  • 1. Data: 2005-01-06 20:28:11
    Temat: [Praca], a szkola - podnoszenie kwalifikacji - konflikt z pracodawca.
    Od: "TanSid" <t...@w...go2.pl>

    Witam

    Moje pytanie dotyczy, przymusowych nadgodzin, a kwestii odmowienia w
    zwiazku z egzaminami szkolnymi.
    Na poczatek, po kilku godz. przeszukiwania sieci udalo sie niestety
    znalezc tylko informacje z art. 103 mowiacego w skrocie: "...pracodawca
    ulatwia podnoszenie kwalifikacji pracownikowi".
    Niestety w przypaku mojej dziewczyny jest odwrotnie. Pracodawca
    nakazuje pozostac nadgodziny, a takze w soboty i niedziele, grozac, ze
    jesli nie pozostanie sie w pracy i nie przyjdzie w weekend, da
    wypowiedzenie.
    Pani X uczeszcza do szkoly technicznej i ksztalci sie w kierunku w,
    ktorym jest zatrudniona, inaczej ujmujac podnosi kwalifikacje.
    Kiedys nie wiem jak teraz, pracodawca byl zobowiazany do udzielenia
    dodatkowych godz. wolnego na nauke, uczeszczanie do szkoly. Szkola jest
    oczywiscie zaoczna dla doroslych.

    Jaki pkt. ustawy, moze ktos podac przytoczyc, okresla uprawnienia
    pracownika odnosnie czasu wolnego dla celow uczeszczania do
    szkoly/nauki? Jakie udogodnienia przysluguja uczacemu sie pracownikowi?
    Wazna informacja moze byc fakt iz w podaniu o prace bylo wyraznie
    zaznaczone, ze pani uczeszcza do szkoly.

    Dodatkowo: pracodawca nie tylko, ze zalega czesciowo z wyplatami za
    listopad, to w okresie calego grudnia z jego winy zaklad byl nie
    czynny, odmawia zaplaty za grudzien. Oczywiscie nigdy za nadgodziny nie
    placi ustawowych dodatkowych 50 czy 100% podstawy wynagrodzenia. Takich
    "smaczkow" jest sporo. Do czasu znalezienia nowej pracy jakos pani X
    musi sie bronic.

    Dziekuje za pomoc.

    TS