  • 1. Data: 2004-09-26 09:21:45
    Temat: Obietnica wyborcza
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Tutaj jest moze troche dziwny/ciekawy link
    http://fakty.interia.pl/prawo/news?inf=546104

    i pytanie:
    Czy mozna domagac sie spelnienia obietnicy wyborczej ... i na jakiej podstawie ?
    W koncu ktos publicznie sklada rozne obietnice.

    --
    Pozdr.

  • 2. Data: 2004-09-26 09:51:43
    Temat: Re: Obietnica wyborcza
    Od: Mithos <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Użytkownik DaMoN napisał:

> [...]
    > Czy mozna domagac sie spelnienia obietnicy wyborczej ... i na jakiej podstawie ?
    > W koncu ktos publicznie sklada rozne obietnice.

    SN stwierdzil, ze nie mozna.

    pozdrawiam
    --
    Mithos
    mithos(at)op.No.More.Spam.polska

  • 3. Data: 2004-09-26 09:54:01
    Od: Samotnik <s...@s...eu.org>

    <m...@o...No.More.Spam.polska> napisal(a):

    > SN stwierdzil, ze nie mozna.

    No właśnie, a w KC gdzieś jest napisane o obietnicy złożonej
    publicznie i że trzeba ją spełnić...
    --
    Samotnik
    www.zagle.org.pl - rejsy morskie

  • 4. Data: 2004-09-26 10:02:35
    Od: "DaMoN" <n...@n...pl>

    Użytkownik "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska> napisał w wiadomości

    > SN stwierdzil, ze nie mozna.

    Moglbys przytoczyc uzasadnienie SN ?

  • 5. Data: 2004-09-26 11:20:15
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "DaMoN" <n...@n...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    podstawie ?
    > W koncu ktos publicznie sklada rozne obietnice.

    Nie można w tym artykule napisano, że sąd powództwo oddalił. Nie jest to
    przyrzeczenie publiczne z art. 919 kc.
    Obietnica wyborcza to taka forma reklamy dla naiwnych.

    Marek

  • 6. Data: 2004-09-26 11:37:48
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cj68s4$7mq$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marek wrote:

> [...]
    > przyrzeczenie publiczne z art. 919 kc.
    > Obietnica wyborcza to taka forma reklamy dla naiwnych.

    http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=220

    i 20 długości geograficznej wschodniej
    wylosowałem Polskę

  • 7. Data: 2004-09-26 13:52:32
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

    Użytkownik "Renata Gołębiowska"

    > http://prawo.hoga.pl/_akty_prawne_full.asp?strona=1&
    id=220

    ???
    Co to ma wspólnego z obietnicą wyborczą ?

    Marek

  • 8. Data: 2004-09-26 14:38:56
    Od: Arek <a...@e...net>

    > Czy mozna domagac sie spelnienia obietnicy wyborczej ... i na jakiej podstawie ?
    > W koncu ktos publicznie sklada rozne obietnice.

    Domagać się zawsze możesz, ale nic Ci z tego.
    Był już przypadek, że ktoś sądownie gadniał Wałęsę za jego obietnice
    gruszek na wierzbie - słynne 100 milionów - i sąd stwierdził, że to nie
    jest publiczna obietnica tylko wyborcze bajdurzenie, a jak ktoś w nie
    wierzy to jest ... głupi.

    pozdrawiam
    Arek

    --
    http://www.hipnoza.info

  • 9. Data: 2004-09-26 17:03:15
    Od: Renata Gołębiowska <R...@a...waw.pl>

    In article <cj6hvp$n8d$1@nemesis.news.tpi.pl>, Marek wrote:

    > Użytkownik "Renata Gołębiowska"

    id=220

    > ???
    > Co to ma wspólnego z obietnicą wyborczą ?

    Z reklamą, bo piszesz, że "obietnica wyborcza to taka forma reklamy
    dla naiwnych.
    A reklama również nie może wprowadzać w błąd ("czynem nieuczciwej
    konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności reklama wprowadzająca
    klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia towaru
    lub usługi").

    Renata

  • 10. Data: 2004-09-26 22:21:28
    Od: "Marek" <m...@i...pl>

> [...]
    > konkurencji w zakresie reklamy jest w szczególności reklama wprowadzająca
    > klienta w błąd i mogąca przez to wpłynąć na jego decyzję co do nabycia

    Czyli reklama nie powinna wprowadzać w błąd. Z kolei obietnica wyborcza z
    założenia w naszych warunkach ma wprowadzać w błąd.
    Problemem jest, iż tak wiele osób wierzy, w te obietnice, w powszechne
    rozdawnictwo i cudowne środki na uszczęśliwienie wszystkich.

    Marek