  • 1. Data: 2006-01-26 09:01:56
    Temat: Policja zabrała mi komputer i płyty ? Co dalej ?? jakie kary ??
    Od: "Paweł " <d...@g...pl>

    Witam. Miałem nie oczekiwane wejście Policjantów do domu z nakazem
    prokuratorskim.

    W związku zakupnem nie legalnych kopi filmów z jednej ze stron w internecie.

    Postawiony zażut z Art. 291

    § 1. W razie popełnienia przestępstwa, za które można orzec grzywnę,
    przepadek, nawiązkę lub świadczenie pieniężne albo nałożyć obowiązek
    naprawienia szkody lub zadośćuczynienia za doznaną krzywdę, może z urzędu
    nastąpić zabezpieczenie wykonania orzeczenia na mieniu oskarżonego.

    NA podstawie

    93 § 3. W postępowaniu przygotowawczym postanowienia i zarządzenia wydaje
    prokurator oraz inny uprawniony organ, a sąd - w wypadkach przewidzianych w
    ustawie.

    Art. 217
    § 1. Rzeczy mogące stanowić dowód w sprawie lub podlegające zajęciu w celu
    zabezpieczenia kar majątkowych, środków karnych o charakterze majątkowym
    albo roszczeń o naprawienie szkody należy wydać na żądanie sądu lub
    prokuratora, a w wypadkach niecierpiących zwłoki - także na żądanie Policji
    lub innego uprawnionego organu.

    Art. 226
    W kwestii wykorzystania dokumentów zawierających tajemnicę państwową,
    służbową lub zawodową, jako dowodów w postępowaniu karnym, stosuje się
    odpowiednio zakazy i ograniczenia określone w art. 178-181. Jednakże w
    postępowaniu przygotowawczym o wykorzystaniu, jako dowodów, dokumentów
    zawierających tajemnicę lekarską decyduje prokurator.

    Art. 180
    § 1. Osoby obowiązane do zachowania tajemnicy służbowej lub tajemnicy
    związanej z wykonywaniem zawodu lub funkcji mogą odmówić zeznań co do
    okoliczności, na które rozciąga się ten obowiązek, chyba że sąd lub
    prokurator zwolni te osoby od obowiązku zachowania tajemnicy.

    w takim razie mam pytanie. Co mi grozi i co mam dalej robić. W kompie był
    Windows Xp prof + office xp + the sims 2 + kilka naście filmów divix i
    kilkaset mp3 starych i nowych. Programów typu photoshop nie było żadnych.

    Jakie grożą mi kary ??

    Pozdrawiam.

  • 2. Data: 2006-01-26 10:08:02
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    Płyty skonfiskują, komputer oddadzą tylko po wyroku, sformatują dysk,
    dostaniesz pewnie jakąś grzywnę.....

    W ten sposób te barany poprawiają sobie statystyki wykrywalności,
    Kurews....e nieroby.........

    Nie ma się czym przejmować poza uciążliwością....

    Dr.Endriu
    http://nmp1.w.interia.pl
    n...@i...pl

  • 3. Data: 2006-01-26 10:17:03
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > Postawiony zażut z Art. 291

    masz pecha, trzeaba bylo sciagac kaza, a nie kupowac od zlodzieja, na dzien
    dzisiejszy dopoki nie udostepniasz oraz
    dopoki nie jest to oprogramowanie mozesz to legalnie robic.

    P.

  • 4. Data: 2006-01-26 10:25:24
    Od: "Dr.Endriu" <n...@i...pl>

    > Płyty skonfiskują, komputer oddadzą tylko po wyroku, sformatują dysk,
    > dostaniesz pewnie jakąś grzywnę.....
    >
    > W ten sposób te barany poprawiają sobie statystyki wykrywalności,
    > Kurews....e nieroby.........

    A tak jeszce dodając na koniec......

    Niepotrzebnie baranom dałeś cały komputer, wystarczyło cymbałom wymontować
    twardziela.
    A na resztę pokazać legalne rachunki ze sklepu komputerowego........

    P.S. Sam osobiście byłem kiedyś u takiego dzielnicowego który posiada po
    dzień dzisiejszy komputer z pirackim XP-kiem,
    a żeby tego było śmieszniej, ma na twardzielu całą kolekcje pornoli również
    bez praw autorskich,
    którą zresztą ogląda regularnie razem z żoną....... . A tak na marginesie
    spoko z niego kumpel i bardzo go lubię.

    Tylko ta hipokryzja mnie trochę drażni .........
    Dr.Endriu
    http://nmp1.w.interia.pl
    n...@i...pl

  • 5. Data: 2006-01-26 10:34:01
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > A tak jeszce dodając na koniec......
    >
    > Niepotrzebnie baranom dałeś cały komputer, wystarczyło cymbałom wymontować
    > twardziela.

    komputer sluzyl do poplenienia przestepstwa - nabycia oprogramowania,
    kupienia filmow, bezzasadne bylo by zabranie monitora

    > A na resztę pokazać legalne rachunki ze sklepu komputerowego........

    no i ?

    > P.S. Sam osobiście byłem kiedyś u takiego dzielnicowego który posiada po
    > dzień dzisiejszy komputer z pirackim XP-kiem,

    w domu ?

    > a żeby tego było śmieszniej, ma na twardzielu całą kolekcje pornoli
    > również
    > bez praw autorskich,

    mozna korzystac z juz rzpowszechninego utworu na uzytek wlasny

    P.

  • 6. Data: 2006-01-26 10:44:25
    Od: "Paweł " <d...@g...pl>

    Dr.Endriu <n...@i...pl> napisał(a):

    > A tak jeszce dodając na koniec......
    >
    > Niepotrzebnie baranom dałeś cały komputer, wystarczyło cymbałom wymontować
    > twardziela.
    > A na resztę pokazać legalne rachunki ze sklepu komputerowego........

    komputer cały chcieli bo mówili że muszą sprawdzić czy ja dalej nie
    rozprowadzałem tego, gdyż kupowałem tego duże ilości.

    wszytskto było na użytek własny.

    komputer nie ma nagrywaki oraz programu do nagrywania

    ps. Czy Policja może zabrać mi dysk jako dowód w sprawie ?

    Dziękuje za pomoc.

  • 7. Data: 2006-01-26 10:50:13
    Od: "Paweł " <d...@g...pl>

    Przemek R... <p...@t...gazeta
    .pl> napisał
    (a):

> [...]
    dzien
    > dzisiejszy dopoki nie udostepniasz oraz
    > dopoki nie jest to oprogramowanie mozesz to legalnie robic.

    raz mi się zdażyło i za to mam dostać kare .. lipa .. Policja.. by zajęli
    się lepiej ściganiem przestępców którzy naprawdę sobie nic nie robią z faktu
    życia w Państwie prawa. A ja szary obywatel bezrobotny na utrzymaniu rodziny
    jak ja mam spłacić tą pewnie wysoką karę...

    lipa .. takie jest prawo .. mali idą do piachu a wielcy przekrętacze dalej
    brylują...

    ee..

  • 8. Data: 2006-01-26 11:39:38
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Przemek R... wrote:

    > w domu ?

    Nie wiem, jak on, ale ja widziałem policjanta z taką lewą kopią na
    komendzie ;)

    W domu to używał Linuxa :-P

  • 9. Data: 2006-01-26 12:31:11
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

    > komputer cały chcieli bo mówili że muszą sprawdzić czy ja dalej nie
    > rozprowadzałem tego, gdyż kupowałem tego duże ilości.
    >
    > wszytskto było na użytek własny.

    oprgramowania nie mozesz miec na uzytek wlasny (lewego)

    > komputer nie ma nagrywaki oraz programu do nagrywania

    i?

  • 10. Data: 2006-01-26 12:33:29
    Od: "Przemek R..." <p...@t...gazeta.pl>

> [...]
    > rodziny
    > jak ja mam spłacić tą pewnie wysoką karę...

    przeciez ukradles, jestes przestepca, rozne sa formy kradziezy, myslisz ze
    widnows zostal wyczarowany, myslisz ze nikt nie traci na tym
    ze za darmo jego produktu uzywasz?

    > lipa .. takie jest prawo .. mali idą do piachu a wielcy przekrętacze dalej
    > brylują...

    jak ja nienawidze takich tekstow, kazdego te same prawo obowiazuje, jezlei
    potrafisz komus duzemu udowodnic
    przestepstwo to wystraczy to zglosic na najblizszym post. policji.

    P.