  • 471. Data: 2013-04-23 13:44:03
    Temat: Re: OT (naród itd) Re: nakaz sciagniecia anteny z elewacji
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    W dniu 23.04.2013 13:39, Dominik & Co pisze:

    > Socjalizm to nie jest działanie na rzecz społeczeństwa. W dalszej
    > perspektywie jest bardzo szkodliwy dla społeczeństwa, choćby przez
    > niszczenie produktywności i inicjatywy.

    W skrajnej formie - tak. Podobnie jak kapitalizm.

    [ciach]

    > Owszem, socjalizm to choroba młodości (zgodnie z cytatem
    > przypisywanym Bismarckowi), ale większość ludzi dorasta.

    Kapitalizm jest jeszcze bardziej dziecinny.

  • 472. Data: 2013-04-23 15:01:44
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 13:30, Dominik & Co pisze:

    > No jak nie chcesz leczyć obcych, co się zaplątali, to jak
    > gość się peselem okaże, to jest obywatel. Znakiem tego leczyć
    > zezwalamy. Pesela nie posiada- nie obywatel- niech płaci.
    > Dowód, paszport- wystarczy do stwierdzenia obywatelstwa.

    No to nie jest chyba takie proste, bo są różne unijne ustalenia, że np.
    ciebie w Czechach będą leczyć tylko wyślą rachunek do NFZ. Nie wiem też
    jak się ma sprawa z Ukraincem, co pracuje i odprowadza składki w Polsce,
    czy dostaje PESEL.

    Generalnie nie chcę mówić, że Ewuś jest dobrze zrobiony, bo nie znam
    niuansów i szczegółów. Jeśli jest źle zrobiony, to możemy omówić wady
    Ewusia i sposoby jego naprawy. Ja nie twierdzę, że zarząd NFZ jest
    idealny. Ja nawet nie twierdzę, że jest bardzo dobry. Tylko na razie
    była mowa nie o tym, co można naprawić ale były głoszone utopijne hasła
    ,,da się bez zarządu, demokracją ateńską''.

    > Wypisać się nie mogę, haracz ze mnie przymusowo ściągają.
    > Owszem, mogę być menelem, ale nie chcę.

    Możesz pracować na Umowę o Dzieło, wtedy będziesz nieubezpieczony w NFZ.
    Możesz w sumie też wyemigrować do USA. Tam jest pełna wolność.

    Ostatnio z jednym takim co jest za wolnością rozmawiałem o tym, że on
    chce wolność do posiadania broni. I co? W naszym socjalistycznym
    państwie jakoś raz była tylko afera, że student zarąbał siekierą
    profesora i asystenta (czy coś z okolic), a ja o jego wolnych USA-ch z
    pamięci mogę powiedzieć Coloumbine, Virginia Tech, Newport. A jakbym się
    wszukał, to jeszcze kilka, bez śledzenia na bieżąco lokalnych problemów.

    Jak wolność ma polegać na tym, że jeden świr z drugim wystrzela pół
    szkoły, to ja wolę być socjalistycznym niewolnikiem.

    > A co do drugiej części- nie mierz innych swoją miarą.

    nie życzę ci, ale naprawdę chciałbym się przekonać, jakbyś się sprawdził

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 473. Data: 2013-04-23 15:20:23
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > No i? A wiesz ile dzieci umiera z głodu w Afryce?

    owszem, o tym też pisałem, że taka jest paskudna decyzja polityczna,
    żeby umierały i jakby ci ludzie, którzy tak decydują mieli
    chrześcijańską miłość w sercu i stosowali prospołeczne i proludzkie
    metody, to by tak nie było.

    > Ja zawsze zbawianie świata proponuję zaczynać od siebie.

    No oczywiście, o kręgach zainteresowania pisałem Andrzejowi już.

    Ale tu właśnie jest krąg zainteresowań jakim jest społeczeństwo w ramach
    wspólnego państwa. Zmniejszenie go do mniejszego kręgu niestety już
    powoduje więcej ofiar.

    > Socjalizm to nie jest działanie na rzecz społeczeństwa.

    Zależy jak rozumieć socjalizm.

    Socjalizm (łac. societas - wspólnota)

    W Polsce mamy ustrój kapitalistyczny w rozumieniu ustroju całego
    Państwa, ale prowadzone są działania socjalne, czyli prospołeczne,
    prowspólnotowe. Jak słowem socjalizm określasz to, co było za PRL, to
    owszem, całościowo nie było działaniem na rzecz społeczeństwa.

    > W dalszej
    > perspektywie jest bardzo szkodliwy dla społeczeństwa, choćby przez
    > niszczenie produktywności i inicjatywy.

    Ale to mówisz o gospodarce odgórnie sterowanej oraz o likwidacji sektora
    prywatnego. Gospodarka to jedno, a działania prospołeczne to drugie.

    Czysty i wyrachowany kapitalista w postaci dużej korporacji (a więc
    osoby prawnej, bez uczyć, zombie) sam nieraz prowadzi działalność
    prospołeczną (zakładowe przedszkola, żłobki, pakiety medyczne,
    korporacyjne pikniki rekreacyjne, korporacyjne zawody sportowe etc).
    Bowiem rozwój i zdrowie społeczeństwa jest na rękę każdemu.

    Zważ na to, że bogatym nie jest się bezwzględnie a dzięki biednym. Jakby
    nagle przyszedł pomysł wystrzelania wszystkich, którzy mają majątek
    mniejszy niż 1 mln zł. to wcale by nie spowodowało, że na świecie
    zostali by sami bogaci. Ich bogactwo, obecnie bazującej na różnicy
    potencjałów, nagle by zostało po prostu przeskalowane i ci z milionem
    byliby nagle biedotą, a siła nabywcza ich miliona spadła by do zera.

    Dlatego dla rozwoju społecznego korzystne jest dbanie o tą społeczność.

    Oczywiście można wyłapać przykłady takiego menela, co to lepiej byłoby
    go odstrzelić, bo nie wnosi do społeczeństwa nic (choć to akurat
    dyskusyjne!, ale powiedzmy że nie wnosi nic), a tylko czerpie. Tylko, że
    jesteśmy ludźmi i mamy wypracowane pewne systemy etyczne, w których
    wartość człowieka jest niezerowa. I korzyścią dla nas jest choćby to, że
    w Polsce nie ma tego, co w USA, że są dzielnice w których ludzie
    mieszkają w kartonach i przez które strach przechodzić nawet w dzień, a
    co dopiero nocą. A taka korzyść też jest cenna, że bogacz nie musi
    zamykać się w gettcie dla bogaczy, klasa średnia w swoim, a biedotę
    trzeba pilnować w zamkniętym gettcie dla mieszkających w kartonach i
    umierających na ulicach.

    ale nawet w modelu z USA są ludzie, którym sumienie nie daje tak żyć i
    powstają organizacje typu Armia Zbawienia niosące pomoc ludziom z dna.

    ale nawet w kastowym społeczeństwie w Indiach, gdzie nierówność
    społeczna jest wpisana w rdzeń społeczeństwa, pojawiają się osoby takie
    jak Matka Teresa.

    Bo ludzie, w swojej masie, nie potrafią patrzeć bezczynnie na
    umierających bliźnich, którym da się pomóc. Jednostki takie jak ty czy
    Liwiusz na szczęście nie są wzorcem etyki.

    > Już pisałem, nie sądź innych wg siebie.

    Tak wiem, Ty umrzesz z godnością w obronie zasad wolności. Cieszy mnie
    to, że jesteś na razie w mniejszości.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 474. Data: 2013-04-23 15:21:33
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Apr 2013, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > Nigdy nie trollowałem. Po prostu widzę po sobie, jak szkodliwy był dla mojego
    > zdrowia brak gimnastyki i jak nie udało mi się zmobilizować samodzielnie.
    > I widzę to także po wielu osobach otaczających mnie.

    Coś wyjaśnij.
    Jak zmusić NASTĘPNYCH żeby do roboty jeździli rowerem?
    "nie da się, musi być samochód" (szukać w archiwach postów Przemka,
    również pod ksywą "Tristan").
    Bo oczywiście Ty zakładasz, że każdego STAĆ na poświęcanie czasu
    na "gimnastykę luzem", najlepiej w niewymiernej i nie przynoszącej
    skutku postaci "a machnę sobie rękoma ale oszczędnie".
    Wiem - pilnujesz żeby rozwinął się przemysł handlu zwolnieniami
    od obowiązku, pod dowolnym pozorem, ktoś zarobi na łapówkach :>

    > I tak se myślę, że może i taka gimnastyka poranna przymusowa
    > by wywołała oburzenie wolnościowe

    U Ciebie?
    No tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 475. Data: 2013-04-23 15:32:44
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

> [...]
    > żeby umierały i jakby ci ludzie, którzy tak decydują mieli
    > chrześcijańską miłość w sercu i stosowali prospołeczne i proludzkie

    Ależ właśnie mieli miłość, chrześcijańskie i proludzkie - bomba
    demograficzna w Afryce to połączeni skutków szczepień wraz z
    chrześcijańską (zwłaszcza katolicką) indoktrynacją przeciwko antykoncepcji.

  • 476. Data: 2013-04-23 15:37:09
    Temat: Re: OT (naród itd)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 23 Apr 2013, Maruda wrote:

    > Coś-mi-gdzieś dzwoni, a teraz nie chce mi się szukać.

    Jak wyżej (mi też).

    > NFZ za ub. rok wykazał kilka mld oszczędności (ciekawe jak, jakim cudem i na
    > czym to polegało),

    Z tego co mi się kojarzy, np. z centralizacją pogotowia.
    Zbierając kilka punktów dyżurnych w jeden można mniej samochodów
    trzymać "w zapasie". A że teoria "ktoś będzie w terenie to
    podjedzie szybciej[1]" niekoniecznie się sprawdzi[2], no co cóż,
    pacjent będzie miał pech.
    Rzut oka w gugla:
    http://gliwice.gosc.pl/doc/1478598.NIE-dla-likwidacj
    i-pogotowia
    http://klobuck.naszemiasto.pl/tag/likwidacja-pogotow
    ia-klobuck.html
    http://czestochowa.naszemiasto.pl/tag/pogotowie-lubl
    iniec-likwidacja.html
    http://www.gazetakrakowska.pl/tag/likwidacja-pogotow
    ia-malopolska.html?cookie=1
    http://www.zyciesiedleckie.pl/minsk/4807-likwidacja-
    pogotowia-ratunkowego
    http://halogorlice.pl/index.php/miasto/47-gorlice/25
    81-zwizkowcy-przeciw-likwidacji-dyspozytorni-pogotow
    ia-

    [1] Jakby co, to w mojej zawodnej pamięci mam, że chyba jeszcze za czasów
    Kas Chorych konkretnie w Zabrzu były terenowe (poza stacją pogotowia)
    punkty dużuru karetek - chyba dwa, ale pamiętam tylko lokalizację
    jednej, północnej (miasto jest "wydłużone" na osi północ-południe
    i taki właśnie układ ma sens - mniej więcej w 1/4 od końców tej
    osi, nie w skrajnych dzielnicach).

    Niewątpliwie:
    - czas dojazdu BYŁ krótszy
    - da się na likwidacji "zaoszczędzić".

    Widocznie dodatkowe kilkanaście minut jazdy karetki zostało
    zakwalifikowane jako "nie problem".

    [2] Oczywiście "mniejszy zapas" wychodzi na wierzch w razie jakiejś
    katastrofy, w stylu zawalenia się hali wystawowej pod śniegiem
    albo czołówki pociągów.

    > w związku z czym pracownikom wypłacono sowite premie.

    Ba.
    Ale ograniczyłbym się do tych którzy "znaleźli oszczędności".

    > A, że przy okazji zemrze kolejne parę tysięcy ludzi

    Jakoś tak.

    pzdr, Gotfryd

  • 477. Data: 2013-04-23 15:44:29
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    > Coś wyjaśnij.
    > Jak zmusić NASTĘPNYCH żeby do roboty jeździli rowerem?

    No to czy się coś da technicznie wprowadzić nie zmienia oceny w rodzaju
    ,,fajnie by było, jakby takie coś wprowadzić''. Aczkolwiek z tego co mi
    się obiło o oczy, to w Holandii prowadzi się takie zmuszanie metodą ,,ci
    co dojeżdżają rowerem do pracy dostają takie a nie inne przywileje, a
    pozostali nie''.

    > "nie da się, musi być samochód" (szukać w archiwach postów Przemka,
    > również pod ksywą "Tristan").

    Nie rozumiem, ja głosiłem tezy, że nie da się rowerem w ogólności i musi
    być samochód?
    Czy może że MI SIĘ NIE DA? Stawiam na to drugie, bo zwolennikiem modelu
    Holenderskiego byłem zawsze i 12 lat temu, jak pracowałem
    ,,stacjonarnie'' to jeździłem rowerem do pracy nawet zimą.

    > Bo oczywiście Ty zakładasz, że każdego STAĆ na poświęcanie czasu
    > na "gimnastykę luzem",

    No jak nie stać kogoś na 5 minut dziennie rano, to znaczy że jego życie
    jest żałosne i należy zrobić coś z tym. To taki sam argument jak tych,
    co mówią ,,ty niewolniku masz siedzieć w praktikerze/obi/cokolwiek w
    niedzielę, bo ja nie mam kiedy indziej kupić worka cementu''. Jeżeli
    czyjeś życie jest tak żałosne, że jedynie w niedzielę ma czas na zakup
    worka cementu, to znaczy że coś trzeba zrobić z tym życiem. I jako
    zwolennik działań prospołecznych tym tematem też bym się zajął.

    > Wiem - pilnujesz żeby rozwinął się przemysł handlu zwolnieniami
    > od obowiązku, pod dowolnym pozorem, ktoś zarobi na łapówkach :>

    Wiesz, z pomysłu ogólnego że ,,fajnie byłoby gdyby'', wszedłeś w
    dowolnie przez ciebie urojone (no bo brak jest przecież opracowanych
    zasad takiego pomysłu, a już te zasady dyskutujesz!) aspekty. Na tej
    zasadzie to sobie dyskutuj z samym sobą do woli.

    Oczywiście technicznie wprowadzenie takiej gimnastyki porannej jako
    obowiązkowej nie jest łatwe i sensownie realizowalne wg mnie. Aczkolwiek
    pomarzyć, że sama idea nie byłaby taka głupia, można.

    > U Ciebie?

    No jak widać bardziej u Liwiusza czy Dominików. To oni głoszą etykę
    pełnej wolności nawet jak dane działania są korzystne.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 478. Data: 2013-04-23 15:58:15
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 15:32, Andrzej Lawa pisze:

    > Ależ właśnie mieli miłość, chrześcijańskie i proludzkie - bomba
    > demograficzna w Afryce to połączeni skutków szczepień wraz z
    > chrześcijańską (zwłaszcza katolicką) indoktrynacją przeciwko antykoncepcji.

    No i co ta ,,bomba'' jest przyczyną zła? Czy to, że się sztucznie odcina
    ludzi od wody, wyżywienia? Że panują tam dyktatury? Że konwoje
    chrześcijańskie i pozachrześcijańskie z pomocą humanitarną są
    zatrzymywane albo wręcz zabijane? Problemem tam nie jest brak zasobów
    ani brak miejsca tylko brak człowieczeństwa i działań prospołecznych.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 479. Data: 2013-04-23 16:42:49
    Od: Maruda <m...@n...com>

    Motłoch. To jeszcze nie cały naród.

    > No, bo jest korzystny dla tego narodu. Oczywiście mówimy o socjalizmie
    > typu chrześcijańskiego, a nie o ustrojach promowanych przez PRL, Marksów
    > i innych podobnych.

    No i tak-to mimochodem odkryłeś kolejną powszechnie ukrywaną,
    przemilczaną prawdę: w PL mamy do wyboru lewicę bezbożną (SLD i inne
    pomioty po PZPR), lewicę pobożną (PiS i inne podobne, dawniejsze LPRy,
    ZChNy) i złodziei mieniących się liberałami (PO). Prawica jest
    troskliwie pomijana. Prawicy nie wolno dopuścić do głosu. Tak ustalono w
    Magdalence.

    --

    Dziękuję. Pozdrawiam. Ten Maruda.

  • 480. Data: 2013-04-23 16:57:12
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 23.04.2013 16:42, Maruda pisze:

> [...]
    > ZChNy) i złodziei mieniących się liberałami (PO). Prawica jest
    > troskliwie pomijana. Prawicy nie wolno dopuścić do głosu. Tak ustalono w

    No jeśli ta prawica oznacza takich jak ty, to bardzo dobrze. Jesteście
    skrajnie szkodliwi dla społeczności. Już samo nazywanie jej motłochem o
    tym świadczy.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek