  • 1. Data: 2002-12-18 22:31:39
    Temat: Czy to legalne
    Od: "Kris" <c...@p...com>

    aby podczas połączenia przez 020... następowało automatyczne przekierowanie
    na 0700...? Nasz monopolista twierdzi, że TAK!
    Zainteresowanych tematem i pomocą w "walce" zapoznam ze szczegółami.
    ck21

  • 2. Data: 2002-12-18 22:46:02
    Temat: Re: Czy to legalne
    Od: "Piotr C." <p...@M...com.INVALID>

    Użytkownik "Kris" <c...@p...com> napisał w wiadomości
    > aby podczas poł?czenia przez 020... następowało automatyczne
    przekierowanie
    > na 0700...? Nasz monopolista twierdzi, że TAK!
    > Zainteresowanych tematem i pomoc? w "walce" zapoznam ze szczegółami.
    > ck21

    Nie jest legalne "automatyczne przekierowanie". Bo nie istnieje coś takiego!
    To o czym piszesz polega na:
    1) uruchomieniu programu z internetu, tzw. dialera. Z reguły przeglądarka
    pyta "Czy zainstalować obiekt" np. "Super zajebista przeglądarka porno.exe".
    Użytkownik odpowiada bardziej lub (na ogół) mniej świadomie "Tak".
    2) Dialer rozłącza połączenie z TP i łączy ponownie na 0700
    3) Po drugiej stronie zgłasza się modem i następuje przyłączenie do sieci
    przez "konkurencyjnego" ;-) operatora.

    Sama TP nie ma tu nic do powiedzenia. To że komputer czy telefon wybiera
    jakiś tam numer, interesuje ich tylko o tyle, ile trzeba za to zapłacić wg
    taryfy. Sprawa nie do wygrania, na pewno nie z TP. Z prawnego/moralnego
    punktu widzenia można skarżyć użytkownika numeru 0700 czyli autora dialera.
    Też nie do wygrania raczej.

    Na przyszłość: blokada 0700 w TPSA.

    Aha, zaraz zapewne odezwie się Pan Elita.pl prezentując "Stowarzyszenie
    Twórców Internetowych", uprzedzam, nie ładuj się w to! Tylko kretyn podpisze
    ich (jego) pełnomocnictwo "na wszystko". Jeśli moja odpowiedź wydaje Ci się
    mało wiarygodna, spytaj na pl.misc.telefonia.

    Piotr

  • 3. Data: 2002-12-18 22:59:32
    Od: Papik <p...@g...w.astercity.net>

    Dnia Wed, 18 Dec 2002 23:46:02 +0100, Piotr C. napisał/napisała:
> [...]
    > taryfy. Sprawa nie do wygrania, na pewno nie z TP. Z prawnego/moralnego

    Tak, bo to oczywiste :)

    > punktu widzenia można skarżyć użytkownika numeru 0700 czyli autora dialera.
    > Też nie do wygrania raczej.

    A tu jest malymi literkami wszystko ladnie wypisane, i nawet jak
    odinstalowac dany dialer ;)

    > Na przyszłość: blokada 0700 w TPSA.

    O dokladnie jedyna metoda.. najlepiej 070x :)

    Hmm a jego jeszcze ktos tu czyta ? :>

    --
    * "Zakochany kundel" * Pawel -PAPIK- Pomorski
    GG: 70701

  • 4. Data: 2002-12-18 23:01:11
    Od: "__o_o__" <n...@p...onet.pl>

    [...]
    popieram

    --
    Zibi

    Pozdrawiam!
    Skocz na www.skepe.pl.
    Oficjalna strona miasta.

  • 5. Data: 2002-12-18 23:07:52
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kris wrote:
    > aby podczas połączenia przez 020... następowało automatyczne przekierowanie
    > na 0700...? Nasz monopolista twierdzi, że TAK!
    > Zainteresowanych tematem i pomocą w "walce" zapoznam ze szczegółami.

    To zwykłe oszustwo.
    Jeżeli naciągnęli Cię na taki numer to zapraszam na
    http://www.sti.org.pl/

    pozdrawiam
    Arek

  • 6. Data: 2002-12-18 23:29:58
    Od: "Kris" <c...@p...com>

    Wszystko "cacy" ale pytanie pozostaje = czy to legalne aby bez
    potwierdzenia, przez użytkownika usługi TP SA, chęci poniesienia dodatkowych
    kosztów, zmieniano mu obowiązującą taryfę? Operator winien przynajmniej
    uprzedzić swojego klienta o takiej technicznej możliwości. Dalej - call back
    kosztuje ale jest to świadomy wybór dzwoniącego. W necie nie ma przy tej
    usłudze informacji o charakterze i jej kosztach (nadużycie?). Gdzie ochrona
    klienta przed naciąganiem? Nie spotkałem się z taką usługą na "zachodnich"
    stronach. Tam trzeba jednoznacznie, bezpośrednio potwierdzić płatność!
    Pytanie co się dzieje po wyjściu z feralnej strony? Z analizy billingu
    wynika, że dalej jest 0700...
    Blokada 0700... nic nie daje bo moja centrala "cyfrowa" nie realizowała
    takiej opcji. Jeżeli 0700... to także samo 0... a dostęp do 020... wymaga
    0... :) cbdu.
    Skąd Twoja niechęć do walki z tepsą?

  • 7. Data: 2002-12-18 23:36:24
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Kris wrote:
    [..]
    > Skąd Twoja niechęć do walki z tepsą?

    Jeśli pracuje się w telekomie to znasz odpowiedź.
    Nie przejmuj się gadkami Piotra C. - nienawiść przysłania
    mu rozum.

    To co robi TP SA z internetowymi połączeniami z numerami 0-700
    jest przestępstwem.

    pozdrawiam
    Arek

  • 8. Data: 2002-12-18 23:58:22
    Od: Czarek Gorzeński <c...@s...art.pl>

    19 gru 2002 o 00:29 GMT
    Kris
    > Wszystko "cacy" ale pytanie pozostaje = czy to legalne aby bez
    > potwierdzenia, przez użytkownika usługi TP SA, chęci poniesienia dodatkowych
    > kosztów, zmieniano mu obowiązującą taryfę? Operator winien przynajmniej

    Ależ operator nie zmienia Ci obowiązującej taryfy. Wybierasz inny numer
    i płacisz opłatę wg cennika. To do czego wykorzystujesz linię, do gadania,
    Internetu, czegokolwiek innego operatora nie interesuje. Po prostu
    wybierasz numer i płacisz. Oczekujesz że przed telefonem na komórkę też
    będziesz ostrzegany że jest drożej? Przecież możesz nie wiedzieć że to
    numer na telefon komórkowy, albo że na komórki jest drożej...

    Pozdrawiam

    Czarek Gorzeński

  • 9. Data: 2002-12-19 00:00:29
    Od: Markiz de Vonvanfon <m...@w...pl>

    Elita.pl wrote:

    > To zwykłe oszustwo.
    > Jeżeli naciągnęli Cię na taki numer to zapraszam na
    > http://www.sti.org.pl/

    " Wystąpimy w Twoim imieniu do sądu przeciwko TP SA w celu
    zwrotu pobranych od Ciebie pieniędzy powołując się na art.
    286 kodeksu karnego, który mówi:
    "Kto, w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, doprowadza
    inną osobę do niekorzystnego rozporządzenia własnym lub
    cudzym mieniem za pomocą wprowadzenia jej w błąd albo
    wyzyskania błędu lub niezdolności do należytego pojmowania
    przedsiębranego działania, podlega karze pozbawienia
    wolności od 6 miesięcy do lat 8." ."

    Mam pytanie. Ktoś ci takich rzeczy naopowiadał czy sam je
    wymysliłeś?

    --
    Markiz de Vonvanfon

  • 10. Data: 2002-12-19 00:01:56
    Od: "Elita.pl" <b...@e...pl>

    Markiz de Vonvanfon wrote:
    [..]
    > Mam pytanie. Ktoś ci takich rzeczy naopowiadał czy sam je
    > wymysliłeś?

    Czyżbyś miał jakikolwiek problem z zapoznaniem się z kodeksem
    karnym i wymienionym przeze mnie artykułem?

    Arek