  • 51. Data: 2017-09-22 20:12:29
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: TomN <n...@i...dyndns.org.invalid>

    W wiadomości <news:59c40813$0$644$65785112@news.neostrada.pl>
    dnia czwartek, 21 wrzesień 2017, Robert Tomasik wstukał(a)

    > Jeśli mówimy o tym samym zdarzeniu, to ów policjant użył akurat
    > Glauberyta, a skutkiem nie była śmierć motocyklisty, a paraliż dolnych
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > części ciała, w konsekwencji których on zdaje się w latarnię
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > przydzwoniszy się zabił
    ^^^^^^^

    Czyli skutkiem użycia broni była śmierć.

    No możesz jeszcze napisać, że żyjące ciało przyjebawszy w latarnie dalej
    było żywe, ale krew zeszła (inną dziurą niz ta od kuli) i serce przestało
    pracować, co doprowadziło do obumarcia życiowo istotnych organów...

    --
    'Tom N'

  • 52. Data: 2017-09-22 20:23:45
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    TomN <n...@i...dyndns.org.invalid> pisze:
> [...]
    > było żywe, ale krew zeszła (inną dziurą niz ta od kuli) i serce przestało
    > pracować, co doprowadziło do obumarcia życiowo istotnych organów...

    To jest grupa *PRAWO*. Działania policjanta doprowadziły do śmierci
    motocyklisty ale to "jak bezpośrednio" ma spore znaczenie dla każdego
    kto _dla zasady_ nie porzuca jak byle idiota "ostrożności procesowej".

    --
    A. Filip

  • 53. Data: 2017-09-22 21:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Kretyński argument, niżej masz podobne.

    Juz zapomniałem jak mozna z Toba kulturalnie i merytorycznie rozmawiac...

    > Zakazać posiadania prywatnych samochodów bo to zwiększa liczbę
    > wypadków w których można zginąć.
    > Zakazać jazdy na rowerze bo można wpaść pod autobus lub pociąg.

    Juz ci pisałem - porównujesz rzeczy nieporównywalne.

    > Wprowadzić brak dobrobytu i głód bo dzięki temu będzie mniej
    > przypadków cukrzycy z przeżarcia a ta doprowadza do przedwczesnej
    > śmierci.

    Głód i brak dobrobytu sprawi ze tych smierci bedzie jeszcze wiecej.

    > A ja wnioskuje wszystkich tych którzy dla mojego dobra chcą mi
    > czegokolwiek zakazywać zamknąć w zakładzie zamkniętym.
    > Oczywiście dla ich własnego dobra.

    Przy kro mi ze doswiadczenia innych krajów nic cie nie nauczyły i
    pragniesz sam tez włozyc reke pod wrzatek i sprawdzic czy naprawde
    parzy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Najpewniejszą metodą zachowania tajemnicy jest

  • 54. Data: 2017-09-22 21:01:01
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Toteż można wprowadzić jakieś obowiązkowe egzaminy dla posiadaczy
    > broni. mamy prawa jazdy.Tylko zasady niech będą jasne i klarowne, a
    > nie jak obecnie uznaniowość.

    To jest jakis pomysł.
    Co proponujesz? 2 letnia słuzba w policji? ;-P

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czy świat się bardzo zmieni gdy z młodych, gniewnych

  • 55. Data: 2017-09-22 21:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Broń może uratować komuś życie lub zdrowie. Wcalenie jest zbędna. To
    > tylko u nas przyjęło się, że jest zbędna.

    Ale doswiadczenia np. amerykanskie juz pokqazały ze moze moze, a w
    praktyce jest inaczej.
    Po co probowac ponownie?

    > Podobnie jest z bronią.

    Czyli ktos przekroczył predkosc o 50 - zabranie prawka na 3 miesiace.
    W przypadku broni co to bedzie? Potrzelenie w udo? Samopostrzelenie?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jacoj: ...istnieją na świecie ludzie, którzy

  • 56. Data: 2017-09-22 21:01:02
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > Jest wolność w kraju w którym nie ty *sam* decydujesz czy
    > potrzebujesz broni? Monopole rynkowe są złe ale państwowy monopol na
    > broń jest przecudowny?

    Tak!
    Bron palna to na tyle specyficzny przedmiot ze musi podlegać osobnym
    obwarowaniom.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    A świstak siedzi i wyrabia nadgodziny.

  • 57. Data: 2017-09-22 21:12:38
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> pisze:
    > Użytkownik A. Filip a...@b...pl ...

    > Tak!
    > Bron palna to na tyle specyficzny przedmiot ze musi podlegać osobnym
    > obwarowaniom.

    Ja nie jestem za prawem "każdego wariata" do broni palnej.
    Za prawem "przeciętnego obywatela" jak najbardziej.
    Sprowadza się to do tego czy wyjątkiem ma być posiadanie broni i
    pozbawienie prawa do posiadania broni.

    *Dla mnie* ostre restrykcje w prawie do posiadania broni są niemal jawną
    deklaracją że wróg którego się boją "prawodawcy" jest przed granicą.
    Taka deklaracja ma bardzo daleko idące konsekwencje dla nie idiotów.

    --
    A. Filip

  • 58. Data: 2017-09-22 21:13:16
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2017-09-22 o 21:01, Budzik pisze:

    > Juz zapomniałem jak mozna z Toba kulturalnie i merytorycznie rozmawiac...

    To nie będę się narzucał z przypominaniem.

    > Juz ci pisałem - porównujesz rzeczy nieporównywalne.

    Tylko dla ciebie nieporównywalne.

    > Głód i brak dobrobytu sprawi ze tych smierci bedzie jeszcze wiecej.

    Ale nie z powodu cukrzycy i nie na pewno.
    Może się długość życia poprawi, wszach otyli żyją krócej.

    > Przy kro mi ze doswiadczenia innych krajów nic cie nie nauczyły i
    > pragniesz sam tez włozyc reke pod wrzatek i sprawdzic czy naprawde
    > parzy...

    Nie zamierzam wkładać ręki pod wrzątek. Nie będę też milczał jak
    pożyteczni idioci udowodniają ze nie ważny przemysł i finanse
    kraju a ważna jest tylko ekologia.
    Natomiast doświadczenia innych krajów mnie nauczyły, chcesz mieć
    kwitnąca gospodarkę pozamykaj ekologów (Chiny). A ostatnio w tym
    kierunku skręca USA. Jeszcze tego nie zauważyłeś?
    Napisałeś już ich prezydentowi co o tym myślisz?

    Pozdrawiam

  • 59. Data: 2017-09-22 21:36:00
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-09-17 o 20:12, TomN pisze:
> [...]
    > ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    > ^^^^^^^
    >

    > Czyli skutkiem użycia broni była śmierć.

    No właśnie jest to taki niuans prawny. Może trudny do dostrzeżenia, ale
    w tym konkretnym wypadku krytycznie ważny. Gdyby motocyklista zginął od
    postrzału, to policjant miałby problem. Ale wykazano z tego co pamietam,
    ze strzał był prawidłowy w dolne partie ciała, natomiast motocyklista
    uciekając p0rzywalił w słup i się zabił, na co wpływu policjant już nie
    miał.

    > No możesz jeszcze napisać, że żyjące ciało przyjebawszy w latarnie dalej
    > było żywe, ale krew zeszła (inną dziurą niz ta od kuli) i serce przestało
    > pracować, co doprowadziło do obumarcia życiowo istotnych organów...

    To co ja napiszę, ma małe znaczenie. Ale pamiętam,ze sąd tak właśnie
    uznał. Motocyklista nie zginął na skutek postrzału, tylko uderzenia w
    latarnię.

  • 60. Data: 2017-09-22 21:39:15
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 22-09-17 o 21:01, Budzik pisze:

    > Czyli ktos przekroczył predkosc o 50 - zabranie prawka na 3 miesiace.
    > W przypadku broni co to bedzie? Potrzelenie w udo? Samopostrzelenie?

    W wypadku samochodu jest prawo jazdy. W wypadku broni pozwolenie na jej
    noszenie. Czy w razie spowodowania wypadku w ramach retorsji stosujemy
    najeżdżanie na sprawcę radiowozem? Po co szukasz głupich porównań?