    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: Odpowiedzialność kierowcy
    Date: Sun, 10 Apr 2022 01:26:26 GMT

    On 2022-04-09, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Prawo jazdy jest bezterminowe.
    > Na jakiej podstawie wniosek do starosty?
    > Poza tym pytanie było inne.

    Jeśli z jakiegoś powodu taka osoba wie, że stwarza zagrożenie (niech ma
    np. częste omdlenia), a biegli stwierdzą, że była w stanie ocenić, że
    stwarza to zagrożenie, to co wtedy? Chyba nic. Czym się to będzie różnić
    od sytuacji gdzie np. zdrowy i sprawny 24-ro latek będzie posuwał po
    mieście 150km/h? OC chyba tylko nie zadziała (będzie regres) przy
    umyślnym spowodowaniu wypadku, a te sytuacje to nie jest umyślne
    spowodowanie wypadku.

    Co do ewentualnego dziedziczenia to nie wiem, ale skoro jest to
    zobowiązanie majątkowe (idzie to przez regres ze strony
    ubezpieczyciela), to spodziewałbym się, że się dziedziczy.

    --
    Marcin