  • 181. Data: 2022-08-09 07:22:30
    Temat: Re: [OT] Pytanie o telefon
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Zdarzało mi się jeździć z pielgrzymkami i nie mieć absolutnie nic
    > wspólnego z religijnym ich celem, a nawet w sytuacji, gdy była mi to
    > obca religia:
    >
    > - bo chroniłem jej uczestników;
    > - bo po prostu osoby z mojego kręgu przyjaciół tam jechały, a
    >   chciałem się z tymi osobami przejechać do towarzystwa;
    > - bo znalem tam drogę i pracowałem za "przewodnika";
    > - bo było mi po prostu "po drodze.
    >
    > Dla mnie pielgrzymka, to po prostu wycieczka.

    Dla Ciebie tak. I jeszcze jest wielu, którzy jadą, bo tani transport
    do ciekawego miejsca, bo fajne dziewczyny jadą itp.
    Nie zmienia to faktu, że wyjazd organizowany jest w celu religijnym.

  • 182. Data: 2022-08-09 09:49:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2022 o 06:17, Shrek pisze:

    > Zgadza się, ja na przykład jestem ateistą, ale pojawiam się na mszach
    > "okolicznościowych". Cyz to znaczy że msza święta nie jest wydarzeniem
    > religijnym?

    Dla Ciebie zapewne nie.

    --
    Robert Tomasik

  • 183. Data: 2022-08-09 09:51:34
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 09.08.2022 o 07:22, cef pisze:
    > Dla Ciebie tak. I jeszcze jest wielu, którzy jadą, bo tani transport
    > do ciekawego miejsca, bo fajne dziewczyny jadą itp.
    > Nie zmienia to faktu, że wyjazd organizowany jest w celu religijnym.

    Pewny jesteś, ze zawsze? Ja ne twierdzę, że pielgrzymki - co do zasady -
    nie są wydarzeniami religijnymi, a jedynie zwracam uwagę, że
    niekoniecznie muszą być.

    --
    Robert Tomasik

  • 184. Data: 2022-08-09 10:57:44
    Od: cef <c...@i...pl>

    > Pewny jesteś, ze zawsze? Ja ne twierdzę, że pielgrzymki - co do zasady -
    > nie są wydarzeniami religijnymi, a jedynie zwracam uwagę, że
    > niekoniecznie muszą być.

    Ale organizuje się je w takim religjjnym celu.
    Chyba nawet słownikowo/znaczeniowo pielgrzymka jest tak definiowana.
    To, że część uczestników bierze udział w innym celu, to jest
    jakiś tam procent statystycznej odchyłki.
    Jak ktoś jest specjalistą w odwracaniu kota ogonem,
    to w pierwszej kolejności widzi właśnie odchyłki :-)

  • 185. Data: 2022-08-09 17:39:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Dla Ciebie zapewne nie.

    Oczywiście, że jest. Po prostu ja w tą religię nie wierzę i tyle.
    Natomiast wydarzenie jest jak najbardziej religijne i motywowane religijnie.

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 186. Data: 2022-08-10 07:05:25
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A z jakiej konkretnie religii jeśli nie buddyzmu?

    Zwykle z żadnej. Mamy jakiegoś gościa, który manipuluje tłumami
    wmawiając im, że to co robią to jest właśnie ta oryginalna religia, gdy
    wystarczy sprawdzić, że jednak nie jest.

    --
    Marcin

  • 187. Data: 2022-08-10 07:07:59
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2022-08-09, Shrek <...@w...pl> wrote:

    > A jana pawłowa czy franciszkowa?

    Należałoby ocenic jak się toto ma do nauk Chrystusa.

    Chciałeś przykład.

    --
    Marcin

  • 188. Data: 2022-08-10 07:17:05
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Należałoby ocenic jak się toto ma do nauk Chrystusa.

    Zaraz - Franek jest zwierzchnikiem KK. Więc jak coś mówi jako
    zwierzchnik to jest to stanowisko KK. Bez znaczenia czy w blibli na
    przykład było coś o szczekaniu nato czy nie.

    > Chciałeś przykład.

    Ale chciałem dobry:P Piszesz, że dana religia ma mniejsze czy większe
    tendencje do zarzynania owieczek w imię tej religii, ale to nie ma nic
    wspólnego z religią. A nawet na konkretnym przykładzie że
    przedstawiciele danej religii są motywowani do tego religijnie, ale...
    religią nieokreśloną a nie tą co wyznają;)

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 189. Data: 2022-08-10 07:21:06
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Zwykle z żadnej. Mamy jakiegoś gościa, który manipuluje tłumami
    > wmawiając im,

    Dodajmy, że jest oficjalnym funkcjonariuszem tej właśnie religii.

    > że to co robią to jest właśnie ta oryginalna religia, gdy
    > wystarczy sprawdzić, że jednak nie jest.

    A co to jest "oficjalna religia"? I dlaczego nie to co twierdzą jej
    oficjalni funkcjonariusze?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!

  • 190. Data: 2022-08-10 10:54:58
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Np. orzeczenie o winie w postępowaniu rozwodowym, a to kosztuje ;-)

    -----