  • 1. Data: 2007-04-12 07:47:45
    Temat: co zrobic z uporczywymi telefonami ?
    Od: "Multi-DR" <m...@w...pl>

    witam,

    mam takie pytanie i prosilbym o jakas rade, sugestie. do mojej babci od
    jakiegos czasu ktos uporczywie dzwoni z duza czestotliwoscia na telefon
    stacjonarny. slychac trzaski, dyszenie do sluchawki. babcia jest
    znerwicowana, boi sie i obawiam sie o jej zdrowie. wpadlem an pomysl z
    identyfikacja numeru. niestety, jak podejrzewalem ten "dowcipnis" dzwoni z
    zastrzezonego numeru.
    mam w zwiazku z tym pytanie, czy mozna z ta sprawa zglosic sie na policje
    czy moze zlozyc gdzies zawiadomienie ? tylko na jaka podstawe prawna sie
    powolac, zeby ktos zechcial sie tym zajac ?
    bardzo prosze o pomoc i z gory dziekuje. to dla mnei naprawde wazne, chodzi
    o zdrowie bliskiej mi osoby.

    MultiDR

  • 2. Data: 2007-04-12 07:49:52
    Temat: Re: co zrobic z uporczywymi telefonami ?
    Od: "m" <l...@w...pl>

    Miałem podobny problem a policja powiedziała, że niewiele moga zrobić i mam
    zmienic sobie numer telefonu.

  • 3. Data: 2007-04-12 08:05:26
    Od: "Darek" <b...@m...pl>

    znalem taki przypadek, pomogla TPSA ...oddzwonili i ostrzegli dowcipnisia ze
    to sie zle skonczy, ale to bylo kiedys ... teraz jest inna obsluga.

  • 4. Data: 2007-04-12 08:17:24
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

> [...]
    > czy moze zlozyc gdzies zawiadomienie ? tylko na jaka podstawe prawna sie
    > powolac, zeby ktos zechcial sie tym zajac ?

    Można, może to by wykroczenie (złośliwe niepokojenie). W razie oporu i
    niechęci do podjęcia sprawy wysłać poleconym.

  • 5. Data: 2007-04-12 08:25:05
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Multi-DR" <m...@w...pl> napisał
    > tylko na jaka podstawe prawna sie powolac, zeby ktos zechcial sie tym
    > zajac ?

    Kodeks wykroczeń
    Art. 107. Kto w celu dokuczenia innej osobie złośliwie wprowadza ją w błąd
    lub w inny sposób złośliwie niepokoi,
    podlega karze ograniczenia wolności, grzywny do 1.500 złotych albo karze
    nagany.

  • 6. Data: 2007-04-12 08:25:44
    Od: "Multi-DR" <m...@w...pl>

    Użytkownik "Piotr [trzykoty]" napisał w wiadomości

    > Można, może to by wykroczenie (złośliwe niepokojenie). W razie oporu i
    > niechęci do podjęcia sprawy wysłać poleconym.
    nie jestem zupelnie zorientowany w tego typu sytuacjach, dlatego mam pytanie
    gdzie konkretnie nalezaloby sie zglosci z takim zawiadomieniem ? w komendzie
    rejonowej policji ? w prokuraturze ? czy w opisie sytuacji nalezy podac
    jakas podstawe prawna (paragraf, itp.) ?

    MultiDR

  • 7. Data: 2007-04-12 08:55:19
    Od: "Neko" <miglce@_bez_spamu_wp.pl>

    Użytkownik "m" <l...@w...pl> napisał w

    > Miałem podobny problem a policja powiedziała, że niewiele moga zrobić i
    > mam zmienic sobie numer telefonu.

    Policja jest dobra wtedy gdy sam sie przyznasz do winy
    i pojdziesz na komisariat mowiac: "to ja zabilem, ukradlem, pobilem".

    Jesli zas chodzi o ciut inwencji z ich strony to prozna
    nadzieja. Ale z drugiej strony za 1200 zl netto tez bym
    dupy chyba nie ruszyl... :/

    Neko

  • 8. Data: 2007-04-12 10:14:30
    Od: "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl>

    Zmienić i zastrzec numer. To jedyne w 100% skuteczne rozwiązanie. Zhłaszać
    możesz i owszem, ale czy na pewno będzie to skuteczne? Zaletą zastrzezonego
    telefonu jest jeszcze to, że babcia nie będzie gnębiona przez przeróżnych
    akwizytorów.

    --
    Lukasz

  • 9. Data: 2007-04-12 10:20:30
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał
    >Zaletą zastrzezonego telefonu jest jeszcze to, że babcia nie będzie
    >gnębiona przez przeróżnych akwizytorów.

    Oj, nie jestem pewien. Czy przypadkiem te numery nie są losowane z puli
    wszystkich numerów, a nie ze spisu publicznego? Co na to Prawo
    telkomuniakcyjne?

  • 10. Data: 2007-04-12 10:21:15
    Od: "qwerty" <q...@p...fm>

    Użytkownik "Lukasz" <l...@p...onet.WYTNIJpl> napisał w wiadomości
    > Zaletą zastrzezonego telefonu jest jeszcze to, że babcia nie będzie gnębiona >

    Akurat to nie prawda. Co jakiś czas dzwoni tele2. :P