    From: "Elita.pl" <b...@e...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: [OT] ROTFL - sti.org.pl
    Date: Thu, 19 Dec 2002 12:33:43 +0100
    Sender: d...@p...onet.pl@213.199.230.89

    Bax wrote:
    > Wogóle pomysły zbiorowego zarządzania to rozbój w biały dzień.
    [..]
    > nielegalnie kserowanych książek - będę z tego miał?
    > Nic, zero. Ktoś sobie za to kabze nabije.

    Dziwią mnie Twoje stwierdzenia.
    My pobieramy 10%, ZAIKS bodaj 15-17%, reszta idzie bezpośrednio
    do twórców. Warunkiem jest jednak, żebyś się do odpowiedniej
    organizacji zgłosił. Jak ktoś się nie zgłasza to sam sobie szkodzi.
    Ostatnio ZAIKS nawet przez ogłoszenia prasowe poszukuje wykonawców,
    którym należą się tantiemy. To już naprawdę zabawne.

    Co do organizacji zbiorowego zarządzania to ich rola ciągle rośnie,
    a w niedalekiej przyszłości ich istnienie stanie się dominującym źródłem
    wpływów dla twórców.

    pozdrawiam
    Arek