    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: OT : Re: ruch drogowy ... na światłach cały rok...
    Date: Thu, 29 May 2008 12:33:08 +0200

    On Thu, 29 May 2008, Dominik & Co wrote:

    > Jakież to przepisy Populizm i Socjalizm chciał uprościć?

    wKF: ja tam zwolennikiem PiSu nie jestem.
    Ale dla porządku:
    - uprościli rozliczanie PIT małym przedsiębiorcom (uproszczenie VAT zrobił
    któryś poprzedni rząd)
    - znieśli podatek spadkowy "dla rodziny"

    Jak na razie, to PO do tego etapu (żeby coś zrobic z sensem) nie doszła.

    > Może chcieli zlikwidować ZUS? Znieść obowiązek szkolny?
    > Obowiązkowe "ubezpieczenie" zdrowotne? Pozwolenia na budowę?

    :)
    To jest osobna sprawa: IMO fakt *istnienia* i *postulowania* (a chyba
    wszystkie partie to robią) specprzepisów "z okazji Euro" stanowi
    horror sam w sobie.
    To jest legalizacja zarówno bezwładu, niczym nie różniąca się od
    malowania trawy na zielono przed wizytą oficjeli za PRLu, jak
    i zwyczajna niesprawiedliwośc (jak ktoś nie rozumie, to dlaczego
    ktos kto ma pech mieszkac "na drodze do drogi Euro" ma byc wywłaszczony,
    jeśli ktoś inny tego pecha nie ma; *bądź* ma dostac wyszze odszkodowanie,
    którego ktos nie mający szczęścia stanąc na przeszkodzie Euro nie
    dostanie? :P)

    > A może wreszcie można by wyciąć własnoręcznie zasadzone
    > na własnej działce drzewo bez łaskawej zgody urzędasa?

    To się nazywa "zabezpieczanie przed głupimi pomysłami sadzenia drzew".
    Niestety, z logiką u nas krucho.
    Ale przepis przetrzymał już wszystkie rządy...

    pzdr, Gotfryd