  • 1. Data: 2005-04-13 16:54:42
    Temat: Odszkodowanie za straty moralne - czy jest to możliwe?
    Od: "Jarek Ossowski" <a...@s...pl>

    Witam,

    Firma, w której pracowałem jako telemarketer, nagrywała moje rozmowy o czym
    zostałem wcześniej poinformowany. Któregoś dnia jedna z moich rozmów, bez mojej
    zgody i wiedzy, została puszczona przed szeroką publicznością (I i II zmiana) z
    ośmieszającym mnie komentarzami. Oczywiście imię i nazwisko nie zostało
    zniekształcone. W trakcie trwania nagrania jeden z kierowników zwrócił się
    bezpośrednio do mnie, wymieniając z imienia i nazwiska, z takim tekstem:
    "Słyszysz, Jarek?". Biorąc pod uwagę, że stałem pomiędzy kilkoma dziewczynami a
    za mną, przede mną ani po bokach nie było innego chłopaka więc bardzo prosto
    ludzie wywnioskowali gdzie znajduje się autor rozmowy. Po zakończeniu nagrania,
    posypały się w moim kierunku ośmieszające mnie komentarze, kpiny itp. Ogólnie
    rzecz biorąc zostałem poniżony oraz ośmieszony. W związku z tym mam pyanie: czy
    coś takiego podchodzi pod straty moralne i czy można w związku z tym zażądać od
    firmy odszkodowania z tego tytułu?

    Drugie pytanie, już krótsze: czy firma, jeśli rozwiązałem z nią umowę, ma prawo
    przetrzymywać nagrania z moich rozmów czy też musi, na moją prośbę lub pismo,
    bezzwłocznie usunąć je? Czy mogę także zażądać od firmy wydania konkretnego
    nagrania lub wszytkich? Będę wdzięczny za wyjaśnienie tych kwestii. Z góry
    dziękuję za pomoc.

    Na koniec dodam, że chodzi o Polskie Centrum Marketingowe z siedzibą w
    Warszawie.

    --
    Z poważaniem,
    Jarek Ossowski

  • 2. Data: 2005-04-13 17:05:47
    Od: "md5.pl Maria Kossowska" <b...@q...pl>

    Jarek Ossowski wrote:
> [...]
    > ośmieszony. W związku z tym mam pyanie: czy coś takiego podchodzi pod
    > straty moralne i czy można w związku z tym zażądać od firmy

    To pochodzi pod mobbing
    http://www.infor.pl/dokument.html?P180=I65.2004.001.
    000002200&komentarze=1

> [...]
    > zażądać od firmy wydania konkretnego nagrania lub wszytkich? Będę
    > wdzięczny za wyjaśnienie tych kwestii. Z góry dziękuję za pomoc.

    Sadze, ze jest to uregulowane w regulaminie pracy. Podejrzewam, ze sa
    nagrywane w celach dowodowych lub w celach realizacji polityki np ocen
    okresowych itp. Wiec nie musza Ci nic oddawac, ani kasowac. Zwlaszcza jezeli
    zostales wczesniej poinformowany o tym, ze takie praktyki maja miejsce.

    Pozdrawiam
    Maria Kossowska
    http://www.md5.pl
    md5.pl IT Service Support
    kontakt: http://cerber.md5.pl/kod.php?k=659777235

  • 3. Data: 2005-04-13 18:58:16
    Od: "Slawek" <s...@i...pl>

    > To pochodzi pod mobbing

    A czy mobbing nie cechuje się przede wszystkim działaniem ciągłym, a tu
    chyba tego nie ma ?

    Pozdro Sławek

  • 4. Data: 2005-04-13 19:32:03
    Od: "Jarek Ossowski" <k...@g...pl>

    md5.pl Maria Kossowska <b...@q...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Sadze, ze jest to uregulowane w regulaminie pracy. Podejrzewam, ze sa
    > nagrywane w celach dowodowych lub w celach realizacji polityki np ocen

    No dobra ale ja już tam nie pracuję i chyba mogę nie życzyć sobie aby moje
    rozmowy służyły dla potomnych jako ewentualny przykład "jak nie należy
    rozmawiać z potencjalnym klientem".

    --
    Pozdrawiam,
    Jarek Ossowski