    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Odliczanie punktów a fotoradary
    Date: Wed, 29 Dec 2004 19:09:33 +0100
    Sender: a...@p...onet.pl@pa156.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "Beniamin" <b...@c...pl> napisał:

    >Kurs faktycznie można odbyć zawsze, ale przecież nie o to tu chodzi.
    Ja przeczytałem dokładnie to, co napisałeś ;-)

    >przekroczyła 24. Punkty za mandat z fotoradaru zostaną dopiero dopisane,
    >mimo że wykroczenie miało miejsce wcześniej.
    Punkty zostaną NIE 'dopisane', ale przypisane dokładnie z datą
    wykroczenia. A ponieważ w dniu wykroczenia suma przewyższa 24, więc
    zgodnie z rozp. punktów się nie odejmuje. Ważne jest to co napisałem
    wcześniej: punktów nie usuwa się bezpowrotnie.
    Przykład kierowca posiada w dniu odbycia kursu 23 p-kty. Po
    przedstawieniu zaświadczenie odejmije się 6, więc ma ich 17. Jeśli
    wykroczenie (zagrożone np. 5 pkt) nastąpi dnia następnego, to unika
    egzaminu, a jeśli było w przeddzień, to niczego nie można odjąć, bo
    zapis przekroczył 24 i niczego nie można odjąć. I co jest istotne nie
    jest określony termin stwierdzenia przekroczenia limitu - ważne, ze w
    danym dniu łączna liczba została przekroczona.

    Artur Golański