  • 1. Data: 2009-10-17 13:22:39
    Temat: Odwołanie od mandatu
    Od: "Adek" <a...@n...pl>

    Witam,
    Na początku czerwca dostałem z resztę nie słusznie mandat, za żekomą jazdę
    bez biletu. Napisałem odwołanie, na które odpowiedź dostałem 14 października
    tego roku (dodam, że odpowiedź odrzucającą moje odwołanie). Na liście była
    dota z lipca, zaś na kopercie stempel pocztowy właśnie z 14 października.
    Czy teraz mogę w odwołaniu powołać się na Art. 57 § 5. pkt. 2 KPA, oraz Art.
    35. § 3. KPA ? Czy coś jeszcze mógłbym w takim odwołaniu zawrzeć?

  • 2. Data: 2009-10-17 13:48:41
    Temat: Re: Odwołanie od mandatu
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adek pisze:
> [...]
    > Czy teraz mogę w odwołaniu powołać się na Art. 57 § 5. pkt. 2 KPA, oraz Art.
    > 35. § 3. KPA ? Czy coś jeszcze mógłbym w takim odwołaniu zawrzeć?

    Za jazdę bez biletu nie dostaje się mandatu i przepisy KPA nie mają
    tutaj zastosowania.

    --
    Liwiusz

  • 3. Data: 2009-10-17 13:57:23
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Adek pisze:
> [...]
    > Czy teraz mogę w odwołaniu powołać się na Art. 57 § 5. pkt. 2 KPA, oraz Art.
    > 35. § 3. KPA ? Czy coś jeszcze mógłbym w takim odwołaniu zawrzeć?

    Żadne KPA.
    Jest rozporządzenie do Ustawy - prawo przewozowe i tam jest opisana cała
    procedura.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 4. Data: 2009-10-17 14:09:16
    Od: "Adek" <a...@n...pl>

    Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Żadne KPA.
    > Jest rozporządzenie do Ustawy - prawo przewozowe i tam jest opisana cała
> [...]

    W Ustawie "zwykłej" Prawo przewozowe owej procedury nie opisano (a jeżeli
    opisano to w którym miejscu), zaś z racji tego iż w przypadku nieuiszczenia
    przeze mnie kwoty w wysokości 100 zł, jako zapłaty za owy mandat, wszczęta
    zostanie procedura egzekucyjna ( taką przynajmniej otrzymałem groźbę w
    odpowiedzi na odwołanie) mamy do czynienia z prawem administracyjnym.
    Dlaczego w takim razie zastosowania nie ma ustawa "szczególna" (KPA) w
    której cała procedura została opisana?

  • 5. Data: 2009-10-17 14:11:42
    Od: "Adek" <a...@n...pl>

    > Za jazdę bez biletu nie dostaje się mandatu i przepisy KPA nie mają
    > tutaj zastosowania.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Jak zatem nazwać to, co dostaje się za jazdę bez biletu? I dlaczego KPA ma
    nie obowiązywać? Organ, który wystawił mi owy "mandat" złamał przepisy
    wynikające właśnie z KPA. Co zatem ma zastasowanie w tym przypadku?

  • 6. Data: 2009-10-17 14:37:54
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adek pisze:
> [...]
    > nie obowiązywać? Organ, który wystawił mi owy "mandat" złamał przepisy
    > wynikające właśnie z KPA. Co zatem ma zastasowanie w tym przypadku?

    To jest wezwanie do zapłaty, dochodzone na drodze cywilnej.

    --
    Liwiusz

  • 7. Data: 2009-10-17 14:38:31
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    Adek pisze:

    > przeze mnie kwoty w wysokości 100 zł, jako zapłaty za owy mandat, wszczęta
    > zostanie procedura egzekucyjna ( taką przynajmniej otrzymałem groźbę w
    > odpowiedzi na odwołanie) mamy do czynienia z prawem administracyjnym.

    Jeśli nie zapłacisz, to przed egzekucją będzie sprawa sądowa i tam
    możesz wylać swoje żale.

    --
    Liwiusz

  • 8. Data: 2009-10-17 14:42:18
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Adek pisze:
> [...]
    > odpowiedzi na odwołanie) mamy do czynienia z prawem administracyjnym.
    > Dlaczego w takim razie zastosowania nie ma ustawa "szczególna" (KPA) w

    Art. 1 KPA -> sprawy załatwiane przez organami administracji publicznej
    w drodze decyzji administracyjnych.

    Procedura egzekucyjna - tak sobie to nazwali, a polega to na wystąpieniu
    do sądu. Gdybyś był mi winny kwotę x, to też mógłbym do ciebie wysłać
    pismo, żebyś zapłacił a jak nie, to spowoduję postępowanie egzekucyjne
    ;) (czyli podejmę kroki w celu wyegzekwowania należności, nie mylić ze
    sformalizowanym postępowaniem egzekucyjnym w KPC albo egzekucją
    administracyjną).

    Ty dostałeś zapewne wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej albo czegoś
    podobnego. Procedury nie ma w prawie przewozowym, przecież napisałem, że
    jest w rozporządzeniu, które się nazywa Rozporządzenie ministra
    transportu i budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz
    postępowania reklamacyjnego.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 9. Data: 2009-10-19 07:42:52
    Od: wombi <w...@u...to.onet.eu>

    Adek pisze:
    > Co zatem ma zastasowanie w tym przypadku?

    Ustawa z dnia 15 listopada 1984 r. - Prawo przewozowe