  • 1. Data: 2004-12-05 19:29:26
    Temat: Obecnosc rozprawie
    Od: "lukasz byczynski" <d...@g...pl>

    witam!

    mam proste pytanie. Czy ja jako obywatel mam prawo byc obserwatorem na
    rozprawie. Rozprawa nie jest utajniona, a sprawa dotyczy lamania prawa pracy.

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2004-12-05 19:32:43
    Temat: Re: Obecnosc rozprawie
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

    > mam proste pytanie. Czy ja jako obywatel mam prawo byc obserwatorem na
    > rozprawie. Rozprawa nie jest utajniona, a sprawa dotyczy lamania prawa
    > pracy.

    Możesz. Jednak sędzia może Cię zapytać w jakim charakterze chcesz przebywać
    na sali rozpraw i kim jesteś dla uczestników rozprawy.
    Roman
    Adres odspamiony .Usuń:X

  • 3. Data: 2004-12-05 19:34:16
    Od: "Mithos" <m...@o...No.More.Spam.polska>

    Roman wrote:

    > Możesz. Jednak sędzia może Cię zapytać w jakim charakterze chcesz
    > przebywać na sali rozpraw i kim jesteś dla uczestników rozprawy.

    I wtedy odpowiadasz : publicznosc. Jak sedzia bedzie mial dobry humor i czas
    to moze Ci nawet wyjasnic pewne procedury.

    pozdrawiam
    --
    Mithos

  • 4. Data: 2004-12-05 19:42:50
    Od: "lukasz byczynski" <d...@g...pl>

    lukasz byczynski <d...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > rozprawie. Rozprawa nie jest utajniona, a sprawa dotyczy lamania prawa pracy.

    Mam jeszcze jedno pytanie. Sprawa jest przeciwko wlascielowi sklepu (lamanie
    czasu pracy, brak ewidencji godzin). A moje pytanie brzmi:
    Czy obiektywnymi swiadkami oskarzonego w tej sprawie, moga byc obecne
    pracownice tego sklepu, ktore pracowaly w okresie kiedy to zdazenie mailo miejsce?

    Chodzi mi o to czy obiektywnym swiadkiem moze byc osoba ktora podlega
    oskarzonemu, czy nie zachodzi konflikt interesow.

    dziekuje za szybka odpowiedz i pozdrawiam

  • 5. Data: 2004-12-05 19:55:03
    Od: gaga <n...@a...com>

    Mithos wrote:

    > I wtedy odpowiadasz : publicznosc. Jak sedzia bedzie mial dobry humor i czas
    > to moze Ci nawet wyjasnic pewne procedury.

> [...]

    Jawnosc sadow jest fundamentem dzialania spoleczenstwa i jest wpisana do
    kazdej konstytucji, w tym polskiej. W USA w kazdym sadzie jest pokoik z
    komputerem i biurkami dla publicznosci, gdzie mozesz odszukac konkretna
    sprawe i zamowic akta do przejrzenia na miejscu, a pozniej zamowic kopie
    po cenie nominalnej za strone. Dlatego korporacje unikaja sadow jak ognia.

  • 6. Data: 2004-12-05 21:01:22
    Od: "Roman" <t...@o...pl>

> [...]
    >
    > Chodzi mi o to czy obiektywnym swiadkiem moze byc osoba ktora podlega
    > oskarzonemu, czy nie zachodzi konflikt interesow.

    Na świadków możesz te osoby powołać . No ale ich obiektywność tu już
    bardziej zależy od przesłuchującego. Ze zrozumiałych względów. Moja żona
    prowadziła sprawę przeciwko byłemu pracodawcy. Chodziliśmy wcześniej na
    rozprawy obcych osób aby sie przygotować.Na wynajętego prawnika moim zdaniem
    nie ma co specjalnie liczyć no chyba ze uznanego i drogiego. Ważne jest aby
    tak przesłuchać świadków aby sąd miał jak najlepszy obraz sytuacji jaka
    panowała w firmie. Przecież była nie ciekawa. Po każdej rozprawie pisz, nie
    pamiętam jak to sie nazywało chyba podanie o wydanie kopii protokołu i na
    jego podstawie możesz przygotowywać pytania na następną rozprawę.

  • 7. Data: 2004-12-05 21:40:37
    Od: "yonetta" <y...@o...pl>

    Użytkownik "Roman" <t...@o...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > jego podstawie możesz przygotowywać pytania na następną rozprawę.

    > oczywiście dotyczy to przede wszystkim oświadczeń wobec twierdzeń strony
    przeciwnej-pozwanego -bo to sprawa cywilna. Świadkowie co do zasady
    przesłuchiwani są jednokrotnie. Może warto pomyśleć o swoich
    świadkach-osobach, które pracowały wtedy, nie pracują dziś. Prawdomowność
    pracownikow obecnych-z uwagi na element podporządkowania może budzic
    wątpliwości, chociaż pouczani są o obowiązku mówienia prawdy, pod groźbą odp
    karnej.Trafną jest wskazówka odnośnie wniosku o wydanie kserokopii protokołu
    rozprawy.