  • 171. Data: 2022-08-09 04:14:16
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A niby jaką?

    Np. rydzykową czy inną patologiczną pochodną.

    > Przyznam, że nie rozumiem. Znaczy jakaś religia ma tendencję do
    > zarzynania owieczek, ale nie ma to nic wspólnego z tą religią?

    No weź np. Stary Testament. Tam chyba otwarcie mamy apoteozę zabijania
    grzeszników i innych niewiernych.

    > Co oportunisci robią to w imię religii.

    No tak jak ja choduję katolickie pomidory i dlatego rzucenie pomidorem w
    kogoś będzie aktem religijnego terroryzmu.

    --
    Marcin

  • 172. Data: 2022-08-09 04:21:58
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Cel i inspiracja wycieczki na pewno była religijna. Wypadek nie. Ale nie
    > widzę powiązania z ludobójstwem muzułmanów w birmie. Jak ich mordujesz w
    > imię boga i funkcjonariusze religii wygłaszają "kazania" to
    > usprawiedliwiające w imię religii, to jest to motywacja religijna. Jak
    > zdefektujesz w toalecie na terenie klasztoru, to twoja kupa nie będzie
    > relikwią:P Chyba proste.

    Jest motywacja religijna, ale nie wynika ona z Buddyzmu.

    --
    Marcin

  • 173. Data: 2022-08-09 04:23:45
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > Co nie zmienia postaci rzeczy że pielgrzymka jako taka jest motywowana
    > religijnie.

    Ale nie wypadek.

    --
    Marcin

  • 174. Data: 2022-08-09 04:27:17
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-08, cef <c...@i...pl> wrote:

    > Ale to nie to samo. Oni się tam w tym autobusie znaleźli
    > z konkretnego powodu religijnego.

    No i na tej stacji też się znaleźli z konkretnego powodu.

    > Jak idziesz w pielgrzymce, to też się liczysz z tym, że może
    > ktoś nie zauważyć i najechać na pieszą kolumnę, prawda?

    Tak. I będzie to wypadek nie związany w żaden sposób z religijnym
    charakterem uczestników tworzących tę kolumnę. Jakby tam szli
    Wietnamczycy to też by się zdarzył.

    > A jak idziesz się modlić do świątyni w jakimś mniej cywilizowanym
    > kraju, to liczysz się z tym, że mogą wysadzić tę świątynię.
    > Tego typu związek widzę.

    W takim przypadku od biedy możemy powiedzieć, że miało to coś wspólnego
    z religią, bo wysadzenie świątyni byłoby zapewne motywowane religijnie.
    Wypadek drogowy nie ma takich cech.

    --
    Marcin

  • 175. Data: 2022-08-09 04:31:33
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-08, Shrek <...@w...pl> wrote:

> [...]

    > zarzynania owieczek, ale nie ma to nic wspólnego z tą religią?

    No weź np. Stary Testament. Tam chyba otwarcie mamy apoteozę zabijania

    No tak jak ja uprawiam katolickie pomidory i dlatego rzucenie pomidorem w

  • 176. Data: 2022-08-09 05:48:15
    Od: cef <c...@i...pl>

> [...]
    >
    > W takim przypadku od biedy możemy powiedzieć, że miało to coś wspólnego
    > z religią, bo wysadzenie świątyni byłoby zapewne motywowane religijnie.

    Można i tak rozumować, choć nie akceptuję takiego podejścia.
    W jedną stronę można wszystko przypisać religii, a w drugą wszystko
    jest zupełnie niezależne. Jak widać te granice każdy ma inaczej poustawiane.

  • 177. Data: 2022-08-09 06:16:16
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Np. rydzykową czy inną patologiczną pochodną.

    A jana pawłowa czy franciszkowa?

    > No weź np. Stary Testament. Tam chyba otwarcie mamy apoteozę zabijania
    > grzeszników i innych niewiernych.

    Zdaje się, że został zastąpiony nowym?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 178. Data: 2022-08-09 06:17:23
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Każdy z uczestników może mieć swoje własne rożne motywacje. Jak Ty
    > dochodzisz do wniosku, ze one są religijne?

    Zgadza się, ja na przykład jestem ateistą, ale pojawiam się na mszach
    "okolicznościowych". Cyz to znaczy że msza święta nie jest wydarzeniem
    religijnym?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 179. Data: 2022-08-09 06:17:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ale nie wypadek.

    Oczywiście. Wypadek to wypadek.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 180. Data: 2022-08-09 06:19:08
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Jest motywacja religijna, ale nie wynika ona z Buddyzmu.

    A z jakiej konkretnie religii jeśli nie buddyzmu?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!