  • 1. Data: 2007-11-29 12:08:05
    Temat: smierc wlasciciela konta a zlecone przelewy
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl>

    Witam, gdzieś widziałem podobny post, ale rozwiązania przy nim nie było.
    Problem jest następujący (zdarzenia chronologicznie, przykładowo):

    A. wrzesień, właściciel konta w banku zleca przelew z datą wykonania na
    listopad
    B. październik, właściciel konta umiera
    C. listopad, przelew zostaje wykonany

    i pytania:

    1. czy osoba, na konto której wpłynęły pieniądze ma prawo nimi
    dysponować, czy też ma zwrócić (komu: bankowi, spadkobiercom, kiedy)?

    2. czy to samo tyczy się instytucji (zlecono 6 przelewów co miesiąc, za
    prąd, na konto ZE)?

    2. czy bank, jeżeli dostanie wiadomość o śmierci właściciela konta
    jeszcze przed wykonaniem przelewu może/musi zablokować jego wykonanie?

    3. czy coś zmieni się, jeżeli przelew we wrześniu zleci pełnomocnik a
    nie właściciel?

    andy_nek

  • 2. Data: 2007-11-29 19:29:49
    Temat: Re: smierc wlasciciela konta a zlecone przelewy
    Od: Animka <a...@t...nie.ja.wp.pl>

    W dniu 2007-11-29 13:08 Andrzej Kłos pięknie wystukał/a:
> [...]
    >
    > 1. czy osoba, na konto której wpłynęły pieniądze ma prawo nimi
    > dysponować, czy też ma zwrócić (komu: bankowi, spadkobiercom, kiedy)?

    Moim zdaniem ma prawo, bo właściciel konta wydał dyspozycję przed śmiercią.

    --
    animka