  • 1. Data: 2010-01-09 10:07:54
    Temat: Odmowa wypłaty ubezp. na wypadek ciężkiej choroby (PZU)
    Od: Daniel Smoliński <s...@g...com>

    Witam,
    potrzebuje pomocy w napisaniu pozwu do sądu w sprawie odmowy wypłaty
    świadczenia na skutek ciężkiej choroby.
    A mianowicie wygląda to tak.
    Sprawa dotyczy mojego teścia, w 2004 roku miał zawał i operacje by-pass, po
    jakimś czasie ubezpieczył się w PZU ŻYCIE, nikt wtedy nie zapytał o żadne
    chorobo przewlekłe etc. i go ubezpieczył. Teść płacił składki jak należy. W
    grudniu czy listopadzie 2009 przebył kolejny zawał. Wtedy zgłosił się do
    PZU. Złożył wszystkie wymagane dokumenty (pomijając fakt, iż przyjmują je z
    wielką łaską, co kilka dni każą donosić kolejne dokumenty i tak pewnie aż
    przez miesiąc). W końcu przyszła decyzja i pieniądze z tytułu pobytu w
    szpitalu. Natomiast w dniu wczorajszym dostał pismo odmowne wypłaty
    świadczenia z tytułu ciężkiej choroby. Gdyż jak wynika z przedłożonych
    dokumentów ubezpieczony przed przystąpieniem do ubezpieczenia dodatkowego
    był leczony z powodu choroby wieńcowej (przebyty zawal w 2004r.)
    I co teraz można zrobić.
    Moim skromnym zdaniem powinni wszystko sprawdzać i skoro chcą się bronić
    przed takim czymś to powinni ostrożniej podpisywać umowy. A teraz według
    mnie albo powinni wypłacić świadczenie a jak nie to zwrócić wszystkie
    składki z odsetkami. Skoro i tak to ubezpieczenie na nic się nie przyda.
    czy ktoś mi może udzielić jakichś informacji co z tym fantem dalej zrobić?

    Daniel Smoliński

    4755 (20100108) __________

  • 2. Data: 2010-01-09 10:12:55
    Od: Paul <e...@e...com>

    W dniu 2010-01-09 11:07, Daniel Smoliński pisze:
    > czy ktoś mi może udzielić jakichś informacji co z tym fantem dalej zrobić?

    wyłączyć ten cholerny spam

  • 3. Data: 2010-01-09 10:48:21
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 09 Jan 2010 11:07:54 +0100, Daniel Smoliński napisał(a):

> [...]
    > po jakimś czasie ubezpieczył się w PZU ŻYCIE, nikt wtedy nie zapytał o
    > żadne chorobo przewlekłe etc. i go ubezpieczył.

    Zapewne nikt nie pytał, ale dał do podpisania umowę ubezpieczenia, w
    której były kreski wstawione pod nagłówkiem np. "choroby przewlekłe" i
    oświadczenie, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia.

> [...]
    > składki z odsetkami. Skoro i tak to ubezpieczenie na nic się nie przyda.
    > czy ktoś mi może udzielić jakichś informacji co z tym fantem dalej

    Przeczytać umowę ubezpieczenia i OWU. I pomyśleć czy tylko na podstawie
    tych dwóch dokumentów przysługuje odszkodowanie. Jeśli nie, to zapytać
    teścia, czy jest się w stanie udowodnić przed sądem dokładną treść
    rozmowy np czy miał z sobą dyktafon. Jeśli też nie, to potraktować to
    jako kosztowną nauczkę, że każdy podpisywany papierek dokładnie się
    czyta. I nie tracić dodatkowych pieniędzy na sądy.

  • 4. Data: 2010-01-09 15:00:16
    Od: "Papa Smurpfs" <P...@z...hujami.za.lasami>

    Órzytkownik "jureq" napisał:

    PZU CHUJE!!!!!!!!!!!
    nie ubezpieczajcie się tam, niw eiemczy gdzie indziej warto, jeśli nie to
    lepiej już nie być ubezpieczonym niż być u nich!

    > Zapewne nikt nie pytał, ale dał do podpisania umowę ubezpieczenia, w
    > której były kreski wstawione pod nagłówkiem np. "choroby przewlekłe" i
    > oświadczenie, że zapoznał się z Ogólnymi Warunkami Ubezpieczenia.

    jeśli takie oświadczenie było a faktycznie nikt go z nim nie zapoznał to
    jest przestępstwo celowego wprowadzania klienta w błąd, normalna i
    powszechna praktyka n9ie tylko ubezpieczycieli!:O(

> [...]
    > jako kosztowną nauczkę, że każdy podpisywany papierek dokładnie się
    > czyta. I nie tracić dodatkowych pieniędzy na sądy.

    przecież normalną praktyką PZU jest celowe zatajanie większej części umów
    unbezpieczeniowych, wiec co am czytać? to czego mu w monencie ubezpieczeania
    nie pokazali?
    i w razie procesu ciekawe kto wygra, ubezpieczyciel mający masę kasy i masę
    prawnikuf czy biedny ubezpieczony w trakcie choroby?:O(

  • 5. Data: 2010-01-09 15:13:40
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Daniel Smoliński wrote:
    > I co teraz można zrobić.

    przeczytac co o ubezpieczeniu chorob na ktore sie chorowalo przed
    podpisaniem umowy mowi OWU

  • 6. Data: 2010-01-10 15:04:09
    Od: Maaariusz <m...@w...pl>

    On 9 Sty, 11:07, Daniel Smoliński <s...@g...com> wrote:
> [...]
    > czy ktoś mi może udzielić jakichś informacji co z tym fantem dalej zrobić?

    Dlaczego mają zwrócić składki? Przecież ubezpieczenie działało. Gdyby
    teść zachorował na ciężkie zapalenie płuc , z pewnością dostałby
    odszkodowanie. Dziwię się, że człowiek ciężko chory - po zawale- nie
    wczytuje się w warunki ubezpieczenia. Zwykle jest to jasno napisane.
    PZU ostrożnie podpisuje umowy, to teść zrobił to, nie czytając
    warunków lub dopytując się, co kupuje.

    Pozdro
    mariusz