  • 1. Data: 2005-01-06 20:18:00
    Temat: Okres proby a termin naprawienia szkody.
    Od: DDT <d...@g...pl>

    Mam pytanie. Pan X popelnil przestepstwo, za ktore dostal dwa w zawieszeniu
    na trzy. Musi jednoczesnie naprawic szkode przez splate poskodowanych przez
    siebie ludzi.
    Pytanie: Czy skazany musi to zrobic przed koncem okresu proby, czy tez sad
    moze wyznaczyc termin krotszy?

    Dzieki za odp.

    Pozdrawiam

  • 2. Data: 2005-01-06 21:26:40
    Temat: Re: Okres proby a termin naprawienia szkody.
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik DDT napisał(a) w wiadomości
> [...]
    > siebie ludzi.
    > Pytanie: Czy skazany musi to zrobic przed koncem okresu proby, czy tez sad

    Jeśli sąd nie określił tego w wyroku to popełnił gruby błąd.

    --
    JOHNSON :)

  • 3. Data: 2005-01-07 08:26:02
    Od: DDT <d...@g...pl>

    Dnia Thu, 6 Jan 2005 22:26:40 +0100, Johnson napisał(a):

    > użytkownik DDT napisał(a) w wiadomości
    >>

    > Jeśli sąd nie określił tego w wyroku to popełnił gruby błąd.

    Wszystko juz jasne. Jesli sad nie podaje w wyroku terminu naprawienia
    szkody to pokrywa sie on z koncem okresu proby.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2005-01-07 22:26:25
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam>

    użytkownik DDT napisał(a) w wiadomości

    > Wszystko juz jasne. Jesli sad nie podaje w wyroku terminu naprawienia
    > szkody to pokrywa sie on z koncem okresu proby.

    To nie jest takie oczywiste (zależy też od trybu orzeczenia obowiązku
    naprawienia szkody). Masz tu dwa orzeczenia:

    2000.12.21 wyrok s.apel. w Katowicach II AKa 338/00 Prok.i Pr. 2001/10/20
    Obowiązek z art. 46 § 1 k.k. jest środkiem karnym (art. 39 pkt 5 k.k.), przeto
    zgodnie z art. 196 § 1 k.k.w., po prawomocności, wyrok w tym zakresie stanowi
    tytuł egzekucyjny, a więc zbędne jest wyznaczanie terminu wywiązania się z
    wykonania tego obowiązku.

    2000.09.27 wyrok s.apel. w Lublinie II AKa 180/00 OSA 2001/11/82
    Określenie przez sąd okręgowy terminu naprawienia szkody w wypadku orzeczenia
    tego obowiązku jako środka karnego, nie znajduje żadnego oparcia w przepisach
    Kodeksu karnego. Przeciwnie, z treści art. 196 § 1 k.k.w. wynika, iż wymagalność
    tego rodzaju roszczenia majątkowego powstaje z chwilą uprawomocnienia się
    wyroku.

    Ja sam jestem zwolennikiem innej szkoły, ale to już inna bajka.

    --
    JOHNSON :)