  • 11. Data: 2007-04-12 19:44:43
    Temat: Re: Obowiazkowa sluzba wojskowa kobiet
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Adramelech" <a...@t...nie.ma> napisał w wiadomości
    news:Xns9910D19D6C24Badresutuniema@127.0.0.1...
    > "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole> Odpowiedz na
    >
    > Badania były już dawno, w czasie szkoły. Moja Pani dostała wtedy A.

    Więc od tego czasu stan zdrowotny Twojej pani, mógł się znacznie
    pogorszyć.
    Twoja pani ma prawo zażądać ponownego przebadania przez poborową komisję
    lekarską.

    BTW. co się dzieje, gdy ktoś zamiast stosunku pracy, ma np. podpisaną umowę
    o dzieło,
    umowę zlecenia? Czy można żądać od państwa odszkodowania za skutki nie
    wywiązania się z takich umów, czy też jest to
    uregulowane ustawowo, że np. umowy taki na okres przeszkolenia wojskowego
    ulegają zawieszeniu?

  • 12. Data: 2007-04-12 21:18:15
    Od: "Jasko Bartnik" <a...@s...nadole>

    Dnia 12-04-2007 o 20:37:01 Adramelech <a...@t...nie.ma> napisał(a):

    > Chodzi o składki na zus itp? Pewnie płacą jak wyżej.

    Tak, ZUSowskie. Smieszne - placa i od razu czesc zabieraja :)

    > Badania były już dawno, w czasie szkoły. Moja Pani dostała wtedy A.

    Zeby tylko mojej poloznej czegos takiego nie wlepili.

    --
    Pozdrawiam, Jasko Bartnik.

  • 13. Data: 2007-04-12 22:33:38
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > jest to uregulowane ustawowo, że np. umowy taki na okres
    > przeszkolenia wojskowego ulegają zawieszeniu?

    Imho nic. Ryzyko jest po stronie autora/zlecenioborcy. W końcu powinien
    wiedzieć, że może zostać powołany.

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 14. Data: 2007-04-12 22:53:28
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    Użytkownik "Piotr Kubiak" <p...@m...liamg> napisał w wiadomości
    > Marcin Wasilewski wrote:

    > Imho nic. Ryzyko jest po stronie autora/zlecenioborcy. W końcu powinien
    > wiedzieć, że może zostać powołany.

    W takim razie w tym chorym kraju, do 60-tki żaden mężczyzna mający kat.
    A, nie powinien zawierać takich umów, gdyż o ile powołanie do zasadniczej
    służby można jeszcze przewidzieć, to już powołanie do rezerwy nie za bardzo.

  • 15. Data: 2007-04-13 06:36:47
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> Odpowiedz na

    > Więc od tego czasu stan zdrowotny Twojej pani, mógł się znacznie
    > pogorszyć.
    > Twoja pani ma prawo zażądać ponownego przebadania przez poborową komisję
    > lekarską.

    Tak też zrobiła. Nosi okulary -6.

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski

  • 16. Data: 2007-04-13 07:40:29
    Od: Piotr Kubiak <p...@m...liamg>

    Marcin Wasilewski wrote:

> [...]
    > kat. A, nie powinien zawierać takich umów, gdyż o ile powołanie do
    > zasadniczej służby można jeszcze przewidzieć, to już powołanie do

    Dlaczego nie powinien? Po prostu bierze na siebie ryzyko, bo wie że
    prawdopodobieństwo takiego zdarzenia jest małe. Niech z każdej UoD
    odkłada sobie 1%, tak, aby w razie powołania mieć na ew. karę za
    niewykonanie jednej czy dwóch umów. Niech to potraktuje jako składkę
    na ubezpieczenie od powołania ;p

    --
    Pozdrawiam,
    Piotr Kubiak

  • 17. Data: 2007-04-13 17:31:33
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>

    > Tak też zrobiła. Nosi okulary -6.

    No widzisz, a wysiłek fizyczny przy krótkowzroczności jest baaaardzo
    niewskazany.

  • 18. Data: 2007-04-14 09:54:12
    Od: Adramelech <a...@t...nie.ma>

    > No widzisz, a wysiłek fizyczny przy krótkowzroczności jest baaaardzo
    > niewskazany.

    Żeby tylko komisja lekarska o tym wiedziała;))

    Pozdrawiam!
    --
    Piotr Sobolewski