    From: kuba <p...@o...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odwołanie od mandatu
    Date: Sat, 17 Oct 2009 16:42:18 +0200

    Adek pisze:
    > Użytkownik "kuba" <p...@o...pl> napisał w wiadomości

    > W Ustawie "zwykłej" Prawo przewozowe owej procedury nie opisano (a jeżeli
    > opisano to w którym miejscu), zaś z racji tego iż w przypadku nieuiszczenia
    > przeze mnie kwoty w wysokości 100 zł, jako zapłaty za owy mandat, wszczęta
    > zostanie procedura egzekucyjna ( taką przynajmniej otrzymałem groźbę w
    > odpowiedzi na odwołanie) mamy do czynienia z prawem administracyjnym.
    > Dlaczego w takim razie zastosowania nie ma ustawa "szczególna" (KPA) w
    > której cała procedura została opisana?

    Art. 1 KPA -> sprawy załatwiane przez organami administracji publicznej
    w drodze decyzji administracyjnych.

    Procedura egzekucyjna - tak sobie to nazwali, a polega to na wystąpieniu
    do sądu. Gdybyś był mi winny kwotę x, to też mógłbym do ciebie wysłać
    pismo, żebyś zapłacił a jak nie, to spowoduję postępowanie egzekucyjne
    ;) (czyli podejmę kroki w celu wyegzekwowania należności, nie mylić ze
    sformalizowanym postępowaniem egzekucyjnym w KPC albo egzekucją
    administracyjną).

    Ty dostałeś zapewne wezwanie do uiszczenia opłaty dodatkowej albo czegoś
    podobnego. Procedury nie ma w prawie przewozowym, przecież napisałem, że
    jest w rozporządzeniu, które się nazywa Rozporządzenie ministra
    transportu i budownictwa w sprawie ustalania stanu przesyłek oraz
    postępowania reklamacyjnego.

    --
    kuba
    www.fashioncorner.pl