    From: "Marcin Olender" <d...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Okupant ważniejszy od górnika
    Date: Tue, 11 Nov 2003 00:03:26 +0100

    Użytkownik "Flashi" <f...@p...pl> napisał w wiadomości
    news:booch9$8vh$1@korweta.task.gda.pl...

    > "kierowac" gornictwem ... Niestety ludzie wybierani tam zostali wybrani
    > raczej za zaslugi polityczne niz za zaslugi ekonimiczne lub kierownicze

    Do KW? A umiesz choć jednego z nazwiska wymienić? Widać, jak bardzo się na
    tym znasz.

    > Ratunkiem dla kopalni jest uwolnienie cen wegla ... czyli niestety wiaze
    sie
    > to z wzrostem cen energi ... bo nikt mi nie wmowi ze mozna kupic 70mln t
    > wegla (no 50-60mln dla energetyki) za granica z dnia na dzien albo nawet z
    > roku na rok ...

    Posłuchaj - nie rób ludziom wody z mózgu i nie kłam publicznie, bo to
    nieładnie. Ceny węgla NIE SĄ ustalane urzędowo. Sa WOLNE. To, że ksztąłtują
    się poniżej takiego poziomu, który górnicy uważają za korzystny, to już jest
    szczegół. A terminy dostawy węgla z Ukrainy sa krótsze, niz myślisz.

    > Dodatkowo jest tutaj miejsce na porzadna reforme urzednicza ... czyli cos
    > jak reforma ktora przydalaby sie panstwu ... wywalenie kilkutysiecy
    > urzednikow zwiazanych z gornictwem .. zlikwidowanie KW ktora jest tylko
    > obciazeniem, a nie pomoca

    Taiaaa? A długi kopalń też weźmiecie z powrotem? Czy po prostu należy
    usrtawowo anulowac wszelkie zobowiązania kopaln, juz kompletnie grzebiąć
    ideę państwa prawnego?

    > ... skonczenie z rownaniem w dol (tutaj uklon w
    > strone mojego adwersarza ktory mowi o zamknieciu nieretownych kopaln:)...

    Hmmm... Czyli zamykać, ale jak jakś ma byc zamknięta to nie. Może zamkniemy
    jakąś na Ukrainie?

    > Jesli przy zlikwidowaniu kopaln zatrudnienie na wyzszych stanowiskach i
    > stanowiskach zwiazkowych pozostala bez zmian to cos jest nie tak ... to
    jest
    > blad slaska tak samo jak reszty polski ...

    Jakiej reszty Polski?!? Jaki my mamy wpływ na ten wasz bajzel? Nie zwalaj
    teraz niczego na reszte polski, jak Steinbach.

    > reforma tak ... urzednicza
    > reforma tak ... ale na miejsce urzedu z 1000 urzednikow stawia sie po
    cichu
    > 3 inne ktore zatrudniaja po 400 urzednikow ... Niestety ustawy i prawo
    > okresla co mozna a czego nie mozna ...

    No ja widzę, że bardzo Cie ten fakt uwiera. Co w takim razie robisz na
    grupie włąsnie temu prawu poświęconej?

    > Wprowadzenie tak samo jak dla przedsiebiorstw ograniczenia kontroli (mam
    na
    > mysli to ze aktualnie AFIR w firmie nie moze przebywac wiecej niz jedna
    > kontrola i nie moze byc dluzsza niz tam iles dni).

    Kopalnie także jest przedsiębiorstwem i te zasady także będą (sic!!!) ich
    dotyczyć, wtedy, kiedy ta ustawa wejdzie w życie. Bo kolega znowu mącisz
    ludziom w głowach mijając się z prawda, że kopalnie mają jakoś gorzej w
    stosunku do innych przedsiębiortsw. Jest to zwykła nieprawda, jeśli świadoma
    no to wiesz... Załózmy, że po prostu nie wiesz, co mówisz.

    > Na kopalni niema dnia bez
    > kontroli ... zwiazane jest to oczywiscie z kolesiostwem ... bo przeciez
    nie
    > moge zwolnic kontrolera bo to moj koles ... I nie mowcie mi ze takie cos
    > jest tylko na slasku...

    Ale co mnie obhcodza Wasze układy? Szczególnie, ze z tych kontroli nic nie
    wynika, bo winiknąc nie może. Bo co - zamkną kopalnie?

    > W Polsce mamy teraz cos kolo 360 000 urzednikow .. wzrost o prawie 200 000
    > ostatnich 10 latach ... przy gwaltownym spadku zadowolenia z obslugi... W

    Jest ich faktycznie wiecej, ale co to ma do rzeczy? Nie rozwadniaj tematu.

    > gornictwie mamy podobnie ... Jednak ilosc tych urzednikow jest juz
    narzucona
    > prawnie ...

    Tiaaa??? To znaczy jak i którymi aktami prawnymi dokładnie, bom ciekaw...?

    > Najlepszym dla gornictwa bylo by zostawienie go w spokoju bez robienia
    > Kompani Weglowych czy innych tego typu sztucznych firemek...

    Tiaaaa?? I spłaciłyby kopalnie te kilkadzisiąt milirdów długów, które
    narobiły od poprzedniego oddłużenia?

    > Zlikwidowanie mozliwosci zerowania na kopalniach przez firmy takie jak
    > WegloKoks czy WegloTransport ktore za nic biaza grube mld zlotych w skali
    > roku ...

    A kto je Wam narzucił? Ja?

    > Niestety telekwiatkowska i dziennikarze widza tylko protestujacych
    gornikow

    Nie telewizja chłopie. W telewizji pokazuja tylko ocenzurowany, uładzoną
    wersję. Ja tę dzicz widziałem na własne oczy, którym nie wierzyłem. Nawet
    gdyby nie mocna szyba, to mógłbym dziś tu nie pisąć, bo któryś z tych
    bydlaków w moje okna kostką brukową sieknął. Wstyd mi, że ci ludzie mówią
    tym samym co ja językiem.

    > zapominajac o tym ze dzieki temu ze maja wegiel ze slaska moga ich ogladac
    > ludze ... bez wegla Slaskiego naprawde skoczyloby wszystko w gore ...
    > To nie jest tylko moje zdanie...

    Szkoda, że jest wzięte z sufitu. Niech sobie węgiel ze Śląska płynie, tylko
    wedle reguł rynowych. Jak kopalnie nie zarabia, to pada. I tyle.

    --
    Depi.