  • 1. Data: 2004-03-08 11:56:53
    Temat: skutecznosc doreczenia wg kpa
    Od: "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl>

    KPA

    Art. 41. [Skuteczność doręczenia] § 1. W toku postępowania strony oraz ich
    przedstawiciele i pełnomocnicy mają obowiązek zawiadomić organ administracji
    publicznej o każdej zmianie swego adresu.
    § 2. W razie zaniedbania obowiązku określonego w § 1 doręczenie pisma pod
    dotychczasowym adresem ma skutek prawny.

    A jak bedzie ze skutecznoscia doreczenia gdy przed wszczeciem postepowania
    jego adres jest bledny tzn. dana osoba nie ma miejsca zamieszkania pod
    adresem znanym organom?
    Czy ponosi ona konsekwencje np. niedopelnienia obowiazku meldunkowego (tzn.
    jest zameldowana w X ale w rzeczywistosci miejsce zamieszkania ma teraz
    gdzie indziej) w postaci uznania skutecznosci doreczenia czy stosuje sie
    raczej Art. 48.
    [Szczególne sposoby doręczenia] § 1. Pisma skierowane do osób nie znanych z
    miejsca pobytu, dla których sąd nie wyznaczył przedstawiciela, doręcza się
    przedstawicielowi ustanowionemu w myśl art. 34.

  • 2. Data: 2004-03-08 12:04:20
    Temat: Re: skutecznosc doreczenia wg kpa
    Od: KrzysiekPP <k...@o...pl>

    > A jak bedzie ze skutecznoscia doreczenia gdy przed wszczeciem postepowania
    > jego adres jest bledny tzn. dana osoba nie ma miejsca zamieszkania pod
    > adresem znanym organom?

    Mnie tez ciekawi, co bedzie jak polecony do mnie odbierze ... np.
    niania. I co ciekawsze podpisze sie swoim nazwiskiem ;) Bo tak
    sie ostatnio stalo. Otworzyla drzwi, listonosz podal jej kartke,
    podpisala i poszedl ... ponoc nawet sie nie spytal o nazwisko.

  • 3. Data: 2004-03-08 16:50:17
    Temat: Odp: skutecznosc doreczenia wg kpa
    Od: "Mateusz Dr" <n...@w...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <k...@o...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:M...@n...task.gda.pl.
    ..

> [...]
    > sie ostatnio stalo. Otworzyla drzwi, listonosz podal jej kartke,
    > podpisala i poszedl ... ponoc nawet sie nie spytal o nazwisko.

    No akurat w tym przypadku to wydaje mi sie ze doreczenie bedzie bezskuteczne
    (z winy listonosza).
    Niania nie jest domownikiem.

    No ale mozna zadac inne pytanie: a jak domownik (taki ktory moze przyjac
    doreczenie zastepcze)
    jest zly na adresata i mu nie odda?
    Bedzie doreczenie skuteczne czy nie?

  • 4. Data: 2004-03-08 19:17:49
    Temat: Re: Odp: skutecznosc doreczenia wg kpa
    Od: KrzysiekPP <k...@n...op.pl>

    > No ale mozna zadac inne pytanie: a jak domownik (taki ktory moze przyjac
    > doreczenie zastepcze)
    > jest zly na adresata i mu nie odda?
    > Bedzie doreczenie skuteczne czy nie?

    Logicznie myslac to nie jest ;-) Ale przy okazji ten domownik dopuszcza
    sie kradziezy korespondencji, a na to juz stosowny paragraf jest.

    --
    Krzysiek, Krakow

  • 5. Data: 2004-03-10 01:27:35
    Od: "NoMad" <n...@n...pl>

    "Mateusz Dr praca" <n...@w...pl> wrote in message
    > KPA
    Witam,

> [...]
    teraz
    > gdzie indziej) w postaci uznania skutecznosci doreczenia czy stosuje
    To pytanie bym odpuscil. Jest spora szansa sprokowac watek "zameldowanie
    a miejsce zamieszkania" itp. - minimum 100 postow :)

> [...]
    się
    > przedstawicielowi ustanowionemu w myśl art. 34.
    Z tego co wiem/pamietam ten artykul dytyczy faktycznie szczegolnych
    przypadkow, ktore to wczesniej musza byc poprzedzone dochodzeniem. Nie
    wiem jak jest w praktyce z takimi "dochodzeniami" , ale watpie zeby przy
    tym co jest obecnie ktos sie w to bawil.

> [...]
    postepowania
    > jego adres jest bledny tzn. dana osoba nie ma miejsca zamieszkania
    Jakis czas temu Polityka opisywala jak wyglada praktyka takich doreczen.
    Z doswiadczenia (marnego, ale zawsze) wiem, ze mozesz podac w sprawie
    cywilnej adres zamieszkania drugiej strony praktycznie jak Ci sie
    podoba.
    Sad dwukrotnie probuje doreczac pisma - w momencie gdy listonosz odesle
    je z adnotacja "nie zastano adresata" - sad uznaje za doreczone.
    Listonosz moze tez napisac "nie mieszka", ale jesli podanym adresem
    bedzie pustostan lub nikogo pod wskazanym adresem dwukrotnie nie
    zastanie (a jest szansa bo listonosz czesto chodzi jak ludzie sa w
    pracy) to takie dorecznie jest skuteczne. Poza tym - listonosz nie ma
    bazy mieszkancow danego bloku/domu. Ma adres i pod taki adres ma
    zaniesc.

    --
    Pozdrawiam,
    NoMad