  • 1. Data: 2002-12-19 02:09:48
    Temat: dlug
    Od: "Piotr Bodek" <p...@p...onet.pl>

    Jest taka sytuacja. Zostaly pozyczone pieniadze, jest podpisana umowa w
    obecnosci jednego swiadka z wyznaczona data oddania pieniedzy. Kwota
    niewielka 1500 PLN, jednakze jest , termin mija pod koniec grudnia. Osoba
    pozyczajaca nie chce oddac dlugu. Jaka jest realna szansa sciagniecia
    pieniedzy i jaka jest oficjalna droga prawna ?

    Piotr Bodek

  • 2. Data: 2002-12-19 19:40:19
    Temat: Re: dlug
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Oficjalna droga polega na wezwaniu pisemnym dłużnika. Jesli w wyznaczonym
    terminie pieniędzy nie wróci, to należy wystąpić o wydanie nakazu zapłaty do
    sądu. Po uprawomocnieniu się nakazu można z tym iść do komornika.

    W praktyce należy rozważyć, czy dłużnik dysponuje majątkiem niezbędnym na
    pokrycie długu, bo komornik musi coś zająć. Bez tego nie ma większego sensu
    ponoszenie dodatkowych opłat.

  • 3. Data: 2002-12-19 23:12:46
    Od: "Piotr Bodek" <p...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam> napisał w
    wiadomości news:atthi3$4ft$2@news.tpi.pl...
    > Oficjalna droga polega na wezwaniu pisemnym dłużnika.
    Czyli rozumiem ze najpierw polecony z terminem np. 7 dni na zaplacenie, a
    jak nie zaplaci to do sadu ? A jak po terminie zaplaci ale nie wszystko, to
    co wtedy ? Bo dluznik chcial mi oddac czesc kasy, ale wiem ze chce mnie po
    prostu przymknac na chwile i sprawe odwlec w czasie.

    Piotr

  • 4. Data: 2002-12-20 12:16:34
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

    Zgodnie z prawem masz obowiązek przyjąć od niego tę część kasy i pokwitować
    mu ten odbiór. Może on również zażądać, być w jego obecności odnotował
    powyższy fakt na egzemplarzu umowy, który masz w domu.

    Jeśli zapłaci po terminie część, to liczy się to tak:
    1. oblicza należne na dzień zapłaty odsetki ustawowe;
    2. od kwoty, którą Ci przyniósł odliczasz wyliczone poprzednio odsetki;
    3. o pozostała część pomniejszasz jego zadłużenie, wydając mu pokwitowanie,
    oraz ewentualnie odnotowując zapłatę tej pozostałej kwoty na posiadanej
    umowie.
    4. Jeśli wpłata nie pokrywa odsetek, to odnotowujesz, że uregulowano odsetki
    do tego a tego dnia (musisz obliczyć, do kiedy uregulowano)

  • 5. Data: 2002-12-21 20:09:47
    Od: Paweł Skarżyński <c...@p...gazeta.pl>

    Robert Tomasik wrote:
> [...]
    > pokrycie długu, bo komornik musi coś zająć. Bez tego nie ma większego sensu

    Jasne, ale jak to wygląda z czasem? Ile czasu taki wyrok jest ważny?
    Jeśli dziś mój dłużnik nie ma z czego oddać, a za dwa lata będzie mieć?
    To co wtedy? Jak wygląda sytuacja, jeśli mam taki nakaz sprzed dwóch
    lat? Czy komornik może teraz przystąpić do wykonania egzekucji (fajny
    zwrot :-) ).

    chester

  • 6. Data: 2002-12-22 14:00:20
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl.nospam>

> [...]
    | To co wtedy? Jak wygląda sytuacja, jeśli mam taki nakaz sprzed dwóch
    | lat? Czy komornik może teraz przystąpić do wykonania egzekucji (fajny

    Przedawnienie roszczeń zasądzonych wyrokiem (nakazem) wynosi 10 lat.