  • 1. Data: 2010-08-02 06:22:12
    Temat: Odwołanie z urlopu
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Witam
    26.07 zostałem bezpodstawnie odwołany z urlopu 2-tygodniowego w jego połowie
    pod pretekstem dużego obłożenia działu pracą. Po odwołaniu robiłem prace,
    które mają termin realizacji na 16.08. W czasie kiedy ja zostałem odwołany
    2 inne osoby z działu poszły na 1-dniowe urlopy. Nie wykupiłem żadnej
    wycieczki czy wczasów więc tu przepis o zwrocie kosztów nie działa. Czy i
    czego mogę domagać się jako zadośćuczynienie od pracodawcy?

    --=olo=--

  • 2. Data: 2010-08-02 08:23:34
    Temat: Re: Odwołanie z urlopu
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > żadnej wycieczki czy wczasów więc tu przepis o zwrocie kosztów nie działa.
    > Czy i czego mogę domagać się jako zadośćuczynienie od pracodawcy?

    tyle ile byles na urolpie-tyle Twojej korzysci z tego, teraz pracodawca musi
    Ci od nowa dac urlop na te 2 tygodnie i nie liczy sie to co juz odbyles.
    tyle z tego co ja wiem, konkretniej pewnie sie wypowiedzą lepsi znawcy
    tematu ;)

    pozdrawiam, wromek

  • 3. Data: 2010-08-02 08:49:03
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > odbyles.
    > tyle z tego co ja wiem, konkretniej pewnie sie wypowiedzą lepsi znawcy

    hmm czyli ten tydzień, który już odbyłem mam teraz dodatkowo do
    wykorzystania?

    --=olo=--

  • 4. Data: 2010-08-02 10:19:02
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > hmm czyli ten tydzień, który już odbyłem mam teraz dodatkowo do
    > wykorzystania?
    >
    > --=olo=--

    z moich informacji tak wynika, mozesz poszkac tego tematu gdzies w goglach
    lub poczekac na odpowiedz kogos bardziej obeznanego ;)

  • 5. Data: 2010-08-02 10:40:26
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    --=olo=-- wrote:

    > Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

    > hmm czyli ten tydzień, który już odbyłem mam teraz dodatkowo do
    > wykorzystania?

    Nie, chodzi o to że w ciągu roku przynajmniej jeden urlop POWINIEN
    trwać nieprzerwanie 2 tygodnie.

    Oczywiście, od przysługujących dni urlopu odlicza się tylko te
    faktycznie wykorzystane - tzn. ten tydzień który wykorzystałeś się
    odlicza, ale ten drugi - nie.

    De facto pracodawca nie musi nic udowadniać, chyba żeby cię zwolnił,
    gdybyś się nie stawił. Wtedy do sądu i musiałby udowodnić że było lege
    artis, tzn. te wszystkie duperele że konieczne, że nie wiedział przed
    Twoim urlopem...

    --
    Pozdro
    Massai

  • 6. Data: 2010-08-02 11:45:06
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Massai" <t...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]

    > Oczywiście, od przysługujących dni urlopu odlicza się tylko te
    > faktycznie wykorzystane - tzn. ten tydzień który wykorzystałeś się

    szkoda:-(

> [...]
    > gdybyś się nie stawił. Wtedy do sądu i musiałby udowodnić że było lege
    > artis, tzn. te wszystkie duperele że konieczne, że nie wiedział przed

    właśnie dostałem urlop, bo nie było roboty, a na urlopie niby się pojawiła
    "na już" co nie było prawdą więc nie potrzebnie zostałem wzywany - kodeks
    wyraźnie mówi, że tylko w przypadku gdy pracownik jest niezbędny można
    przerwac mu urlop - w tym przypadku nie było żadnych podstaw poza
    "widzimisię" kierownika - ale jemu nie zależy bo odchodzi...

    --=olo=--

  • 7. Data: 2010-08-02 17:27:59
    Od: Wiktor <a...@a...pl>

    --=olo=-- pisze:

> [...]
    > przerwac mu urlop - w tym przypadku nie było żadnych podstaw poza
    > "widzimisię" kierownika - ale jemu nie zależy bo odchodzi...

    A ja jestem ciekaw w jaki sposób dowiedziałeś się, że odwołują Cię z
    urlopu? Przecież na urlopie nie ma się obowiązku odbierania telefonu,
    nawet służbowego.

    Wiktor

  • 8. Data: 2010-08-02 21:31:52
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:4c566407$0$17083$65785112@news.neostrada.pl --=olo=--
    <xxoloxx@USUN_TOwp.pl> pisze:

    > 26.07 zostałem bezpodstawnie odwołany z urlopu 2-tygodniowego
    Trzeba być kompletnym lebiegą, żeby na to pozwolić

    > W czasie kiedy
    > ja zostałem odwołany 2 inne osoby z działu poszły na 1-dniowe urlopy.
    Trzeba było zmądrzeć choć trochę po tym odwołaniu i pójść na 2-tygodniowe
    zwolnienie lekarskie.

    > Nie wykupiłem żadnej wycieczki czy wczasów więc tu przepis o zwrocie
    > kosztów nie działa. Czy i czego mogę domagać się jako zadośćuczynienie
    > od pracodawcy?
    Raczej niczego.
    Ale i niepotrzeba, bo gratisowo dostałeś życiową nauczkę. Teraz już będziesz
    wiedział, że pracodawca może taki numer wykręcić i należy mu to zawczasu
    uniemożliwić.

    --
    Jotte

  • 9. Data: 2010-08-03 06:12:51
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

    Użytkownik "Wiktor" <a...@a...pl> napisał w wiadomości

    > A ja jestem ciekaw w jaki sposób dowiedziałeś się, że odwołują Cię z
    > urlopu? Przecież na urlopie nie ma się obowiązku odbierania telefonu,
    > nawet służbowego.

    ale ty błyskotliwy jesteś po prostu odebrałem i tyle

    --=olo=--

  • 10. Data: 2010-08-03 06:15:50
    Od: "--=olo=--" <xxoloxx@USUN_TOwp.pl>

> [...]
    > Ale i niepotrzeba, bo gratisowo dostałeś życiową nauczkę. Teraz już
    > będziesz wiedział, że pracodawca może taki numer wykręcić i należy mu to

    to jest prawo pracodawcy (tak jak pracownika nieodbieranie telefonu), tyle
    że go nadużył w tym przypadku

    --=olo=--