  • 1. Data: 2004-09-26 02:55:08
    Temat: nagranie telefoniczne...
    Od: "pissU2" <p...@g...pl>

    Witam...

    mam pytanie ... czy nagranie telefoniczne moze byc dostatecznym dowodem w
    sparwie aby uznac kogos winnego [z tego co sie orientuje nie moze ale wole
    sie upewnic]

    ... przy okazji .. czy logi z komputera [chodzi o ip] rowniez moga byc takim
    dowodem [ ztcw osoba przy przestepstwie komputerowym musi byc zlapana na
    goracym uczynku] ??

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-09-26 08:05:39
    Temat: Re: nagranie telefoniczne...
    Od: "rezist.com" <s...@p...com>

    A mozesz napisac cos wiecej?

    Bo jesli ktos Ci zrzuci na glowe jednostke centralna, to w sumie
    to jest tez wykroczenie dokonane za pomoca komputera :)

    --
    tomek nowak
    http://rezist.com

  • 3. Data: 2004-09-26 12:10:49
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "rezist.com" <s...@p...com> napisał w wiadomości

    > Bo jesli ktos Ci zrzuci na glowe jednostke centralna, to w sumie
    > to jest tez wykroczenie dokonane za pomoca komputera :)

    Raczej przestępstwo

  • 4. Data: 2004-09-26 12:13:45
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "pissU2" <p...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    takim
    > dowodem [ ztcw osoba przy przestepstwie komputerowym musi byc zlapana na

    Podlega to swobodnej ocenie sądu. Najczęściej problemem jest ustalenie osób
    biorących udział w konwersacji. O ile przy rozmowie ustalenie przez biegłego
    jest łatwiejsze, o tyle po IP możesz ustalić jednostkę końcową, ale nie
    osobę. czasem tu bywa kłopot.

  • 5. Data: 2004-09-26 12:29:33
    Od: "F" <f...@z...tech.us.edu.pl>

    W Polsce i wlasciwie w wiekszosci cywilizowanych krajow nie mamy
    sformalizowanej oceny dowodow, tylko swobodna. Oznacza to, ze sad kieruje
    sie przy ocenie dowodow swoja wiedza, prawidlowym, logicznym mysleniem i
    doswiadczeniem zyciowym. Ogolnie niemal wszystko moze byc dowodem.

    Zatem trudno powiedziec czy nagranie i logi zostana uznane za dowod, bo to
    zalezy od ich przekonywalnosci. Niemniej maja na to szanse. Maja tez szanse
    na uznanie ich jako poszlaki wskazujace niebezposrednio na popelnienie
    przestepstwa.

    Nie. Osoba zlapana na przestepstwie komputerowym nie musi byc zlapana na
    goracym uczynku. Goracy uczynek ma znaczenie dowodowe - latwiej jest
    udowodnic oraz przy immunitetach (np. poselskim, sedziowskim).