  • 11. Data: 2002-09-20 11:47:39
    Temat: Odp: Odp: Powód - Pozwany
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:ameqth$va$...@g...uci.agh.edu.pl...
    > Czy chodzi o to ze strona wylacznie winna wnosi o rorzeczenie rozwodu ?

    nie. nie ,nie o to chodzi...sąd bezwzgledu na to czy winna czy niewinna musi
    to dokładnie ustalic czy była wina czy nie... dobre byloby gdyby strona
    wniosła o nie orzekaniu o winie ....i sprawa w takim układzie powinna sie
    zakończyc w ciagu paru minut a gdzie kwestia dzieci? czy rozwód bedzie
    zgodny z dobrem małoletnich...gdzie kwestia mieszkaniowa, gdzie kwestia
    alimentacji ...wiele jest czynników przemawiajac za tym by strony nakłaniać
    do zgody...sąd nie podejmuje tak szybko decyzji z uwagi na treść o nie
    orzekaniu...ale nie o to tu chyba chodzi...

    Sandra

  • 12. Data: 2002-09-20 12:15:09
    Temat: Re: Odp: Powód - Pozwany
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Sandra" <d...@w...pl> wrote in message

> [...]
    > do zgody...sąd nie podejmuje tak szybko decyzji z uwagi na treść o nie
    > orzekaniu...ale nie o to tu chyba chodzi...

    Ja wiem,ze dobromaloletnich i.t.d. Zreszto mamy na to chyba podobne poglady.

    Wiem z obserwacji i moich osobistych przezyc, ze ja k juz ludzie postanowia
    sie rozejsc
    i rozejda to formalne orzeczenie sytuacji maloletniego nie pogarsza...
    Natomiasrt roztrzasanie kto winny moze pogorszyc sytuacje maloletniego.

    Dochodzenie winy moze pogorszyc stosunki (i tak juz zepsute)
    pomiedzy jego rodzicami a to dla inego zadna korzysc.

    Boguslaw

  • 13. Data: 2002-09-20 12:42:46
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Boguslaw Szostak <b...@u...agh.edu.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:amf3c4$hk$...@g...uci.agh.edu.pl...
> [...]
    >
    > Dochodzenie winy moze pogorszyc stosunki (i tak juz zepsute)
    > pomiedzy jego rodzicami a to dla inego zadna korzysc.

    tak zgadzam sie ale to nie chodzi o roztrząsanie jak wcześniej napisałam ,
    sąd musi ustalic przyczyne nawet bez orzekania o winie był jakis powod, i to
    musi wyjasnić...nie narażając przy tym małol...ponieważ akta może w
    przyszłości tylko przegladać strona upowazniona do tego ,chyba ,ze udzieli
    pelnomocnictwa ...
    Sandra

  • 14. Data: 2002-09-20 18:45:47
    Temat: Re: Powód - Pozwany
    Od: "Qwax" <...@...q>

    > wyjasniłam już to w innym poście ...zagadnienie dot. stron k.p.c
    > rozdz.IV mający zastosowanie również w sprawach rodzinnych...

    Przejrzałem KRiO oraz KPC - i nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi.
    Może nie zagłębiałem się w opisy i przypisy ale na pierwszy rzut oka
    nic takiego nie widać.

    No to Może czy nie może?

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 15. Data: 2002-09-20 21:13:50
    Temat: Odp: Powód - Pozwany
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:amfq9g$el4$...@n...tpi.pl...

    > No to Może czy nie może?

    w Twoim konkretnym przypadku nie może...

    Sandra

  • 16. Data: 2002-09-23 07:20:47
    Od: "Qwax" <...@...Q>

    > w Twoim konkretnym przypadku nie może...

    A możesz odpowiedzieć które konkretnie artykuły o tym mówią. Z tych co
    czytałem to tylko jest '... składa' albo '....może' a brak jest 'nie
    może'.

    Pozdrawiam
    Qwax

  • 17. Data: 2002-09-23 08:21:27
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:1...@2...17.138.62...

    > A możesz odpowiedzieć które konkretnie artykuły o tym mówią. Z tych co
    > czytałem to tylko jest '... składa' albo '....może' a brak jest 'nie
    > może'.

    jak już wcześniej napisałam nie tylko k.c reguluje sprawe dot. stron w
    postepowaniu w tym konkretnym przypadku ściślie ma powiąznaie z k.r.o
    i nie ma takiej możliwości by ojciec w tak okreslonym powództwie występował
    o alimenty na rzecz dziecka od siebie a to z prostej przyczyny cholera....

    po pierwsze : dziecko małoletnie nie posiada zdolności prawnej do czynności
    prawnych i musi być reprezentowane przez jednego lub dwojga rodziców / w
    zależności od sprawy / . Jeśli dziecko jest pod władzą obojga rodziców każde
    z nich może działac samodzielnie w interesie dziecka w określonej sprawie
    ....w sprawach gdzie rodzic nie może reprezentować dziecka reprezentuje je
    kurator / sprawy takie jak np. zarząd majątkiem małoletniego/ .Jednak w
    sprawach alimentacyjnych jedno z rodziców jako ustawowy przedstawiciel
    małoletniego reprezentuje go w czynnościach prawnych art.98 par.2 lit.2
    .../jako tzw. pełnomocnik dziecka/ i nie może domagac sie alimentów od
    siebie na rzecz uprawnionego, który pozostaje pod jego bezpośrednią władzą
    .../ przepisy kc.dot.pełnomocnictwa / i jeśli masz dalej wątpliwości to
    proponuje przeczytac sobie tematy takie jak władza rodzicielska i jej
    rola... podkreślam jeszcze raz nie można bazować tylko na kodeksie cywilnym
    w sprawach dot. zobowiazań rodziców /matki i ojca/ względem dzieci..

    A jesli tak bardzo chcesz to złóż papier wszystko wytrzyma będzie to jedynie
    kolejna z wielu spraw do oddalenia...sąd napewno ją rozpozna...tak,że nie
    widze przeszkód by takie powództwo wplyneło do sądu...

    Sandra

  • 18. Data: 2002-09-23 08:53:40
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:2...@2...17.138.62...
    > Dzięki - zastanowię się - może potestuję ten mapet-show. Po ostatnich
    > jego wyczynach (i wypowiedziach przedstawiciela Naczelnej Rady
    > Sądowniczej wszystkiego się można spodziewać)

    jak nie masz co robić z czasem to polecam pobawić sie w sąd ...

    Sandra

  • 19. Data: 2002-09-23 09:06:57
    Od: "Sandra" <d...@w...pl>

    Użytkownik Qwax <...@...Q> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:3...@2...17.138.62...
    > (nie złość się na mnie :->
    > - no chyba że jesteś sędziną w sprawach rodzinnych - to rozumiem
    > (możesz być na mnie wściekła) - z takiego jak ja to tylko pasy drzeć
    > ;-))) )

    nie jestem wściekła :-) ale są rzeczy, których nie przeskoczysz nawet taki
    jak Ty fakt krwi napsujesz :-) ale nie przeskoczysz... poźniej wydasz opinie
    o niesprawiedliwości ;-))))

    Sandra

  • 20. Data: 2002-09-23 09:44:52
    Od: "Qwax" <...@...Q>