  • 1. Data: 2009-10-17 11:56:51
    Temat: Zgłoszenie niezgodności towaru z umowa i termin 14 dni który już minął
    Od: Adrian <a...@g...com>

    Witam,

    Reklamowałem towar (odzież), dostałem formularz do wypełnienia dot
    niezgodności towaru z umową, w podpisanym przeze mnie piśmie jest
    informacja, iż
    1. Zostanę poinformowany pisemnie o podjętej decyzji w terminie 14 dni
    2. Widnieje zdanie "Klienta powiadomiono pisemnie o rozpatrzeniu
    reklamacji w dniu .. " i tu wpisano w momencie sporządzania pisma datę
    + 14 dni
    3. Sposób załatwienia reklamacji (czyli naprawa, wymiana na nowy etc.)
    - nic tu nie jest zaznaczone

    jak teraz przeglądam to pismo które podpisałem, to widzę iż ma sporo
    uchybień, pkt 2 jest kłamstwem, powinienem żądać wypełnienia pkt 3

    Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
    rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie, nie
    skontaktowano się ze mną (a mieli zadzwonić).

    Pozdrawiam,
    Adrian

  • 2. Data: 2009-10-17 12:57:11
    Od: kuba <p...@o...pl>

    Adrian pisze:
> [...]
    >
    > Pytanie natomiast brzmi: jako że prawie 3 tygodnie temu minął termin
    > rozpatrzenia reklamacji, co mogę żądać teraz w sklepie

    Możesz żądać skutecznie tego, czego domagałeś się reklamując towar, ale
    z tego, co piszesz, nie domagałeś się niczego ;)

    Trzeba więc sięgnąć do Ust. o szczególnych warunkach sprzedaży
    konsumenckiej, która w art. 8 stanowi (cytuję z pamięci), standardowym
    roszczeniem jest nieodpłatna naprawa lub wymiana na nowy. Jako że nie
    sprecyzowałeś czego się domagasz, wybór przechodzi na sprzedawcę.

    Nieodpowiedzenie na reklamację w terminie 14 dni oznacza, że sprzedawca
    przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
    nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl

  • 3. Data: 2009-10-17 20:41:41
    Od: kasia <l...@i...pl>

    On 17 Paź, 14:57, kuba <p...@o...pl> wrote:

> [...]
    > przychyla się do twojej reklamacji. Możesz wiec skutecznie zażądać
    > nieodpłatnej naprawy torwaru lub wymiany na nowy.

    A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
    oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

  • 4. Data: 2009-10-18 11:12:47
    Od: kuba <p...@o...pl>

    kasia pisze:

    > A czy wobec takiej sytuacji klient nie moze sie bronic rękojmią (jesli
    > oczywiscie nie minelo 12 m-cy od zakupu i 14 dni od wykrycia wady )?

    Nie bardzo rozumiem, co masz na myśli mówiąc "bronić się" :)
    Ale przepisy o rękojmi nie mają zastosowania do sprzedaży konsumenckiej.
    Wszystkie roszczenia klienta są opisane w Ustawie o szczególnych