  • 41. Data: 2007-11-30 12:23:10
    Temat: Re: Odpowiedzialność za śmierć instalatora
    Od: "szerszen" <s...@t...pl>

    wiadomości news:to7525-tq9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Specjalnie dla ciebie: to był złośliwy sarkazm wymierzony w słabo
    > wyposażonego pseudo-fachowca.

    specjalnie dla ciebie
    ten pseudofachowiec przewaznie jest etatowcem, a wiec ma takie wyposazenie jak
    matka firma mu da :)

  • 42. Data: 2007-11-30 15:00:54
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z czwartek, 29 listopad 2007 16:08
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fimkns$s7k$1@news2.task.gda.pl>):
    > chyba nie zrozumiales pytania :)
    > to ze sa takie urzadzenia to ja wiem, ale jeszcze u zadnego instalatora
    > kablowki ic nie widzialem

    A ja miałem takie urządzenie i g. dało i wwierciłem się prosto w kabel.
    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 43. Data: 2007-11-30 17:33:16
    Od: scream <n...@p...pl>

    Dnia Fri, 30 Nov 2007 11:04:46 +0100, Andrzej napisał(a):

    > Potwierdzam. Taki "przyrząd" nie nadaje się do niczego. Co najwyżej
    > można nim sprawdzić, czy na przewodzie jest faza.

    Jak sie używa zabawki za Castoramy za 20 PLN to pewnie tak...

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 44. Data: 2007-11-30 19:10:21
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z piątek, 30 listopad 2007 13:23
    (autor szerszen
    publikowane na pl.soc.prawo,
    wasz znak: <fiovd6$p9l$1@news2.task.gda.pl>):

    > ten pseudofachowiec przewaznie jest etatowcem

    A właśnie że nieprawda. Zazwyczaj jest to ktoś z łapanki, bo nikt nie bawi
    się w etat dla takich prac. Nawet Tepsa choć ma stałych współpracowników to
    i tak spoza firmy.
    --
    Tristan
    napisz tu: t...@w...pl k...@n...pl

  • 45. Data: 2007-11-30 19:13:06
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 30.11.2007 Tristan <n...@s...pl> napisał/a:
    > A właśnie że nieprawda. Zazwyczaj jest to ktoś z łapanki, bo nikt nie bawi
    > się w etat dla takich prac. Nawet Tepsa choć ma stałych współpracowników to
    > i tak spoza firmy.

    ...którzy w 90% byli wcześniej tam zatrudnieni na etacie. :)
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 46. Data: 2007-11-30 20:36:21
    Od: "William" <n...@m...mnie.pl>

    > Masz na myśli wyłącznik różnicowo-prądowy? Obawiam się, że w budynku a
    > 1985 mogło czegoś takiego nie być. Gorzej - może w ogóle nie być
    > możliwości zainstalowania czegoś takiego: bardzo często instalacja w
    > takich budynkach była dwuprzewodowa (jeden kabelek podłączany do zera i
    > uziemienia) i wtedy żopa...

    Niekoniecznie RCCB. Impedancja pętli zwarciowej, podwatowanie bezpieczników
    itd. to wszystko ma znaczene. W 1985 istalacja musiała już być 3 przewodowa.

  • 47. Data: 2007-12-01 00:01:39
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik " 666" <j...@w...eu> napisał w wiadomości

    >I dowiedzieć, że uszkodziło się instalację ;-)

    Jak Cię prąd zabije, to z tej wiedzy Ci jeszcze mniej przyjdzie :-)

  • 48. Data: 2007-12-01 05:25:18
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    William wrote:

    > Niekoniecznie RCCB. Impedancja pętli zwarciowej, podwatowanie
    > bezpieczników itd. to wszystko ma znaczene. W 1985 istalacja musiała już
    > być 3 przewodowa.

    A kiedy się zmieniły przepisy? Bo ja mieszkałem w bloku oddanym do
    eksploatacji ledwie 4 lata wcześniej i były 2 przewody.

  • 49. Data: 2007-12-01 05:26:57
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    szerszen wrote:

    > w wiadomości news:to7525-tq9.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > specjalnie dla ciebie
    > ten pseudofachowiec przewaznie jest etatowcem, a wiec ma takie
    > wyposazenie jak matka firma mu da :)

    Chyba żartujesz... Kto by się bawił w etatowca do takiej roboty, skoro
    idealnie podpada to pod umowę o dzieło?

    Poza tym - urządzenie drogie nie jest. Nawet etatowiec powinien mieć
    dość rozumu, żeby albo wymóc zakup na firmie, albo nabyć samemu.

  • 50. Data: 2007-12-03 18:53:55
    Od: " 666" <j...@w...eu>

    Kilka razy niestety wwierciłem się w scianie w przewody pod napięciem i nic mnie nie
    zabiło.
    Ale mam porządną wiertarke, a nie tandetę od Ruskich czy z Chin.
    Pomijając drobny fakt, że niezależnie od prawdopodobnego odizolowania galwanicznego
    uchwytu wiertarskiego, obie
    rekojeści są plastikowe.
    Wracając do mojej odpowiedzi to lepiej, że dowiedziałem się o nawierceniu przewodu,
    niż gdybym nie wiedział.
    W przyszłości faza w murze mogłaby się gorzej skończyć.
    Już nawet na etapie wkręcania metalowego kołka czy wieszania czegokolwiek.
    JaC

    -----