  • 21. Data: 2007-09-19 07:53:00
    Temat: Re: Odmowa wystawienia faktury VAT
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 23:24:31 +0200, Liwiusz napisał(a):

    > A mi się kołacze, że zarówno dochodowy, jak i VAT można odliczać,
    > jeśli na fakturze jest imię i nazwisko. To bowiem jest najważniejszą
    > częścią nazwy firmy. Dodatek (np. PHU) co do zasady można pominąć.

    Najlepiej będzie jeśli Grzegorz spróbuje im doręczyć notę korygującą nazwę
    nabywcy i NIP

  • 22. Data: 2007-09-19 07:57:41
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 18 Sep 2007 22:57:49 +0200, Markus Sprungk napisał(a):

    > Opowiadasz tam. Proponuję się przejechać do Niemiec, bynajmniej nie
    > komunistycznych i zobaczyć jak ludzie ładnie zapychają do kasy w większości
    > sklepów sieciowych. Vide Medi Max, Galeria Kaufhof, Media Markt i tysiące
    > innych firm.

    On nie pisał o dreptaniu do kasy z towarem tylko o dreptaniu do kasy po
    kwitek że się zapłaciło i z tym kwitkiem dopiero po towar.
    Mi to nie przeszkadza - w tym czasie co idę do kasy to sprzedawca
    pakuje towar po prezentacji i podbija gwarancję, więc przynajmniej mam
    jakieś zajęcie.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 23. Data: 2007-09-19 08:41:15
    Od: "Arapaho" <a...@U...pl>

    > Rzecz cala sprowadza się do jednego problemu - organizacji kredytowania. w
    > rzeczywistości, kiedy kupujesz w takim sklepie na kredyt, to w gruncie
    > rzeczy, w obiegu papirow i w wirtualnej rzeczywistości umów, sklep
    > sprzedaje bankowi, który Tobie udziela kresytu i zgadza się na przekazanie
    > Tobie towaru. Dla sklepu zatem płatnikiem jesteś nie Ty, a bank. Dlatego
    > też sklep uważa, ze nie moze wystawić faktury na osobę nie będacą
    > płatnikiem i w konsekwencji masz do wyboru : raty lub faktura.

    Sklep to może sobie uważać.... Tu są trzy stosunki prawne. Pierwszy to
    umowa sklepu z bankiem na sprzedaż ratalna, drugi, to umowa kupna sprzedaży
    między klientem a sklepem, a trzeci, to umowa kupującego z bankiem, na zakup
    towaru na raty. Uwierz, że sklep w żadnym wypadku nie obchodzi, kto w tej
    sytuacji jest płatnikiem, a odmowa wystawienia faktury jest zwykłym
    nadużyciem.

  • 24. Data: 2007-09-19 09:46:47
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.09.2007 Markus Sprungk <m...@g...com> napisał/a:
    > To nieścisła informacja. Pamiętaj, że bank przelewa na konto sklepu
    > pieniądze za towar do kilku dni, więc na fakturze będzie widniało
    > "zapłacono przelewem". Jak pokażesz Skarbówce potwierdzenie przelewu skoro
    > za nic nie przelałeś, bo zrobił to bank?

    1. na fakturze nie musi być nic napisane o formie płatności
    2. nawet jeśli jest, to niewiele to znaczy i nikt się do tego nie doczepia
    3. do odliczenia u nabywcy nie jest konieczne wcześniejsze opłacenie
    faktury
    4. w razie ew. pytań powiem, jak było i nikogo to nie będzie dalej obchodziło.
    Urzędu nie obchodzi forma i sposób płatności, poza sytuacją, kiedy płatność
    ta miała obowiązek być dokonana przelewem bankowym (ile to teraz? min. 10kEUR?)
    lub kiedy podejrzewają, że faktura dokumentowała nieistniejącą transakcję -
    a i wtedy fakt zapłaty jest jedynie przesłanką ku temu, że tak nie było.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 25. Data: 2007-09-19 09:47:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.09.2007 Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> napisał/a:

    > A mi się kołacze, że zarówno dochodowy, jak i VAT można odliczać,
    > jeśli na fakturze jest imię i nazwisko. To bowiem jest najważniejszą
    > częścią nazwy firmy. Dodatek (np. PHU) co do zasady można pominąć.

    Ale NIP musi być.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 26. Data: 2007-09-19 09:48:27
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.09.2007 Grzegorz S. <b...@m...pl> napisał/a:

    > Na podstawie paragonu / faktury imiennej ?
    > Można?

    Na podstawie paragonu nie. Na podstawie faktury imiennej można odliczyć
    podatek dochodowy. Jeśli jest na niej NIP (to moje zdanie, ale uważam, że
    słuszne :) - można i VAT.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 27. Data: 2007-09-19 09:50:32
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    Dnia 18.09.2007 Roman Rumpel <romane@screwspam> napisał/a:

> [...]
    > bankowi, który Tobie udziela kresytu i zgadza się na przekazanie Tobie

    Wtedy to się nazywa leasing.
    --
    Samotnik
    http://www.pachnidelko.pl/

  • 28. Data: 2007-09-19 10:20:01
    Od: "Krzysiek" <k...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Grzegorz S." <b...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > sprzęt wyłącznie na jego dane jako osoby fizycznej, a nie jako przed-
    > siębiorcy. (...) [i tu najlepsze]:
    > Reasumując, nie ma podstaw do odmawiania wystawienia faktury VAT
    > Kredytobiorcy jako osobie fizycznej, natomiast ty, klientom, którzy
    > mają obiekcje co do tego, że nie chcemy wystawić faktury VAT na
    > prowadzoną przez nich firmę należy udzielić wyajśnien zgodnie z
    > powyższą instrukcją"
    > I co Wy o tym sądzicie? Próbować gdzieś w centrali, czy jak?
    > Zależało by mi na fakturze, bo w koszty bym wrzucił...

    witam

    sprawa jest prosta, przynajmniej jak ja czytam to co napisałeś:
    skoro bowiem w sklepie, w którym zamówiłeś sklep, można wziąć w kredyt
    dowolny sprzęt, jednakże kredyt ten to tzw. kredyt konsumencki, a zatem ma
    tu zastosowanie ustawa o kredycie konsumenckim, który może wziąć jedynie
    osoba fizyczna jako konsument czyli nie w związku z prowadzoną przez siebie
    działalności gospodarczą, to sklep wystawi ci fakturę VAT, bo masz prawo
    żądac potwierdzenia na piśmie okoliczności zawarcia umowy sprzedaży,
    jednakże dane wpisane jako kupujący to dane osobowe twoje jako osoby
    fizycznej i nic poza tymi danymi nie może byc wpisane - ani nazwa firmy pod
    którą działasz ani inne dane tyczące się prowadzonej przez ciebie
    działaności gospodarczej
    w związku z tym skoro zawarłeś umowę jako konsument, jako konsument wziąłeś
    kredyt, to jako konsument może żądać wystawienia faktury VAT i tylko na
    ciebie jako konsumenta, a nie na ciebie jako przedsiębiorcę

    pzdr

  • 29. Data: 2007-09-19 17:00:35
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Markus Sprungk" <m...@g...com> napisał w wiadomości

> [...]
    > C&A
    > to też warto sobie popatrzeć. To całkowicie normalne zasady

    Chyba nie byles nigdy w Euro. Tam procedura jest zupelnie inna.
    1. wybierasz towar
    2. sprzedawca wypisuje ci kwitek
    3. biegniesz z nim do kasy i płacisz
    4. pani podbija ci kwitek pieczatka 'zaplacono'
    5 dymasz z powrotem do sprzedawcy
    6. dostajesz towar

    Sprzedawców na sali jest max 2 i są cięgle zajęcie. Bez 'sprzedawcy NIC nie
    kupisz !

    W normalnym sklepie typu MM, C & A po prostu bierzesz towar, idziesz do
    kasy, placisz w niej i wychodzisz przez kasę. Widzisz subtelną różnicę?

    --
    Le5zek Grelak
    'I thought I was someone else, someone good.'

  • 30. Data: 2007-09-19 17:01:38
    Od: "Le5zek" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> napisał
    w wiadomości news:16q0otnzm99jl$.16w6698hofm6k.dlg@40tude.net...

> [...]
    > kwitek że się zapłaciło i z tym kwitkiem dopiero po towar.
    > Mi to nie przeszkadza - w tym czasie co idę do kasy to sprzedawca

    Zakładając, że upolowales tego sprzedawce wpierw. Bo bez tego sprzedawcy NIC
    nie kupisz.