  • 1. Data: 2009-10-16 23:58:54
    Temat: Mały paradoks z zakresu Prawa Ruchu Drogowego
    Od: "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com>

    Wyobraźcie sobie, że jedziecie dwupasmówką z prędkością 90 km/h. Zatrzymuje
    Was policja i pokazuje fotoradar z prędkością 110 km/h (co jest teoretycznie
    nie realne). Co w takiej sytuacji?

    Pozdrawiam, Franek

  • 2. Data: 2009-10-17 08:26:12
    Temat: Re: Mały paradoks z zakresu Prawa Ruchu Drogowego
    Od: "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

    > Wyobraźcie sobie, że jedziecie dwupasmówką z prędkością 90 km/h.
    > Zatrzymuje
    > Was policja i pokazuje fotoradar z prędkością 110 km/h (co jest
    > teoretycznie nie realne). Co w takiej sytuacji?

    Mandat i punkty ;-)
    A tak powazniej, nic nie udowodnisz.
    Wladza zawsze ma racje.
    Ja sie zastanawiam nad czyms innym.
    Sytuacja taka sama.
    Samochod firmow w ktorym mam zamontowanego GPSa (monitoring).
    Czy taki GPS moze byc dowodem mojej niewinnosci?

  • 3. Data: 2009-10-17 09:15:44
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    "Bezrobotny" <suckMYrocket!!!@gmail.com> wrote >prędkością 90 km/h.
    Zatrzymuje
    > Was policja i pokazuje fotoradar z prędkością 110 km/h (co jest
    > teoretycznie nie realne).

    Jest to realne. Prędkościomierze w samochodach mogą być niedokładne, radar
    też, choć on jest cechowany i powinien mieć świadectwo

    >Co w takiej sytuacji?

    Mandatu możesz nie przyjąć. W sądzie sobie sprawdzisz, czy radar był
    zalegalizowany, a może nawet i biegły obejży twój prędkościomierz.

  • 4. Data: 2009-10-17 09:23:24
    Od: <s...@a...pl>

> [...]
    >
    > Mandatu możesz nie przyjąć. W sądzie sobie sprawdzisz, czy radar był
    > zalegalizowany, a może nawet i biegły obejży twój prędkościomierz.

    Zakładając, że nie było ograniczeń, to małe szanse na otrzymanie mandatu. Za
    przekroczenie o 10km/h nie karają :) A pouczenie można przyjąć i nie zawracać
    sobie głowy.

  • 5. Data: 2009-10-17 12:45:19
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    > Zatrzymuje
    >
    > Jest to realne. Prędkościomierze w samochodach mogą być niedokładne,

    Wątpliwe a jeśli już to pokazują więcej. Prędzej nadwymiarowe opony mogą
    zmienić wskazanie.

    > radar też, choć on jest cechowany i powinien mieć świadectwo

    Radar może być źle ustawiony dając 25% niedokładność

    > Mandatu możesz nie przyjąć. W sądzie sobie sprawdzisz, czy radar był
    > zalegalizowany, a może nawet i biegły obejży twój prędkościomierz.

    Swój prędkościomierz można sprawdzić GPS'em

  • 6. Data: 2009-10-17 12:46:39
    Od: "op23" <o...@r...pl>

    Użytkownik "Maurycy123" <m...@p...onet.pl>

> [...]
    > Samochod firmow w ktorym mam zamontowanego GPSa (monitoring).
    > Czy taki GPS moze byc dowodem mojej niewinnosci?

    Nawet twój własny może ... jak go sąd dopuści :)

  • 7. Data: 2009-10-17 14:25:21
    Od: grzeda <g...@g...pl>

    Bezrobotny pisze:
    > Wyobraźcie sobie, że jedziecie dwupasmówką z prędkością 90 km/h. Zatrzymuje
    > Was policja i pokazuje fotoradar z prędkością 110 km/h (co jest teoretycznie
    > nie realne). Co w takiej sytuacji?

    To ja sie podlacze. Pewnie nie raz juz bylo, ale co tam. Skrzyzowanie
    rownozrzedne typu +. Z kazdej strony podjezdza samochod i wjezdza na
    skrzyzowanie. Wszystkie auta sie zderzaja. Kto jest winny? Kazdy po 25%?

    pozdr
    PG

  • 8. Data: 2009-10-17 15:54:46
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grzeda" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > skrzyzowanie. Wszystkie auta sie zderzaja. Kto jest winny? Kazdy po 25%?

    Ja bym powiedzial, ze kazdy w 100% - w koncu 4 samochody sa bite (o ile nie
    wiecej).

    Pozdrawiam
    SDD

  • 9. Data: 2009-10-17 15:57:48
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "grzeda" <g...@g...pl> napisał w wiadomości

    > skrzyzowanie. Wszystkie auta sie zderzaja. Kto jest winny? Kazdy po 25%?

    Choc moze dobry papuga by zalatwil, by w takiej sytuacji:

    D A

    A naprawil sobie szkode z polisy OC C, B naprawil sobie z D, C naprawil
    sobie z polisy A a D naprawil sobie z polisy B :)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2009-10-17 16:02:04
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

> [...]

    > rownozrzedne typu +. Z kazdej strony podjezdza samochod i wjezdza na
    > skrzyzowanie. Wszystkie auta sie zderzaja. Kto jest winny? Kazdy po 25%?

    Choc moze dobry papuga by zalatwil, zeby w takiej sytuacji:

    D A

    A naprawil sobie szkode z polisy OC B, B naprawil sobie z D, C naprawil
    sobie z polisy A a D naprawil sobie z polisy C :)

    Pozdrawiam
    SDD