  • 1. Data: 2002-12-19 01:26:44
    Temat: [OT] ROTFL - sti.org.pl
    Od: "Piotr C." <p...@M...com.INVALID>

    Witam,

    Dyskusja z panem Elita.pl w wątku "Czy to legalne" kawałek niżej, telefon od
    tego gościa itd. skłoniły mnie do zainteresowanie Stowarzyszeniem Twórców
    Internetowych. Wspomnę tylko o idiotycznym pomyśle opisanym w "Pulsie
    Biznesu", który wziął nazbyt poważnie jego pomysły
    (http://www.sti.org.pl/prasa/pb_26_02_2002.gif). Ale rozśmieszyła mnie jedna
    rzecz, mianowicie:

    "Na razie STI podpisało umowy z trzema firmami designerskimi: Eteria, Astec
    i Elita...". Z czym Wam się to kojarzy? Eteria - "Copyright C 4net & Astec
    2000" czyli wszystko to nic innego jak STI i sam Arnold Buzdygan we własnej
    osobie, czyli podpisał umowy sam ze sobą :-) i dalej:
    "po zgromadzeniu większej ilości członków rozpocznie się rozsyłanie wezwań o
    wypłacenie tantiem" - ROTFL!!!

    i jeszcze:
    "Podpisaliśmy już umowę z firmą świadczącą usługi windykacyjne". No comment
    :-)))

    pozdrawiam

  • 2. Data: 2002-12-19 02:46:44
    Temat: Re: [OT] ROTFL - sti.org.pl
    Od: "Kris" <c...@p...com>

    Użytkownik "Piotr C." <p...@M...com.INVALID> napisał w wiadomości
> [...]
    od
    > tego gościa itd. skłoniły mnie do zainteresowanie Stowarzyszeniem Twórców

    A może przywołać mail'em ciemnoskórą Prezes "sti" na tę grupę? Niech nam coś
    rozjaśni...

  • 3. Data: 2002-12-19 11:19:52
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

> [...]
    > wypłacenie tantiem" - ROTFL!!!
    >
    > i jeszcze:
    > "Podpisaliśmy już umowę z firmą świadczącą usługi windykacyjne". No

    E tam, czepiasz się. Większość podobnych instytucji tak działa, powołuje
    inne podmioty, z którymi podpisuje umowy, wsytępuje w imieniu "twórców",
    ściąga różne tantiemy itd. Wogóle pomysły zbiorowego zarządzania to
    rozbój w biały dzień. Ostatnio wprowadzono opłaty za kserowanie, które
    mają znowu czyjeś tam konto zasilić. Pytanie - ile ja, wydawca
    nielegalnie kserowanych książek - będę z tego miał? Nic, zero. Ktoś
    sobie za to kabze nabije.

    Pozdrawiam,
    Krzysztof

  • 4. Data: 2002-12-19 11:33:43
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Bax wrote:
    > Wogóle pomysły zbiorowego zarządzania to rozbój w biały dzień.
    [..]
    > nielegalnie kserowanych książek - będę z tego miał?
    > Nic, zero. Ktoś sobie za to kabze nabije.

    Dziwią mnie Twoje stwierdzenia.
    My pobieramy 10%, ZAIKS bodaj 15-17%, reszta idzie bezpośrednio
    do twórców. Warunkiem jest jednak, żebyś się do odpowiedniej
    organizacji zgłosił. Jak ktoś się nie zgłasza to sam sobie szkodzi.
    Ostatnio ZAIKS nawet przez ogłoszenia prasowe poszukuje wykonawców,
    którym należą się tantiemy. To już naprawdę zabawne.

    Co do organizacji zbiorowego zarządzania to ich rola ciągle rośnie,
    a w niedalekiej przyszłości ich istnienie stanie się dominującym źródłem
    wpływów dla twórców.

    pozdrawiam
    Arek

  • 5. Data: 2002-12-19 14:29:45
    Od: "Bax" <b...@n...pl>

    Użytkownik "Elita.pl" <b...@e...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > do twórców. Warunkiem jest jednak, żebyś się do odpowiedniej
    > organizacji zgłosił. Jak ktoś się nie zgłasza to sam sobie szkodzi.

    OK, ja drukuję książki za granicą (bo taniej) i importuję do Polski. Nie
    jestem więc "twórcą, artystą, wykonawcą, producentem ani organizacją
    radiową i telewizyjną", a ewidentnie kserowanie działa na moją
    niekorzyść. Zarabiają na tym właśnie te wszystkie dziwne organizacje. A
    płacą np. studenci kserujący sobie wykłady, lub nabywcy nagrywarek CD do
    archiwizacji danych.

    > Ostatnio ZAIKS nawet przez ogłoszenia prasowe poszukuje wykonawców,
    > którym należą się tantiemy. To już naprawdę zabawne.

    Potrzebne świnie do koryta, bo inaczej koryto zabiorą.

    > Co do organizacji zbiorowego zarządzania to ich rola ciągle rośnie,
    > a w niedalekiej przyszłości ich istnienie stanie się dominującym
    źródłem
    > wpływów dla twórców.

    Tak, to lobby jest cholernie wpływowe. I bedę musiał płacić do TPSA
    tantiemy dla twórców róznych lolit, tylko dlatego, że e-mailami
    komunikuję sie ze światem :-/.

    Krzysztof

  • 6. Data: 2002-12-19 14:35:03
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    Elita.pl wrote:
    >Dziwią mnie Twoje stwierdzenia.
    >My pobieramy 10%, ZAIKS bodaj 15-17%, reszta idzie bezpośrednio
    >do twórców.

    Tylko że ZAiKS w przeciwieństwie do Was Arnoldzie działa.
    Zarobił już nawet na stałe łącze i nie musi używać modemu :)
    A może ja nic nie wiem a Ty wygrałeś cichcem zapowiadany wielki
    proces z Tepsą i dostajesz już jakieś pieniądze?
    Chyba, że sam sobie te tantiemy płacisz (tzn. Astec Elicie, Elita Astecowi
    itd. - wszystko przez STI oczywiście)
    BTW, gdzie tabela prowizji 'STI' stanowiąca załącznik do umowy?
    Bez niej w/w 'firmy designerskie' nie wiedzą na pewno (tzn. Ty nie wiesz)
    ile sam będziesz od siebie pobierał. :)

    >Ostatnio ZAIKS nawet przez ogłoszenia prasowe poszukuje wykonawców,
    >którym należą się tantiemy. To już naprawdę zabawne.

    To rzeczywiście zabawne, bo ZAiKS płaci tantiemy autorom a nie wykonawcom ;)

    Kasia :)
    <mailto: kathreen3@poczta.onet.pl>
    archiwum i przeszukiwanie newsów
    http://www.polnews.pl

  • 7. Data: 2002-12-19 14:40:16
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Bax wrote:
    > OK, ja drukuję książki za granicą (bo taniej) i importuję do Polski.
    > Nie jestem więc "twórcą, artystą, wykonawcą, producentem ani organizacją
    > radiową i telewizyjną",

    Jak to nie jesteś? Nie pomnę by gdziekolwiek w ustawie było wykluczenie
    osób drukujących książki za granicą, ani też autorów, w tym zagranicznych.

    > a ewidentnie kserowanie działa na moją niekorzyść. [..]

    Bez wątpienie, dlatego właśnie pobierane są tantiemy

    > Potrzebne świnie do koryta, bo inaczej koryto zabiorą.

    Wątpię. Jak nie ma chętnych do koryta to oni trzymają pieniądze.

    > Tak, to lobby jest cholernie wpływowe. I bedę musiał płacić do TPSA
    > tantiemy dla twórców róznych lolit, tylko dlatego, że e-mailami
    > komunikuję sie ze światem :-/.

    Użytkownicy nie płacą tantiem to raz. Dwa e-maile nie podpadają pod
    twórczość.

    pozdrawiam
    Arek

  • 8. Data: 2002-12-19 19:32:45
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

    Użytkownik "kachna.pl" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości >
> [...]
    > proces z Tepsą i dostajesz już jakieś pieniądze?
    > Chyba, że sam sobie te tantiemy płacisz (tzn. Astec Elicie, Elita Astecowi

    Kasiu to wszystko mozna opatrzec pewna pointa z kodeksu karnego:

    Art. 286. § 1. Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza inną
    osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub cudzym mieniem za pomocą
    wprowadzenia jej w błąd albo wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego
    pojmowania przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia wolności od
    6 miesięcy do lat 8.

    § 2. Tej samej karze podlega, kto żąda korzyści majątkowej w zamian za zwrot
    bezprawnie zabranej rzeczy.

    § 3. W wypadku mniejszej wagi, sprawca podlega grzywnie, karze ograniczenia
    wolności albo pozbawienia wolności do lat 2.

    § 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    a naiwnych nie sieja, sami sie rodza. szkoda tylko, ze daja sie
    wykorzystywac oszustom.

    ssj5

  • 9. Data: 2002-12-19 19:57:45
    Od: "kachna.pl" <k...@p...onet.pl>

    ssj5 wrote:

    >Kasiu to wszystko mozna opatrzec pewna pointa z kodeksu karnego:
    /.../

    Z tym, że w omawianym przypadku (podpisania umów samemu ze sobą)
    stosuje się chyba właśnie § 4 czyli:

    >§ 4. Jeżeli czyn określony w § 1-3 popełniono na szkodę osoby najbliższej,
    >ściganie następuje na wniosek pokrzywdzonego.

    :-)

  • 10. Data: 2002-12-20 05:02:19
    Od: "ssj5" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    najgorzej Kasiu byloby, gdyby zastosowano:
    Art. 31. § 1. Nie popełnia przestępstwa, kto, z powodu choroby psychicznej,
    upośledzenia umysłowego lub innego zakłócenia czynności psychicznych, nie
    mógł w czasie czynu rozpoznać jego znaczenia lub pokierować swoim
    postępowaniem.

    pozdrawiam

    ssj5