    From: "md5.pl Maria Kossowska" <b...@q...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odszkodowanie za straty moralne - czy jest to możliwe?
    Date: Wed, 13 Apr 2005 19:05:47 +0200

    Jarek Ossowski wrote:
> [...]
    > mnie, wymieniając z imienia i nazwiska, z takim tekstem: "Słyszysz,
    > Jarek?". Biorąc pod uwagę, że stałem pomiędzy kilkoma dziewczynami a
    > za mną, przede mną ani po bokach nie było innego chłopaka więc bardzo
    > prosto ludzie wywnioskowali gdzie znajduje się autor rozmowy. Po
    > zakończeniu nagrania, posypały się w moim kierunku ośmieszające mnie
    > komentarze, kpiny itp. Ogólnie rzecz biorąc zostałem poniżony oraz
    > ośmieszony. W związku z tym mam pyanie: czy coś takiego podchodzi pod
    > straty moralne i czy można w związku z tym zażądać od firmy

    To pochodzi pod mobbing
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I65.2004.001.
    000002200&komentarze=1

    > Drugie pytanie, już krótsze: czy firma, jeśli rozwiązałem z nią
    > umowę, ma prawo przetrzymywać nagrania z moich rozmów czy też musi,
    > na moją prośbę lub pismo, bezzwłocznie usunąć je? Czy mogę także
    > zażądać od firmy wydania konkretnego nagrania lub wszytkich? Będę
    > wdzięczny za wyjaśnienie tych kwestii. Z góry dziękuję za pomoc.

    Sadze, ze jest to uregulowane w regulaminie pracy. Podejrzewam, ze sa
    nagrywane w celach dowodowych lub w celach realizacji polityki np ocen
    okresowych itp. Wiec nie musza Ci nic oddawac, ani kasowac. Zwlaszcza jezeli
    zostales wczesniej poinformowany o tym, ze takie praktyki maja miejsce.

    Pozdrawiam
    Maria Kossowska
    http://www.md5.pl
    md5.pl IT Service Support