  • 1. Data: 2008-02-27 12:18:13
    Temat: OC i odszkodowanie za straty moralne ?
    Od: "Krzyś" <n...@n...com>

    Witam

    Mam gorącą prośbę o poradę.

    Kolegę w pracy ściga firma ubezpieczeniowa i żąda od niego zapłaty ogromnej
    sumy prawie 150 000 tysięcy złoty.

    Spowodował on wypadek drogowy - potrącił kobietę pod wpływem alkoholu.

    Został za to skazany na dwa lata więzienia, które już odsiedział. Teraz
    firma ubezpieczeniowa żąda od niego zapłaty prawie 150 tysięcy złoty-
    twierdząc, że z jego OC wypłaciła osobie poszkodowanej pokrycie za operacje,
    leczenie, dojazdy, lekarstwa - jest dziwne jak piszę większość tej kwoty
    została wypłacona jako zadość uczynienie?

    Do pisma nie zostały przedstawione żadne rachunki, wyrok sądowy nic - tylko
    wyszczególnione i to bardzo ogólnie te pozycje, o których napisałem.

    Teraz moje pytanie czy to możliwe że poszkodowana osoba dostała
    odszkodowanie za straty moralne z ubezpieczenia OC tego pojazdu ? tak bez
    sprawy cywilnej?

    Nie znam się na prawie, ale wydaje mi się, iż powinna ona wytoczyć z
    powództwa cywilnego sprawę koledze a nie firmie, która ubezpieczyła pojazd.

    Człowiek ten był winny i do tego nie ma wątpliwości, - ale przecież został
    już ukarany - odsiedział - na tamtej sprawie nie było mowy o żadnym
    odszkodowaniu, a innego powiadomienia o sprawie cywilnej wytoczonej przez
    poszkodowanego nie ma.

    Jak może one zweryfikować rachunki przedstawione za leczenie (ojciec
    poszkodowanego to lekarz) i czy domaganie się od firmy która
    ubezpieczeniowej pokrycie roszczenia za szkody moralne jest zgodne z prawem
    ? Czy firma ubezpieczeniowa musi przedstawić mu lub dostarczyć kopie
    rachunków za leczenie itp. ? czy może odmówić wydanie kserokopii ?

    Ciekawe jest również to iż ponoć wysokość odszkodowania była wyższa ale
    część umożyli dlatego iż jak napisali pewna kwota wypłacona już została
    przedawniona.

    Coś śmierdzi mi tutaj próbą wyłudzenia.

    Przepraszam, że napisałem dość zawile w pośpiechu, ale kolega dzisiaj jedzie
    do tej firmy coś spróbować wyjaśnić.

    Za wszelkie wskazówkie będę w imieniu kologi i swoim wdzięczny.

  • 2. Data: 2008-02-27 13:40:03
    Temat: Re: OC i odszkodowanie za straty moralne ?
    Od: Paweł <b...@m...com>

    Użytkownik "Krzyś" <n...@n...com> napisał w wiadomości

    > Coś śmierdzi mi tutaj próbą wyłudzenia.

    Regres ubezpieczeniowy - roszczenie zwrotne przysługujące zakładowi
    ubezpieczeń. Zakład ubezpieczeń, w określonych przez prawo przypadkach, po
    dokonaniu wypłaty odszkodowania może dochodzić zwrotu wypłaconej kwoty od
    osoby odpowiedzialnej za wyrządzenie szkody.

    --
    Paweł
    wszytkie posty z hotmail.com yahoo.com, lycos.com, gmail.com i

  • 3. Data: 2008-02-27 13:49:25
    Od: "Krzyś" <n...@n...com>

    Użytkownik "Paweł" <b...@m...com> napisał w wiadomości
> [...]
    > dokonaniu wypłaty odszkodowania może dochodzić zwrotu wypłaconej kwoty od
    > osoby odpowiedzialnej za wyrządzenie szkody.

    Ok rozumiem że koszty leczenia, ale wypłatę za szkody moralne ?
    tego chyba dochodzi się drogą cywilnej sprawy przeciwko sprawcy a nie firmy
    ubezpieczeniowej.
    Mam jeszcze pytanie odnośnie rachunków - czy on ma prawo do uzyskania
    kserokopii o raz dokumentacji
    lekarskiej związanej z leczeniem poszkodowanego ?

  • 4. Data: 2008-02-27 16:30:07
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Krzyś pisze:

    > Kolegę w pracy ściga firma ubezpieczeniowa i żąda od niego zapłaty ogromnej
    > sumy prawie 150 000 tysięcy złoty.
    >
    > Spowodował on wypadek drogowy - potrącił kobietę pod wpływem alkoholu.

    To niech teraz grzecznie płaci.

    > Został za to skazany na dwa lata więzienia, które już odsiedział. Teraz

    To odpowiedzialność karna. Teraz zostaje cywilna. Początkowo poniósł ją
    ubezpieczyciel, ale ponieważ twój kolega spowodował wypadek po pijaku,
    to ubezpieczyciel ma pełne prawo domagać się zwrotu całej sumy.

    [ciach]

    > Nie znam się na prawie, ale wydaje mi się, iż powinna ona wytoczyć z
    > powództwa cywilnego sprawę koledze a nie firmie, która ubezpieczyła pojazd.

    Nawet z logiką masz problem

    > Człowiek ten był winny i do tego nie ma wątpliwości, - ale przecież został
    > już ukarany - odsiedział - na tamtej sprawie nie było mowy o żadnym

    Ukarany za przestępstwo. A teraz musi zapłacić za jego skutki.

    > odszkodowaniu, a innego powiadomienia o sprawie cywilnej wytoczonej przez
    > poszkodowanego nie ma.

    Bo nie musiało być. Ubezpieczyciel wyliczył co się należało i wypłacił.
    Jeśli twierdzisz, że jakakolwiek firma ubezpieczeniowa z własnej
    inicjatywy wypłaciłaby więcej, niż najniższa suma, jaką mogli utargować,
    to chyba nigdy w życiu nie próbowałeś uzyskać odszkodowania z jakiejś
    polisy.

    [ciach]

    > Coś śmierdzi mi tutaj próbą wyłudzenia.

    A mi śmierdzi próbą wymigania się od odpowiedzialności.

    > Przepraszam, że napisałem dość zawile w pośpiechu, ale kolega dzisiaj jedzie
    > do tej firmy coś spróbować wyjaśnić.
    >
    > Za wszelkie wskazówkie będę w imieniu kologi i swoim wdzięczny.

    Kolega może próbować dogadywać się w sprawie rozłożenia na raty.

    Albo niech weźmie jakąś pożyczkę hipoteczną lub sprzeda nieruchomość.

  • 5. Data: 2008-02-27 16:55:35
    Od: Sebcio <s...@n...com>

    Krzyś pisze:

> [...]
    > leczenie, dojazdy, lekarstwa - jest dziwne jak piszę większość tej kwoty
    > została wypłacona jako zadość uczynienie?

    A gdzie tu napisałeś że OC wypłaciło odszkodowanie jako
    zadośćuczynienie za szkody moralne ? Bo z tego co piszesz odszkodowanie
    pokryło koszty leczenia. Robi to zresztą zgodnie z prawem, na zasadzie
    regresu.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio

  • 6. Data: 2008-02-27 17:16:28
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Sebcio" <s...@n...com> napisał w wiadomości

    > A gdzie tu napisałeś że OC wypłaciło odszkodowanie jako zadośćuczynienie
    > za szkody moralne ? Bo z tego co piszesz odszkodowanie pokryło koszty
    > leczenia. Robi to zresztą zgodnie z prawem, na zasadzie regresu.
    Chyba nie do końca. Przecież po to opłacam ubezpieczenie OC, żeby nie płacić
    z własnej kieszeni. O ile wiem regres można stosować w szczególnych
    przypadkach, np. jeżeli kierujący pojazdem, który spowodował wypadek był np.
    pod wpływem alkoholu.

    Pozdrawiam
    Czabu

  • 7. Data: 2008-02-27 17:37:40
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>

    Czabu pisze:

> [...]
    > szczególnych przypadkach, np. jeżeli kierujący pojazdem, który
    > spowodował wypadek był np. pod wpływem alkoholu.

    Śledź uważnie watek, to nie będziesz pisał bzdur - sprawca był właśnie
    pijany.

  • 8. Data: 2008-02-27 18:30:15
    Od: Kapsel <k...@p...onet.pl>

    Wed, 27 Feb 2008 18:16:28 +0100, Czabu napisał(a):

> [...]
    > z własnej kieszeni. O ile wiem regres można stosować w szczególnych
    > przypadkach, np. jeżeli kierujący pojazdem, który spowodował wypadek był np.

    Z postu opisującego problem wynika, że wypadek był pod wpływem alkoholu
    właśnie :]

    --
    Kapsel
    http://kapselek.net

  • 9. Data: 2008-02-27 18:59:51
    Od: argothiel <a...@i...niechce.spamu.pl>

    Kapsel pisze:
    > Z postu opisującego problem wynika, że wypadek był pod wpływem alkoholu
    > właśnie :]

    Nie jest to takie jednoznaczne. Równie dobrze to potrącona kobieta mogła
    być pod wpływem alkoholu.

    Pozdrawiam, argothiel

  • 10. Data: 2008-02-27 19:05:30
    Od: "Czabu" <grupy_WYTNIJ_TO_@_WYTNIJ_TO_poczta.onet.pl>

    Użytkownik "Kapsel" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    > Wed, 27 Feb 2008 18:16:28 +0100, Czabu napisał(a):

    > Z postu opisującego problem wynika, że wypadek był pod wpływem alkoholu
    > właśnie :]

    Fakt, czytając pierwszy raz nie zauważyłem. :-) Wysłałem cancel'a ale coś
    nie załapało.

    Pozdrawiam
    Czabu