  • 11. Data: 2017-09-21 12:43:28
    Temat: Re: Obrona konieczna - nowe łagodniejsze przepisy
    Od: Animka <a...@t...wp.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 12:02, Liwiusz pisze:

    > Nie bądź pesymistą.
    > To, że ludzie będą mieli środki do obrony, to bardzo dobrze.
    >
    > A wyobraź sobie, jak wzrośnie uprzejmość na ulicach. Normalnie
    > przedwojenna kindersztuba i ąę, bo nikt nie zaryzykuje niepotrzebnych
    > pyskówek. I to byłaby chyba największa korzyść z posiadania broni.

    Obrona konieczna dotyczy obrony jak np. złodziej Ci do mieszkania będzie
    się włamywał.
    Kiedyś jedna kobieta bronila swojego domu i zabiła bandytę, złodzieja to
    ją za to wsadzili do więzienia.

    --
    animka

  • 12. Data: 2017-09-21 12:48:58
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

> [...]
    >
    > I za nascie lat bedziemy mieli tak ze obron bedzie mało, za to wypadków
    > smiertelnych z bronią kilkaset rocznie albo i wiecej.

    Setki tysięcy wypadków z legalnymi nożami dowodzą że masz rację.
    Tylko jak się budzisz z tego snu to ręka znowu w nocniku.

    Pozdrawiam

  • 13. Data: 2017-09-21 13:24:22
    Od: "A. Filip" <a...@b...pl>

    Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
    [...]
    > Obrona konieczna dotyczy obrony jak np. złodziej Ci do mieszkania
    > będzie się włamywał.
    > Kiedyś jedna kobieta bronila swojego domu i zabiła bandytę, złodzieja
    > to ją za to wsadzili do więzienia.

    Ja kojarzę przypadek ostrzelania złodzieja transformatora _koło_ posesji.

    --
    A. Filip

  • 14. Data: 2017-09-21 13:31:28
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 13:24, A. Filip pisze:
    > Animka <a...@t...wp.pl> pisze:
    > [...]
    >
    > Ja kojarzę przypadek ostrzelania złodzieja transformatora _koło_ posesji.

    http://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-bron-a-obrona-
    konieczna-glosna-historia-sprzed-14-lat,nId,229728

    --
    Liwiusz

  • 15. Data: 2017-09-21 13:38:54
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Wed, 20 Sep 2017 20:44:39 +0200, w <59c2b715$0$655$65785112@news.neostrada.pl>,
    Marcin N <m...@o...pl> napisał(-a):

    > Coś w TV obiło mi się o uszy, że ma być nowa regulacja dotycząca obrony.
    > Przekroczenie obrony koniecznej ma być z automatu umarzane.
    > Mi się podoba...

    Czyli było tak:
    Sędzia widział przekroczenie obrony, ale dochodził do wniosku, że kara należy
    się ale łagodna, więc stosował nadzwyczajne złagodzenie kary.

    Teraz będzie:
    Sędzia widzi przekroczenie i chce ukarać, więc będzie orzekał, że nie było
    "wzburzenia / nadwyczajnych okoliczności" (czy jak to się tam nazywa), więc
    nadal będzie karał.

    Tak +/-?

  • 16. Data: 2017-09-21 13:45:05
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 13:38, rg pisze:

> [...]
    > "wzburzenia / nadwyczajnych okoliczności" (czy jak to się tam nazywa), więc

    Skoro nie było przekroczenia granic obrony koniecznej, to nie ma kary.

    --
    Liwiusz

  • 17. Data: 2017-09-21 14:10:44
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jako zatwardziały najemca lobbujesz za swoim.
    A tu i teraz właściciel i były (bo nie płacił i dostał wypowiedzenie) najemca sobie
    do siebie postrzelają w pewnym mieszkanku na Chomiczówce ;-))

    -----
    > trudno, aby do ochrona miru domowego nie przysługiwała komuś, bo wynajął, a nie
    kupił.

  • 18. Data: 2017-09-21 14:35:34
    Od: "rg" <n...@o...pl>

    Thu, 21 Sep 2017 13:45:05 +0200, w <oq08o4$8jo$1@node2.news.atman.pl>, Liwiusz
    <l...@b...tego.poczta.onet.pl> napisał(-a):

    > Skoro nie było przekroczenia granic obrony koniecznej, to nie ma kary.

    Chodzi mi (w 2. przypadku), że przekroczenie było, ale nie było
    usprawiedliwione okolicznościami (tzn. tak może orzekać, jeżeli koniecznie chce
    ukarać).

  • 19. Data: 2017-09-21 14:57:40
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 14:35, rg pisze:

    > Chodzi mi (w 2. przypadku), że przekroczenie było, ale nie było
    > usprawiedliwione okolicznościami (tzn. tak może orzekać, jeżeli koniecznie chce
    > ukarać).

    No nie rozumiem twojej dychotomii - w obu przypadkach sąd mógł ukarać, i
    sąd karał, więc gdzie w swoich przykładach widzisz różnicę?

    --
    Liwiusz

  • 20. Data: 2017-09-21 15:59:58
    Od: Michal Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 2017-09-21 o 09:02, Wojtek pisze:

    > Nie bardzo rozumiem: jeśli przekraczanie ma być umarzane, tzn. że jest
    > jakiś zakaz bez konsekwencji (nie wolno ci przekraczać obrony konieczne
    > ale jak to zrobisz, to będziesz niewinny). To po co ograniczenie obrony
    > koniecznej?
    > Druga kwestia: umarzanie to zakres władzy sądowniczej. Czy teraz
    > sędziowie dostali wytyczne (od kogo? od władzy wykonawczej?) by w
    > przypadku naruszenia prawa (przekroczenie obrony koniecznej) kierować
    > się owymi wytycznymi niż kodeksem?

    A może chodzi o to, że prokuratura ma umarzać śledztwo zamiast kierować
    do sądu oskarżenie o czyn przekroczenia obrony koniecznej?

    MJ