  • 1. Data: 2010-08-01 21:47:10
    Temat: Jak wymeldowac osobe z mieszkania?
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    Jak wymeldowac osobe, ktora w danym miejscu nie mieszka od ponad 15 lat?
    Z tego co wiem, to przepisy sie tu zminily i obecnie nie wiem jak taka
    procedura wyglada.
    Ponoc (takie ma info z rozmowy tel.) by osobe wymeldowac ktora nie mieszka
    juz jakis czas, to ona sama (ta osoba) musi sie wymeldowac, by mimo wszystko
    wymeldowac nalezy sprawe "wytoczyc" na parkiety sadu - czy to prawda?
    Czy tylko sadownie mozna osobe wymeldowac z mieszkania, ktora defacto
    zostala tam zameldowana 20 lat temu a nie mieska od lat 15?
    Jesli z tym sadem przesada to jak zrobic to najszybciej i najmniej
    stresogennie?
    Dzieki

    ps,.
    pytanie kieruje tu, gdyz byc moze ktos z was to przerabial i zna to z
    wlasnego doswiadczenia.

  • 2. Data: 2010-08-01 21:57:43
    Temat: Re: Jak wymeldowac osobe z mieszkania?
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Uzytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisal w wiadomosci

    > pytanie kieruje tu, gdyz byc moze ktos z was to przerabial i zna to z
    > wlasnego doswiadczenia.

    Wymeldowanie administracyjne. Urzad, wniosek, 3 miesiace, decyzja.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 3. Data: 2010-08-02 07:41:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Aug 2010, Czabu wrote:

    > Uzytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisal w wiadomosci

    > Wymeldowanie administracyjne. Urzad, wniosek, 3 miesiace, decyzja.

    To jeśli da się zlokalizować niewymeldowanego.
    Jak się nie da, to trochę dłużej - bo formalnie muszą powołać kuratora,
    przeprowadzane jest postępowanie ustalające.
    Z p. widzenia wymeldowującego różnica niewielka: dochodzi nękanie
    przez listonosza :) (wysyłana jest korespondencja celem sprawdzenia
    czy zostanie odebrana, procedura przewiduje), ew. wpadniecie kuratora
    do sąsiadów (z pytaniem "czy tu taki mieszka i dlaczego nie")
    i właśnie nieco dłuższy możliwy czas.

    pzdr, Gotfryd

  • 4. Data: 2010-08-02 09:42:19
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

> [...]
    > czy zostanie odebrana, procedura przewiduje), ew. wpadniecie kuratora
    > do sąsiadów (z pytaniem "czy tu taki mieszka i dlaczego nie")

    Z ustaleniem pobytu problemu nie ma, bo osoba do wymeldowania mieszka w tym
    samym miescie pod jednym adresem wlasnie od prawie 15 lat.
    Nie wiem jednak, czy wynajmuje czy tez jest w jakis sposob wlascicielem
    tamtego lokalu (moze rodzina zasponsorowala i jest na rdozine?) i moze sie
    tym zaslaniac, ze w obecnym lokalu gdzie wynajmuje, wlasciciel nie chce ja
    zameldowac. Czy to bedzie wowczas problem?

  • 5. Data: 2010-08-02 09:44:24
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

    > sie tym zaslaniac, ze w obecnym lokalu gdzie wynajmuje, wlasciciel nie
    > chce ja zameldowac. Czy to bedzie wowczas problem?

    Nie dla Ciebie.

    --
    Liwiusz

  • 6. Data: 2010-08-02 11:14:36
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    "Liwiusz" <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote in message

    > Nie dla Ciebie.

    OK, dzieki.

    I male pytanie dodatkowe:
    Czy jesli sie okaze, ze wynajmuje na tak zwana "gebe" to w takim przypadku
    "ruszenia" tej sprawy z meldunkiem, moze sie ktos przyczepic o ewentualne
    umowy, podatki za wynajmowany przez ta osobe lokal?
    By bylo jasniej, czy w sytuacji ruszenia spraw meldunkowych wlasciciel
    mieszkania ktory tej osobie podnajmuje bedzie mial problemy jesli robi to
    "na gebe" czy te sprawy sa totalnie ze soba nie powiazane?

  • 7. Data: 2010-08-02 12:32:53
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    pmlb pisze:

> [...]
    > mieszkania ktory tej osobie podnajmuje bedzie mial problemy jesli robi
    > to "na gebe" czy te sprawy sa totalnie ze soba nie powiazane?

    Sprawy generalnie nie są powiązane, urząd skarbowy w wymeldowaniu nie
    bierze udziału, ale czy w związku z prowadzoną sprawą ktoś gdzieś komuś
    czegoś nie "podkabluje" tego nie wiadomo.

    Dużo zależy od zachowania samego najemcy, od robienia płatności na
    konto właściciela przelewami - zaczynając - a na całkowitym wypieraniu
    się mieszkania - łącznie z niezostawianiem dowodów na takowe - kończąc.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2010-08-02 16:49:22
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    > To jeśli da się zlokalizować niewymeldowanego.

    Jak się da zlokalizować, to dwa miesiące ;-)

    > Jak się nie da, to trochę dłużej - bo formalnie muszą powołać kuratora,
    > przeprowadzane jest postępowanie ustalające.

    To co napisałem wyżej wynika z praktyki. W urzędzie zapytali czy jest znany
    jakikolwiek inny adres przebywania osoby wymeldowywanej. Osoba
    wymeldowująca, zgodnie z prawdą podała, że nie. Zapytali więc o _poprzedni_
    adres zameldowania. Osoba wyleldowująca podała go i jednocześnie zaznaczyła,
    że wg jej wiedzy mieszka tam jakiś członek dalszej rodziny wymeldowywanego.
    To wystarczyło. Z tego co wiem wysłali tam jakieś zawiadomienie/wezwanie.

> [...]
    > czy zostanie odebrana, procedura przewiduje), ew. wpadniecie kuratora
    > do sąsiadów (z pytaniem "czy tu taki mieszka i dlaczego nie")

    Dzielnicowy też lubi zajrzeć ;-)

    > i właśnie nieco dłuższy możliwy czas.

    Dlatego napisałem, że 3 miesiące. W standardowych przypadkach mają 2 na
    załatwienie papierków.
    2 czy 3 dni przed upływem 3 miesiąca przyszło zawiadomienie o wymeldowaniu.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 9. Data: 2010-08-02 17:27:44
    Od: "pmlb" <b...@d...pl>

    > Dzielnicowy też lubi zajrzeć ;-)

    Dzielnicowy sam ten pomysl poddal, ze lepiej by bylo, skoro @ta i tamta@
    osoba tu juz nie mieszka, wymeldowac ich.
    Stad moje zainteresowanie tym tematem:) Akurat dzielnicowy w mojej okolicy
    to rowny gosc ;)
    Jest zaprzeczeniem opini o policji:)) hehehe jest spoko, uprzejmy, grzeczny,
    elegancki:) ale jak sadze to wyjatek ktory potwierdza regule opini o
    polskiej policji.

  • 10. Data: 2010-08-03 05:04:29
    Od: "andreas" <a...@o...pl>

    Użytkownik "pmlb" <b...@d...pl> napisał w wiadomości

    > tym zaslaniac, ze w obecnym lokalu gdzie wynajmuje, wlasciciel nie chce ja
    > zameldowac

    Meldunek, czyli poinformowanie urzędnika gdzie się przebywa, jest obowiązkiem a
    nie przywilejem, więc zarówno na zameldowanie jak i na wymeldowanie nigdy nie
    była i nie jest potrzebna niczyja zgoda.

    --
    andreas