  • 1. Data: 2005-10-20 18:53:10
    Temat: Odpowiedzialność sprzedawcy... again
    Od: Janek Wiśniewski <p...@g...com>

    Czołem all

    Sytauacja wyglada paskudnie:
    Dwie reklamacje złożone kilka dni po okresie 6-ciu miesięcy od zakupu:

    1. Aparat fotgraficzny uszkodził się w okolicach 5-go miesiąca po
    zakupie - nie ostrzy, zdjęcia z lampą poruszone (duchy). Konsultacja
    telefoniczna i mamy info: jak Pan wróci, pan przyjdzie. Niestety, nie
    mam żadnego dowodu na fakt rozmowy. Przyjście do marketu 6 miesięcy + 5
    dni = fuckoff, wypad, zrobimy z gwarancji.
    Żądanie - zwrot gotówki, sprzedawca odmawia, mówi: naprawie

    2. Odtwarzacz MP3, 6 miesięcy i jeden dzień, (zakup 10-go, serwis 11-go
    po 6-ciu miesiącach), przyjmiemy do serwisu, żądanie oczywiście zwrotu kasy.

    Sprzedawca to Saturn Ostrobramska (czesc MediaMarkt).

    Pytanie: czy w jakiś sposób można odzyskać kase, czy trzeba cierpliwie
    czekać na naprawe, później następną etc...

    Pozdrowienia JW

  • 2. Data: 2005-10-20 19:55:54
    Temat: Re: Odpowiedzialność sprzedawcy... again
    Od: "thorgal" <v...@p...fm>

    Użytkownik "Janek Wiśniewski" <p...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > dni = fuckoff, wypad, zrobimy z gwarancji.
    > Żądanie - zwrot gotówki, sprzedawca odmawia, mówi: naprawie

    1. Z tytulu niezgodnosci mozesz reklamowac w ciagu 2 lat
    2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz
    zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga powiedziec,
    jak to ladnie ujales:
    "fuck off naprawimy Ci"

    > 2. Odtwarzacz MP3, 6 miesięcy i jeden dzień, (zakup 10-go, serwis 11-go
    > po 6-ciu miesiącach), przyjmiemy do serwisu, żądanie oczywiście zwrotu
    kasy.

    prawidlowo

    > Pytanie: czy w jakiś sposób można odzyskać kase, czy trzeba cierpliwie
    > czekać na naprawe, później następną etc...

    ciepliwosci...

    pzdr
    thorgal

  • 3. Data: 2005-10-20 22:27:45
    Od: "Yawn" <y...@g...pl>

    > 2. Jesli reklamujesz z tytulu niezgodnosci, np po 2 miesiacach i zadasz
    > zwrotu gotowki to nie znaczy ze zwroca Ci ja, rownie dobrze moga
    > powiedziec,
    > jak to ladnie ujales: "fuck off naprawimy Ci"

    Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka
    wole. Wybor nalezy do nich.

  • 4. Data: 2005-10-21 07:46:57
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    Yawn napisał(a):

    > Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka
    > wole. Wybor nalezy do nich.

    Mają naprawić albo wymienić na nowy w zależności od żądania kupującego
    (i to też nie zawsze).
    Zwrot pieniędzy (odstąpienie od umowy) dopiero gdy naprawa i wymiana są
    niemożliwe, narażałyby kupującego na znaczne niedogodności albo nie
    nastąpiłyby w odpowiednim czasie. A więc bardzo rzadko możliwe jest od
    razu żądanie zwrotu pieniędzy.

    KG

  • 5. Data: 2005-10-21 08:38:04
    Od: Marcin Żyła <m...@m...com>

    kam wrote:

> [...]
    > niemożliwe, narażałyby kupującego na znaczne niedogodności albo nie
    > nastąpiłyby w odpowiednim czasie. A więc bardzo rzadko możliwe jest od

    A opcja "wymiana / zwrot kasy" bez naprawy ma to magiczne ograniczenie 6
    miesięcy? Jezeli tak, to zostaje pytajacemu udowodnic, ze wada wystapiła
    przed upływem 6-ciu miesięcy...

    MZ

  • 6. Data: 2005-10-21 10:20:24
    Od: "thorgal" <v...@p...fm>

    Użytkownik "Yawn" <y...@g...pl> napisał w wiadomości
    > Maja albo wymienic na nowy albo zwrocic gotowke - jesli klient wyrazi taka
    > wole. Wybor nalezy do nich.

    bzdura
    poczytaj umowe lub kilka postow, w ktorych juz byly opisywane podobne
    sytuacje

    pzdr
    thorgal

  • 7. Data: 2005-10-21 10:22:43
    Od: "thorgal" <v...@p...fm>

    Użytkownik "Marcin Żyła" <m...@m...com> napisał w wiadomości
    > kam wrote:

    > A opcja "wymiana / zwrot kasy" bez naprawy ma to magiczne ograniczenie 6
    > miesięcy? Jezeli tak, to zostaje pytajacemu udowodnic, ze wada wystapiła
    > przed upływem 6-ciu miesięcy...

    nie ma problemu aby wymienic produkt np w 12 miesiacu
    natomiast roznica jest taka ze reklamujac z tytulu niezgodnosci w ciagu
    pierwszych 6 miesiecy domniema sie iz wada wystepowala juz podczas
    sprzedazy, a po 6 miesiacach uzytkownik ma to udowodnic, wiec rownie dobrze
    producent moze odmowic naprawy np w 18 miesiacu (z tytulu niezgodnosci)

    pzdr
    thorgal