  • 1. Data: 2006-01-26 11:11:42
    Temat: Odpowiedzialność
    Od: niedoinformowany<a...@o...pl>

    Czy zakład ubezpieczeń jest odpowiedzialny za szkodę (OC komunikacyjne)
    wyrządzoną przez kierowcę nie posiadającego prawa jazdy?

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 2. Data: 2006-01-26 11:33:19
    Temat: Re: Odpowiedzialność
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 26 sty o godzinie 12:11, na pl.soc.prawo, niedoinformowany
    napisał(a):

    > Czy zakład ubezpieczeń jest odpowiedzialny za szkodę (OC komunikacyjne)
    > wyrządzoną przez kierowcę nie posiadającego prawa jazdy?

    Hmmm.... zakład ma odpowiadać za cos czego nie zrobił? ;)
    Prawo jazdy nie jest najistotniejszym elementem uzyskania odszkodowania od
    TU. Przede wszystkim ważne jest czy posiada się ważną polisę OC, dopiero w
    następnej kolejności jest weryfikacja czy sprawca posiadał uprawnienia
    doprowadzenia pojazdów.

    --
    Herbi
    26-01-2006 12:33:17

  • 3. Data: 2006-01-26 11:36:35
    Od: niedoinformowany<a...@o...pl>

    Z tego co się orientuję to zakład ubezpieczeń wstępuje w obowiązki
    ubezpieczającego
    Samochód posiadał OC. Nie należał do sprawcy wypadku.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 4. Data: 2006-01-26 11:38:54
    Od: "Michał Wilk" <m...@o...pl>

    > ubezpieczającego
    > Samochód posiadał OC. Nie należał do sprawcy wypadku.

    A na jakiej podstawie sprawca prowadzil pojazd (stosunek grzecznosciowy,
    wynajal go, ukradl)?

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 5. Data: 2006-01-26 11:41:50
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    niedoinformowany wrote:
    > Czy zakład ubezpieczeń jest odpowiedzialny za szkodę (OC komunikacyjne)
    > wyrządzoną przez kierowcę nie posiadającego prawa jazdy?

    Jeśli pojazd sprawcy miał OC, to oczywiście ubezpieczyciel ma obowiązek
    wypłacić co do grosika.

    Inna sprawa, że sprawca potem musi co do groska zwrócić to
    ubezpieczycielowi, jeśli ten wystąpi z takim żądaniem.

  • 6. Data: 2006-01-26 11:42:24
    Od: niedoinformowany<a...@o...pl>

    Był to samochód firmy, w której pracował.

    -> http://usenet.pomocprawna.info

  • 7. Data: 2006-01-26 11:51:05
    Od: "Michał Wilk" <m...@o...pl>

    > Był to samochód firmy, w której pracował.

    Wiec posiadacz, a wiec firma - beda odpowiedzialni, z ich OC poszkodowany
    moze uzyskac odszkodowanie. No a potem pewno roszczenie zwrotne zakladu
    ubezpieczen przeciw sprawcy

    Pozdrawiam,
    Michal

  • 8. Data: 2006-01-27 12:43:37

    Użytkownik "Michał Wilk" <m...@o...pl> napisał w wiadomości

    > Wiec posiadacz, a wiec firma - beda odpowiedzialni, z ich OC poszkodowany
    > moze uzyskac odszkodowanie. No a potem pewno roszczenie zwrotne zakladu
    > ubezpieczen przeciw sprawcy
    i ew. roszczenie posiadacza do sprawcy tytułem zwyżki składki..
    pozdr.
    W,