobie w orzeczeniu sądu co to jest nabycie licencji.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.elita.pl/arek