  • 211. Data: 2008-03-14 15:23:31
    Temat: Re: Obowiązek sprzedaży komputera z systemem operacyjnym
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:hr1pk8wnt943.1073z741kuu4l$.dlg@40tude.net Henry(k)
    <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> pisze:

    > Tak. Zgadza się z definicją komputera i jest zaklasyfikowany do kategorii
    > "komputery wbudowane/mikrokontrolery" :-)
    Definicją komputera? Mam nadzieję, że nie masz na myśli jakiejś
    wikipediopodobnej... ;)
    Takich komputerów to na pęczki - nawet zwykły odtwarzaqcz CD też jest
    "komputerem".
    Tylko my tu chyba o pecetach gadamy, nie?

    > Sprawdziłem w specyfikacji - nie ma OS ;-)
    Zauważ, że istnieją języki programowania, których odpowiednia implementacja
    pełni rolę systemu (nawet właśnie asembler).
    A w pececie mamy też BIOS - Basic Input Output SYSTEM. Wyjmij (ostrożnie)
    kość biosu z płyty głównej zobaczysz jak zadziała. ;)
    No, ale zboczyliśmy ostro.

    --
    Jotte

  • 212. Data: 2008-03-14 16:57:05
    Od: "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska>

    W wiadomości news:frdtm3$fn8$1@news.wp.pl Abu <a...@w...pl> pisze:

    > Dziękuję za wskazanie mi właściwej drogi na szlachetnym przykładzie pana
    > Jotte. Następnym razem postaram się (poziom kultury, który zaprezentował w
    > zacytowanych wypowiedziach pan Jotte będzie dla mnie niedoścignionym
    > wzorem), szczególnie w kontaktach z panem Jotte.

    Nie podniecaj się niepotrzebnie, nie wiesz kto ci tych "rad" udziela i
    dlaczego.
    Dasz radę samodzielnie odnaleźć tę informację, czy nie poradzisz sobie i
    poprosisz bym ci podpowiedział?

    --
    Jotte

  • 213. Data: 2008-03-14 18:04:12
    Od: Abu <a...@w...pl>

    Jotte pisze:

    > Nie podniecaj się niepotrzebnie, nie wiesz kto ci tych "rad" udziela i
    > dlaczego.

    Nie podniecałem się i nie podniecam tym. Szczerze po prostu się trochę
    ubawiłem wypowiedzią pana Tristana, że nie odmówiłem sobie tego komentarza.
    Aż ciekaw jestem dlaczego, to właśnie pan Tristan mi tych "rad" udziela?

    > Dasz radę samodzielnie odnaleźć tę informację, czy nie poradzisz sobie i
    > poprosisz bym ci podpowiedział?

    A co to ma do tego? Czy potrafię, czy nie potrafię? Ważne co kiedyś i
    jak napisałeś oraz jak zwróciłeś mi uwagę.

    A.

    Nie podważam istotności samej uwagi, bo miałeś rację, przed "wg" nie
    stawia się kropki. Jak bym dostał taką uwagę na prywatnego mejla to bym
    nawet podziękował. Albo np. w PS. tekst w stylu: " Abu po wg nie stawia
    się kropki bo słowo "według" się kończy na g". Też dobry by był.

    --
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Kial Vi ne parolas en tiu cxi lingvo?
    http://forum.esperanto.org.pl/ - Prosty język dla każdego!

  • 214. Data: 2008-03-14 18:33:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 11 Mar 2008, Olgierd wrote:

    > No to się nie domagasz. Zasilacz jest przynależnością, więc możesz się
    > domagać albo i nie. Z bateriami nie dyskutuję, różnica w cenie jest
    > zauważalnie pomijalna.

    Jakbyś napisał, że cena zasilacza jest pomijalna, to bym się zgodził.
    Szczególnie że nieprzekonująca jest teza że "potrzebny jest akurat
    TEN zasilacz", zapodana kilka postów wcześniej (skoro nie tylko
    nie musi to być przedmiot określony co do tożsamości, czyli
    o konkretnym numerze seryjnym, ale wręcz nie musi to być dokładnie
    dany model - bo z "lepszą chińszczyzną" też ma prawo działać!)

    pzdr, Gotfryd

  • 215. Data: 2008-03-14 18:49:46
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 13 Mar 2008, Tristan wrote:

> [...]
    [...]
    > No ale czy to są rozwiązania na rynek konsumpcyjny?

    Nie znam odpowiedzi na pytanie: czy Maybachy (samochody) są "rozwiązaniem
    na rynek konsumpcyjny"?
    Innych przeszkód (poza ceną) nie widzę.
    Co Tobie by wadził Windows (albo linux) na Itanium?
    Modele desktop i tower też są dostępne, nie tylko półki 19"

    pzdr, Gotfryd

  • 216. Data: 2008-03-14 18:52:33
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

    In the darkest hour on Fri, 14 Mar 2008 16:23:31 +0100,
    Jotte <t...@w...spam.wypad.polska> screamed:
> [...]
    > A w pececie mamy też BIOS - Basic Input Output SYSTEM. Wyjmij (ostrożnie)
    > kość biosu z płyty głównej zobaczysz jak zadziała. ;)

    Działać w określonych okolicznościach zadziała. Kiedyś kolega źle popsuł
    BIOS przy upgradzie. Jako, że mieliśmy ten sam model płyty wczytałem
    program flashujący, wczytałem obraz BIOSu - usunąłem kość z podstawki,
    włożyłem kość kolegi - i zapisałem obraz...

    --
    [ Artur M. Piwko : Pipen : AMP29-RIPE : RLU:100918 : From == Trap! : SIG:229B ]
    [ 19:50:14 user up 11646 days, 7:45, 1 user, load average: 0.90, 0.28, 0.22 ]

    Never forget: 2 + 2 = 5 for extremely large values of 2.

  • 217. Data: 2008-03-14 18:53:49
    Od: "Artur M. Piwko" <m...@b...pl>

> [...]
    > A w pececie mamy też BIOS - Basic Input Output SYSTEM. Wyjmij (ostrożnie)
    > kość biosu z płyty głównej zobaczysz jak zadziała. ;)

    Działać w określonych okolicznościach zadziała. Kiedyś kolega popsuł

  • 218. Data: 2008-03-14 19:00:10
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Fri, 14 Mar 2008 16:23:31 +0100, Jotte napisał(a):

    > Definicją komputera? Mam nadzieję, że nie masz na myśli jakiejś
    > wikipediopodobnej... ;)

    "Podręczny słownik języka polskiego" PWN'u (encyklopedię gdzieś mi wcięło)

    > Takich komputerów to na pęczki - nawet zwykły odtwarzaqcz CD też jest
    > "komputerem".
    > Tylko my tu chyba o pecetach gadamy, nie?

    Teoretycznie to powinniśmy o prawie, praktycznie to sam nie wiem
    o czym ;-)

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 219. Data: 2008-03-14 19:01:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 14 Mar 2008, Jotte wrote:

    > W wiadomości news:frc1i5$l5p$1@srv.cyf-kr.edu.pl Jacek_P
    > Powinienem współczuć czy zazdrościć? ;)))

    Chyba zazdrościć :)
    Obserwowanie po raz pierwszy jak np. operator wprowadza kod rozruchowy
    do Odry za pomocą stosika przełączników (przypominających ISOSTATy)
    powodowało lekki szok.

    > Że co? ;)

    No chyba jakieś urządzenie *wyjściowe* taki komp musiał mieć, nie? ;)
    Przyznam że miałem do czynienia z Odrami korzystającymi z OS George,
    więc fanaberie pt. "obsługa z monitora" były na porządku dziennym,
    ale to dopiero jak się OS załadował.
    Lampki na panelu, głośniczek podpięty pod szyny adresowe (wcale nie
    wynaleziony na potrzeby BIOSu :)) no i urządzenia wyjściowe deklarowane
    tak samo jak wejściowe ("guziczkami do rejestru") to przecież
    jest "pełna kontrola nad hardware", nie? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 220. Data: 2008-03-14 19:14:23
    Od: Olgierd <n...@r...org>

    Dnia Fri, 14 Mar 2008 19:33:54 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

    > Jakbyś napisał, że cena zasilacza jest pomijalna, to bym się zgodził.

    Rzecz w tym, że cena baterii jest na tyle pomijalna, że kruszyć kopii nie
    ma o co. Zasilacz może kosztować i 1/2 ceny całego sprzętu - i nic to nie
    zmieni.

> [...]
    > to być przedmiot określony co do tożsamości, czyli o konkretnym numerze
    > seryjnym, ale wręcz nie musi to być dokładnie dany model -

    Oczywiście miałem na myśli konkretny model, którego "reprezentantem" jest
    jakiś tam egzemplarz.
    Nie zmieni tego fakt, że od tego samego producenta mogą być różne
    zamienniki. Vide komórki Nokia, które przez długi czas chodziły na
    "grubym bolcu" i w zasadzie przez długie lata można było mieć tę samą
    ładowarkę z połowy l. 80-tych.

    >bo z "lepszą chińszczyzną" też ma prawo działać!)

    No prawo ma, ale skoro producent nie dokłada to nie jest przynależnością.
    A jak ja dołożę i w takiej postaci zacznę sprzedawać to znów będzie.
    Tak to jest z tymi połączeniami i przyłączeniami rzeczy.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis - dla Ciebie, dla rodziny ==> http://olgierd.bblog.pl/ <==