  • 1. Data: 2006-01-26 08:59:31
    Temat: Kredyt bez zody współmałżonka??
    Od: noker <n...@g...pl>

    Witam Państwa
    To mój debiut na pl.soc.prawo
    zaintrygowało mnie pewne ogłoszenie w naszym zakładowym radiowęźle
    Chodzi o firmę finansową dającą pożyczki i jak powiedzieli nawet bez
    zgody współmałżonka!

    Czy aby to jest zgodne z prawem?
    Nie chodzi mi tu o przypadki skrajne typu rozdzielność majątkowa.

    _ _ _ _ _
    | \ | | __ | | _ ___ _ __ __ __ ___ | | / |
    | \| |/ \| |/ / _ \ '__| \| \ / _ \ | |/ |
    | |\ | || | \ __/ | | |\ |\ | (_)(_| /| |
    |_| \_|\__/|_|\_\___|_| |_||_||_|\__ \_|_/ |_|
    . . : : : . . 2 2 1 3 9 1 7 . . : : : . .

  • 2. Data: 2006-01-26 10:53:11
    Temat: Re: Kredyt bez zody współmałżonka??
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    noker napisał(a):
    > zaintrygowało mnie pewne ogłoszenie w naszym zakładowym radiowęźle
    > Chodzi o firmę finansową dającą pożyczki i jak powiedzieli nawet bez
    > zgody współmałżonka!
    >
    > Czy aby to jest zgodne z prawem?

    Tak, natomiast taki kredyt będzie mógł być ściągany tylko z osobistego
    majątku kredytobiorcy i jego wynagrodzenia za pracę, a nie z pozostałej
    części majątku wspólnego. Chyba że będzie przeznaczony na zaspokojenie
    zwykłych potrzeb rodziny.

    KG

  • 3. Data: 2006-01-26 17:00:26
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    kwestia czynnosci zwyklego zarzadu i przekraczajacych zwykly zarzad

    do tych piewrwszych nie potrzebna zgoda.. a i tak ze wspolnego bedzie mozna
    sciagac

    pozdrawiam

  • 4. Data: 2006-01-26 17:37:41
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości
    > kwestia czynnosci zwyklego zarzadu i przekraczajacych zwykly zarzad
    >
    > do tych piewrwszych nie potrzebna zgoda.. a i tak ze wspolnego bedzie
    > mozna sciagac

    Zaktualizuj sobie kro! :>

  • 5. Data: 2006-01-26 19:07:20
    Od: ...@...c

    Dnia Thu, 26 Jan 2006 11:53:11 +0100, kam napisał(a):

> [...]
    > majątku kredytobiorcy i jego wynagrodzenia za pracę, a nie z pozostałej
    > części majątku wspólnego. Chyba że będzie przeznaczony na zaspokojenie

    napisał pożyczka a nie kredyt wiec nie mozna mówic a jakimkolwiek celu.

    --
    pozdrawiam,

  • 6. Data: 2006-01-26 19:26:19
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    ...@...c napisał(a):

    > napisał pożyczka a nie kredyt wiec nie mozna mówic a jakimkolwiek celu.

    Można, na coś te pieniądze idą i w jakimś celu są potrzebne. To że umowa
    tego nie określa nie ma znaczenia. Zresztą nie ma przeszkód żeby określała.

    KG

  • 7. Data: 2006-01-26 20:08:31
    Od: "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde>

    Heming napisał(a) w wiadomości: ...

    >Zaktualizuj sobie kro! :>

    Czy chodzi o okaleczenie Kodeksu (chyba Cywilnego?) utrudniające ściąganie
    długów z majątku wspólnego?
    Zasada: majątek wspólny - każdy może decydować o całości ale i całości
    odpowiada, dla prawodawcy nie miała znaczenia.
    Czyli dla podmiotów zewnętrznych wspólnota jest fikcją. W tej sytuacji
    może domyślnym stanem po zawierciu małżeństwa była rodzielność majątku,
    a ew. wspólnotę trzeba było specjalnie deklarować.

    Arek

  • 8. Data: 2006-01-26 20:42:09
    Od: "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl>

    Użytkownik "Arek" <a...@p...onet.pl.usun_cde> napisał w wiadomości

    [cut]

    Nie, chodzi o to, że 1.01.2005 r. znikneło z KRO rozróżnienia na czynność
    zwykłego zarządu i przekraczające zwykły zarząd, a prowadzono taksatywne
    wyliczenie czynności, których dokonanie wymaga zgoda wspómałżonka. Ponad to
    wprowadzono zasadę, że wierzyciel może się zaspokoić z majątku wspólnego,
    tylko gdy współmałżonek wyraził zgodę na zobowiązanie.

  • 9. Data: 2006-01-27 23:39:16
    Od: "Lookasik" <l...@p...o2.pl>

    Użytkownik "Heming" <heming@wytnij_to.gazeta.pl> napisał w wiadomości

    > Użytkownik "Lookasik" <l...@p...o2.pl> napisał w wiadomości

    > Zaktualizuj sobie kro! :>
    dzieki za uwage... lecialem z pamieci :)